imperialisme van de Islam

Gestart door Massugrada, 03/05/2004 om 17:37:44

Massugrada

--------------------------------------------------------------------------

Het Imperialisme van de Islam :

Ik wou hier eens iets schrijven over de imperialistische inzichten van de Islam, en of deze gevaarlijk zijn voor onze samenleving.


1. Wat is de Islam?

Maar laat ik eerst eens verwoorden wat ik onder de Islam versta onder de term Islam:
De Islam is een Abrahamistische Godsdienst met als godsdienstige bron de Koran. Een Islamiet is een persoon dat de Koran aanbid. Dit op een normale gematigde wijze, of dit op een extreme wijze. Daardoor kunnen we de meeste moslims ook Islamiet noemen, aangezien de meeste moslims de koran aanbidden, al dan niet op een extreme manier. Je kan dus zeggen dat zowel de marokaan op het Sint-Jans plein een Islamiet (of deze moet de koran hebben afgezworen) noemen, evenals je Osama Bin Laden een Islamiet kunt noemen. Je ziet hier duidelijk het verschil tussen de extreme en de gematigde vorm van de vertegenwoordiging van de Islam.

Dit is natuurlijk mijn zicht op de Islam, en dit zal waarschijnlijk niet de officiële verklaring zijn van de het woord Islam. Nu vroeg ik mij af of de Islam bezig is met de wereld te veroveren of niet.



2. Is de Islam op veroveringstocht?


Volgens mij is de Islam stilletjes aan de Europa, en de rest van de wereld aan het veroveren. Je kan dat zien aan de massale immigratie van moslims (personen die de Koran aanbidden, dus daardoor ook Islamiet zijn. Let wel niet alle moslims aanbidden de Koren en zijn dus ook niet Islamitisch ingesteld). We zaten in 2001 al met 54 miljoen moslims in Europa, en de Islam kan daardoor in 2014 de tweede godsdienst van Europa worden. Daarmee zou het de orthodoxe Kerk voorbijsteken, Katholicisme blijft godsdienst nummer één.

Dit zijn gevaarlijke cijfers, aangezien het aantal moslims steeds blijft stijgen, ook het aantal bekeringen van Christenen en atheisten ligt zeer hoog (enkele jaren geleden 3 per dag in België).
Op wereld vlak zijn er natuurlijk nog meer moslims/Islamieten, ongeveer 1miljard op een bevolking van 5,9 miljard mensen. Dat betekend dat ongeveer 1/5 van de wereldbevolking.

Maar zeggen deze cijfers eigenlijk wel iets? Ja, ik denk het wel. De Islam wordt door vele personen verkeerd geïnterpreteerd, en kan daardoor een gevaarlijke, imperialistische godsdienst zijn.
Groeperingen zoals Al-Qaida zijn maar uit op 1 ding: een wereldwijde bekering. Zij voeren een zogenaamde Jihad (Heilige oorlog).
Alle vijanden van de Islam (Christenen en Joden) moeten worden bekeerd tot deze godsdienst.

Maar ook op veel kleinere schaal word er ‘veroverd’, kijk naar groeperingen zoals de AEL. Dit zijn van die organisaties die als doel hebben om hier hun waarden en normen op te dringen. Deze staan haaks tegenover onze waarden en normen.
De AEL wil aparte moslim scholen, geen scheiding van Kerk en staat, etc.

Is dit alles nu wel gevaarlijk?



3. Is het Imperialisme van de Islam gevaarlijk?

Aanslagen van 11 september in Amerika en die op 11 maart in Madrid zeggen genoeg denk ik. Ja, het Imperialisme van de Islam gevaarlijk.


De aanslagen zullen ook niet ophouden tot de Islam volledig is geïntegreerd in deze samenleving.
Kijk nu naar Frankrijk die het verbod op religieuze symbolen heeft ingevoerd, zij zijn al meerde malen bedreigd geweest door Islamitische groeperingen.

De Islam duld geen tegenstand, en zal daar zal geen mens hen bij in de weg staan.

Yugurthen

#1
ja alsof de islamieten de hele wereld kunnen veroveren. dat lukken ze nooit.

Masja

#2
en ook al lukt dat wel, is toch maar tijdelijk
er zal wel weer in de loop v.d. tijd iets anders in opkomst komen, dat is altijd zo geweest

Dora

#3
hahahahahahahaha.....subhanallah!!!

abrid

#4
De Islam is juist de oplossing van al onze problemen. :)


Dora

#5

CiteerDe Islam is juist de oplossing van al onze problemen. :)


ssssssssssssssst spelbreker....laat ze, kijken hoe ver ze komen ;)...

abrid

#6
Had ik gewoon zin in :)

Dit soort dingen kan ie beter bij rechtse sites plaatsen. Ook een aanrader zijn de zionistische kapitalistische samenzweerders ;)


Dora

#7
ik wil kijken hoe ver die "onafhankelijke" in hun ogen "vrije" mensen komen......

want uhhh de islam zal het toch niet lukken om de mensheid te overtuigen..hihihi...alsof ze het kunnen breken >> eeuwen lang proberen mensen dat en nu komen een paar snotneusjes die het denken te kunnen.....ben benieuwd!!!

abrid

#8
Waar wil ie naar toe met zo'n onderwerp? Het doel hiervan?

Het zegt al genoeg. Jammer!

Semhannegh a Yakuc ennegh!! G deghyuri a!

Dora

#9

CiteerSemhannegh a Yakuc ennegh!! G deghyuri a!
kan je dit vertalen?? >> heb zitten puzzelen maar kwam er niet uit..*schaam*..

abrid

#10
Vergeef ons onze heer voor deze domheid!

AFRA

#11
azul,

-1-"Het Imperialisme van de Islam ": de defenitie is niet objectief oftewel niet juist.

(laat de islam groeien , dat is beter dan de zogenaamde christenen).

-2-"hahahahahahahaha.....subhanallah!!!" : zo'n soort reacties zijn absoluut niet nodig. (ik heb daar geen enkel informatie van verdiend).

-2- "De Islam is juist de oplossing van al onze problemen" :
wil dit zeggen dat al onze problemen opgelost zijn, zolang de islam al 13 eeuw, in tamazgh is? of heb jij dat gewoon in de vrijdagspeech gehoord?






abrid

#12
Azul agma,
Als men de lslam uitvoerd zoals deze bedoeld was dan werd iedereen in z'n waarde gelaten! Echter er zijn nationalisten die misbruik maken van de Islam. Dat is wat ik ermee bedoel.

Uiteindelijk heeft machtswellust van anderen ons de das om gedaan!

Tanmiert

abrid

#13
Vrijdagspeech is ook een goeie :)

AFRA