....... Retourtje Arrif (tv-reportage)

Gestart door Idir, 06/08/2004 om 13:39:00

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 13/08/2004 om 18:36:55
Geloof jij echt dat zij zich daar zorgen over maken.
Jij bent wel erg naief om dat te denken.Zij geloven in macht en nergens anders in!!!!!
Soms denk ik dat ik het getroffen heb om als 'gewoon' burger op deze aarde te vertoeven. Stel je voor dat je in de schoenen staat van die lui: daar draait alles om macht, geld en vrouwen. En natuurlijk verspilling. En grote VERANTWOORDELIJKHEDEN.

Ahraifi

#46
x

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 13/08/2004 om 19:29:46
Citaat van: ameziane op 13/08/2004 om 19:24:38
Citaat van: Ahraifi op 13/08/2004 om 18:36:55
Geloof jij echt dat zij zich daar zorgen over maken.
Jij bent wel erg naief om dat te denken.Zij geloven in macht en nergens anders in!!!!!
Soms denk ik dat ik het getroffen heb om als 'gewoon' burger op deze aarde te vertoeven. Stel je voor dat je in de schoenen staat van die lui: daar draait alles om macht, geld en vrouwen. En natuurlijk verspilling. En grote VERANTWOORDELIJKHEDEN.
Op de een of andere manier zien zij niet het lijden van het volk totdat ze uit een rioolgat getrokken worden.
Hoge bomen vangen soms veel wind.
Verantwoordelijkheden moet je gewoon nemen en niet doen alsof dat onmogelijk is.
Denk aan GANDHI,ROOSEVELT,WOODROW WILSON, dat waren pas leiders omdat ze hun verantwoordelijkheden namen als een man en niet als een zielige playboyflikkertje in zijn paleis vol met dienaren en hielenlikkende militairen.
Met verantwoordelijkheden bedoelde ik verantwoording afleggen aan de Schepper. Maar misschien voelt hij zich bevoorrecht, hij is tenslotte Amier Al-Moeminien.

Homo? Hij is toch getrouwd en heeft een kind. Of geloof jij dat niet?

Ahraifi

#48
x

E3ber_Tastite

Azul,

Thfoucht ennegh ouaretirrie, 3a souffous a negh.

Onze zon zal niet opkomen, alleen bij ons toedoen.


Lyric van Alwalid Mimoun, onze zon zal niet opkomen, alleen als we onze handen gaan uitsteken zal onze zon weer schijnen.

mara

Aboutaleb in de rif, was op zich wel grappig hoe die hij die drie kilo vijgen kocht...

himito

Ik vond hem wel zielig toen een jongen uit Nederland hem begon uit te schelden als vieze Jood,ik schaamde me zelf in zijn plaats.(Typisch Mar....s!!!!!)

mara

#52
Dat was weer zo'n debiele reactie van die marokkaan, kon hij niet beter gaan flaneren met z'n autootje? Trouwens die marokkaan schold die cameraman uit voor 'vieze jood'.

himito

Heb je die auto's gezien,het is echt niet meer normaal.Jongens van 18 in een auto van een 40.000 euro.En dan maar zeggen dat Nederland geen toekomst biedt voor Mar.. in Marokko!Wie gelooft hen nu?

imzourenlady

Citaat van: himito op 17/08/2004 om 15:09:36
Heb je die auto's gezien,het is echt niet meer normaal.Jongens van 18 in een auto van een 40.000 euro.En dan maar zeggen dat Nederland geen toekomst biedt voor Mar.. in Marokko!Wie gelooft hen nu?

ahhaha ja man heb je die auto's gezien weejoww als de nederlanders ze zien worden ze hellemaal gek hoceima helemaal vol gevaarlijk!!!

