Broederschap tussen Arabieren en Imazighen

Gestart door Zian, 02/10/2003 om 09:04:34

Anir

Syrië heeft de premie van Libanon, Rafiq Hariri,  vermoord.

Kaddafi was ook van plan om de prins Aabbad Allah van Saoedie-Arabie te vermoorden.

Dit is wat Arabieren verstaan met broederschap. 

Azjdhiedh

broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders

Dora

Citaat van: Uchan op 16/02/2005 om 19:25:05
broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders

opmerking dat ik niet van jou zou verwachten.

maar goed, ben het daar natuurlijk niet mee eens>>>>>> "hokjesidee"....krijg t daar benauwd van <<<<<

IIAwaryagherII

Citaat van: Uchan op 16/02/2005 om 19:25:05
broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders
Azul a tawmat,
Helemaal gelijk, ieder volk verkiest de zijne als puntje bij paaltje komt, en wij imazighen zouden het zelfde moeten doen.
Bovendien hebben de arabieren nooit anders met elkaar geleefd, haat, jaloezie,geweld, verraad zit in hun genen.
Een hadith luide dat er ooit een tijd zou komen dat de arabier, zich zou schamen voor zijn idenditeit uit te komen, puur door zijn eigen daden.
Anno 2005 is het zo ver :)

Azjdhiedh

Citaat van: lopende_lach op 16/02/2005 om 20:01:29
Citaat van: Uchan op 16/02/2005 om 19:25:05
broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders

opmerking dat ik niet van jou zou verwachten.

maar goed, ben het daar natuurlijk niet mee eens>>>>>> "hokjesidee"....krijg t daar benauwd van <<<<<

azul,

dan zou je het ook heel benauwd moeten krijgen als een arabier jou aankijkt, want het hokje waar hij in plaatst is pas benauwend.
btw ik probeer de dingen realistisch te zien, dromen zijn mooi en goed. iedereen droomt weleens, maar soms moe je de dingen effe gewoon onder ogen zien

Dora

Citaat van: Uchan op 17/02/2005 om 15:34:40
Citaat van: lopende_lach op 16/02/2005 om 20:01:29
Citaat van: Uchan op 16/02/2005 om 19:25:05
broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders

opmerking dat ik niet van jou zou verwachten.

maar goed, ben het daar natuurlijk niet mee eens>>>>>> "hokjesidee"....krijg t daar benauwd van <<<<<

azul,

dan zou je het ook heel benauwd moeten krijgen als een arabier jou aankijkt, want het hokje waar hij in plaatst is pas benauwend.
btw ik probeer de dingen realistisch te zien, dromen zijn mooi en goed. iedereen droomt weleens, maar soms moe je de dingen effe gewoon onder ogen zien

oeeeeeeee..als iemand mij diep in de ogen kijkt krijg ik het inderdaad benauwd..:-[

persoonlijk heb ik niet veel problemen met " arabieren"  wat dat ook mag zijn, ben tussen de " arab" sprekende mensen opgegroeid dus...

wat is reeel volgens jou dan??

Azjdhiedh

dat broederschap tussen arabieren en imazighen onmogelijk is.
hoe kun je een volk (arabieren) vertrouwen dat zichzelf niet eens vertrouwt.
als je kijkt naar de geschiedenis zul je meer dan genoeg voorbeelden tegenkomen van zogenaamde "broederschap imazighen-arabieren".

Dora

ik geloof zoiezo niet in broederschap van volkeren of aanhangers van religies ofzo...

ik geloof in de mensheid met zijn verschillen en overeenkomsten.

Azjdhiedh

Citaat van: lopende_lach op 17/02/2005 om 15:54:03
ik geloof zoiezo niet in broederschap van volkeren of aanhangers van religies ofzo...

ik geloof in de mensheid met zijn verschillen en overeenkomsten.

ik geloof dat arabieren niet deugen....en al wie zo denkt, laat ffe weten!

