Moumen Diouri keert terug naar Marokko

Gestart door ameziane, 07/08/2004 om 11:37:12

ameziane

De NPS-radio meldt dat Moumen Diouri, een van de grootste tegenstanders van het regime van Hassan II, zijn Marokkaans paspoort heeft gekregen en terug mag keren naar Marokko.

Hij is vooral bekend door zijn boek ' A qui appartient le Maroc?' (Aan wie behoort Marokko toe?) dat in 1992 uitkwam. Hierin doet hij het verhaal uit de doeken over de zakenman Hassan II.
Het Marokkaanse regime wilde publicatie van het boek tegenhouden door de Franse autoriteiten zover te krijgen hem naar Gabon te verbannen,later werd die beslissing teruggedraaid.
Moumen Diouri heeft zo'n beetje alle martelcentra van het koninkrijk van binnen uit gezien en werd later ter dood veroordeeld.

Moumen Diouri

ameziane

Het werd geruime tijd aangekondigd, maar gisteren was het zover: Moumen Diouri zette voet op Marokkaanse bodem. Hij verbleef 35 jaar in Frankrijk

Het boek van Diouri dat toentertijd veel stof deed opwaaien

SAMADIE

LIJKT MIJ EEN GOED boek, weet  iemand of deze boek  ook in NL tekoop  is.
ik heb namelijk nog wat ruimte in mijn boeken kast hihi

ameziane

Citaat van: SAMADIE op 18/09/2006 om 18:35:02
Je kunt het hier bestellen
http://www.amazon.fr/gp/product/2738412572/402-1529639-0504914?v=glance&n=301061

Bades

Citaat van: SAMADIE op 18/09/2006 om 18:35:02

bsahtek frans....

SAMADIE

SINDS dat ik uit maroc na hier kwam heb ik geen frans boek  meer gelzen das al geruim 8 jaar terug, ik wil het boekin het nl