Sa3ieD

Aaaaah BAHHHHHHH aboutaleb. Kotser de kots, ik geef die jongen die hem uitscheld volkomen gelijk. Aboutaleb werd/wordt voor het karretje gespannen, een man zonder zelfrespect. Vond het wel vreemd dat hij in het Tamazight bestelde en niet in het Arabisch. De man die als directeur van Forum jarenlang de Imazighen heeft genegeerd. Ik schaam me dat ik uit Alhoceima kom, gelukkig is hij niet van mijn stam ;-). Toch deed het mij alhoceima missen, die reportage. Er is niets aan alhoceima dat mij aantrekt, het is er druk, het is er hatend, het is er saai/eentonig maar toch het horen of zien van mijn alhoceima doet een knopje omdraaien, misschien heimwee. Wat is het toch dat ons steeds doet verlangen naar onze Alhoceima...

razafa

mensen uitschelden, stoer doen en gauw met  autootje wegrijden dit is wat je noemt top punt van Thaghyouri, Thoparre7th, thohabja
Lah yakhli ha marka.

himito

#57
Citaat van: Sa3ieD op 18/08/2004 om 03:54:01
Aaaaah BAHHHHHHH aboutaleb. Kotser de kots, ik geef die jongen die hem uitscheld volkomen gelijk. Aboutaleb werd/wordt voor het karretje gespannen, een man zonder zelfrespect. Vond het wel vreemd dat hij in het Tamazight bestelde en niet in het Arabisch. De man die als directeur van Forum jarenlang de Imazighen heeft genegeerd. Ik schaam me dat ik uit Alhoceima kom, gelukkig is hij niet van mijn stam ;-). Toch deed het mij alhoceima missen, die reportage. Er is niets aan alhoceima dat mij aantrekt, het is er druk, het is er hatend, het is er saai/eentonig maar toch het horen of zien van mijn alhoceima doet een knopje omdraaien, misschien heimwee. Wat is het toch dat ons steeds doet verlangen naar onze Alhoceima...
Vond je dat die jongen dan wel zelfrespect had met zijn patserig gedrag(zet alle normale Mar.. voor schut!!),kom op man.Het wil niet zo zijn als je geen aandacht krijgt van Aboutaleb dat je dan zo lomp en laf reageerd,aandacht moet je zelf creeeren maar niet op zo'n manier!Er zijn al zat Amazigh -stichtingen of instanties die aan de weg aan het timmeren zijn.Je moet niet alles voorgeschoteld krijgen,maar de mouwen opstropen!!!!!

Sa3ieD

Soms heb je gewoon een lompe en groffe manier nodig. Die jongen was lomp en grof, maar dat betekent nog niet dat hij geen gelijk had met wat ie zei. Als je zijn gedrag erbuiten laat dan geef ik hem gelijk. Hoezo voorschut, het kan mij geen ene fuck schelen wat een of andere Jan Doedel uit Boerenkoolmetworst-dorp ervan denkt. Aboutaleb is een eikel, PUNT. Die jongen met zijn lompe gedrag heeft imazighen niets aangedaan, maar die eikel aboutaleb daarentegen wel. Jullie doen alsof iedere marokkaan zich als een engel moet gedragen, ik bedoel je hebt ook genoeg hollanders die voor een camera lopen te schelden enz. Marokkanen zijn niet perfect, wake-up!!!!!Ik bedoel jullie zeuren altijd wel dat wanneer 1 marokkaan iets doet iedereen de schuld daarvan krijgt. Maar als je zelf steeds op die manier blijft denken, alsof iedere marokkaan een voorbeeldfunctie moet hebben dan kom je ook nergens.

himito

Hij heeft kwa inhoud misschien gelijk maar hij moet niet menen dat Aboutaleb de schuldige is van het ontbreken van aandacht(voor Imazighen)!!!!.Aboutaleb kan geen ijzer met handen breken(al zou hij het kunnen).Als Abou.......geen aandacht aan de Imazighen geeft moet hij(die ruige gozer) of zijn vrienden proberen om zelf iets aan de situatie te doen!Je moet toch ergens beginnen.........