wie heeft isbn nummer van het boek "the aith waryagher of the moroccan rif "

Gestart door razafa, 06/08/2004 om 11:16:17

razafa

wie heeft isbn nummer van het boek "the aith waryagher of the moroccan rif " van david montgomery hart en waar kan ik 't  kopen,
en is er ook de nederlandse vertaling of nog niet.
alvast mijn dank.

Ahraifi

ighes

Helaas is het boek niet meer te koop... maar wie weet kan kan een nieuwe druk komen... laten we hopen dat die snel komt, want het schijnt een zeer goede boek, vooral voor de Ait Warygher.

amazigh_roos

Citaat van: ighes op 06/08/2004 om 12:15:04

Helaas is het boek niet meer te koop... maar wie weet kan kan een nieuwe druk komen... laten we hopen dat die snel komt, want het schijnt een zeer goede boek, vooral voor de Ait Warygher.

Ja zeker ik ben zelf ook een Aithwayagher en wil het echt lezen vooral omdat het over de Aithwayagher stam gaat :D Ik  heb  het ook nog steeds niet! Ik ben overal op zoek gegaan maar geen succes :(

Samariaan

Citaat van: afazar op 06/08/2004 om 11:16:17
wie heeft isbn nummer van het boek "the aith waryagher of the moroccan rif " van david montgomery hart en waar kan ik 't  kopen,
en is er ook de nederlandse vertaling of nog niet.
alvast mijn dank.

ik heb het een keer geprobeert te krijgen (zoals zovelen hier) maar de goedkoopste prijs tot nu toe is voor een speciaal gedrukt exemplaar - je betaald en dan wordt het gedrukt - wat neerkwam op rond de $200.

Een paar universitaire bibliotheken hebben het, van deze weet ik het zeker:
1) Uni Leiden - Afrika Studie Centrum - je kunt lid worden voor â,¬2,50 en boeken lenen>
http://asc.leidenuniv.nl/library/

2) Uni Nijmegen - lenen als je alleen student bent van een uni

MBTiza

of je kan abrid of ameziane vragen of ze het voor je willen kopieren!

ameziane

Citaat van: MBTiziAzza op 01/09/2004 om 08:20:18
of je kan abrid of ameziane vragen of ze het voor je willen kopieren!
Hahaha...jij weet al meer zo te zien. Ja, ik heb dus een kopie gehad van abrid. Ik was lange tijd op zoek naar dat boek. Mijn dank is groot!

MBTiza

iwa wat vind je dervan? wel weinig over de de kertstammen he?

ameziane

Citaat van: MBTiziAzza op 01/09/2004 om 15:04:20
iwa wat vind je dervan? wel weinig over de de kertstammen he?
Kertstammen? Ik weet niet wat je bedoelt.

Het boek is best wel interessant. Het is duidelijk dat David Hart een serieuze studie van heeft gemaakt. Hij benoemt zelfs de kinderspelen en uitleg van dromen.

MBTiza

kertstammen, stammen van de kertwoestijn oftwel de stammen aith wurishek, aith saied, ikerghiyen, aith bu yahyi, ibdarsen

MBTiza

komt zelfs familie van me in voor, mn vader kende veel dingen, hij heeft bij ons in de buurt gewoont souk rabegh n tawrirt

abrid

Kert is een bekend plek. Mohammed Ameziane heeft hier ookm een slag geleverd met de Spanjaarden. In het arabisch zegt men Mantaqat Kert!

Ameziane las kerststammen ;) vandaar zijn verwarring :)

MBTiza

MBTiza

ameziane

Citaat van: abrid op 02/09/2004 om 15:27:54
Kert is een bekend plek. Mohammed Ameziane heeft hier ookm een slag geleverd met de Spanjaarden. In het arabisch zegt men Mantaqat Kert!

Ameziane las kerststammen ;) vandaar zijn verwarring :)
Nee, hoor. Ik las kertstammen. Wist alleen niet de betekenis. Maar het is dus een plaats, bij deze.