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: lopende_lach op 17/02/2005 om 15:54:03
ik geloof zoiezo niet in broederschap van volkeren of aanhangers van religies ofzo...

ik geloof in de mensheid met zijn verschillen en overeenkomsten.
Juist L_L,

Hoe je het wend of  keert, een arabier zal altijd een arabier helpen, ook al is deze christelijk.  Bij de arabieren, staat nationalisme hoger dan de islam. 
Ook in Marokko gaan de joden en moslims als broeders met elkaar om, waarom?? omdat zij dezelfde taal en gewoontes delen.
Maar toch geloven veel imazighen nog in de islam-broederschap.  Waarom?? Omdat zij denken dat arabieren hoger in de maatschappelijke lader staan dan hunzelf.  Eigenlijk geloven ze in de arabische broederschap.

Sa3ieD

#100
Citaat van: Ait_Touzinie op 17/02/2005 om 16:04:12
Citaat van: lopende_lach op 17/02/2005 om 15:54:03
ik geloof zoiezo niet in broederschap van volkeren of aanhangers van religies ofzo...

ik geloof in de mensheid met zijn verschillen en overeenkomsten.
Juist L_L,

Hoe je het wend of  keert, een arabier zal altijd een arabier helpen, ook al is deze christelijk.  Bij de arabieren, staat nationalisme hoger dan de islam. 
Ook in Marokko gaan de joden en moslims als broeders met elkaar om, waarom?? omdat zij dezelfde taal en gewoontes delen.
Maar toch geloven veel imazighen nog in de islam-broederschap.  Waarom?? Omdat zij denken dat arabieren hoger in de maatschappelijke lader staan dan hunzelf.  Eigenlijk geloven ze in de arabische broederschap.
Als het ging om joden in Arif/Marokko was er een erg grote segregatie hoor vergis je niet. Joden hadden/hebben eigen wijken in Fes. En in Arif woonden de joden vroeger ook allemaal bij elkaar. David Hart heeft er een stukje over geschreven in zijn boek The Aith Wayagher of the Moroccan Rif. Ik open er wel een nieuw onderwerp voor met de tekst, trouwens niet schrikken, het is een harde tekst.

Hier kunnen jullie de tekst lezen:
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=5250

hmidoush

Citaat van: Uchan op 16/02/2005 om 19:25:05
broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders
sinds wanneer zijn alle arabieren jou vijanden,als je het over de arabiesche regeringen hebt dan is dat een feit maar om de hele gemeenschap als vijand te bestempelen dat noemt men hier in nederland disciminatie en dat is het laatste wat we nodige hebben in nederland.
abdel krim khattabi is in egypte begraven,mohamed amezijan heft bijna zijn hele leven in irak doorgebracht.

Wasilla tarifest

Citaat van: hmidoush op 17/02/2005 om 22:07:15
Citaat van: Uchan op 16/02/2005 om 19:25:05
broederschap met je broeders (imazighen), vriendschap met je vrienden(andere volkeren) en vijandschap tegenover je vijanden ( o.a. de arabieren)..zo moet het en niet anders
sinds wanneer zijn alle arabieren jou vijanden,als je het over de arabiesche regeringen hebt dan is dat een feit maar om de hele gemeenschap als vijand te bestempelen dat noemt men hier in nederland disciminatie en dat is het laatste wat we nodige hebben in nederland.
abdel krim khattabi is in egypte begraven,mohamed amezijan heft bijna zijn hele leven in irak doorgebracht.

Dat wil dan nog niet zeggen dat abdelkrim en mohamed de arabieren aanbaden

Anir

Citaat van: hmidoush op 17/02/2005 om 22:07:15
abdel krim khattabi is in egypte begraven,mohamed amezijan heft bijna zijn hele leven in irak doorgebracht.
Amerika geeft wapen en geld aan Iseral om palestijnen te vermoorden en om ze uit hun land te verjagen, tegelijkertijd wonen duizenden palestijnen in Amerika.
Dus ik denk niet dat de Arabische racist Saddam de Imazighen niet haat ook al gaf hij asiel aan Mohammd Amezia.


Wasilla tarifest

Citaat van: Anir op 17/02/2005 om 22:19:52
Citaat van: hmidoush op 17/02/2005 om 22:07:15
abdel krim khattabi is in egypte begraven,mohamed amezijan heft bijna zijn hele leven in irak doorgebracht.
Amerika geeft wapen en geld aan Iseral om palestijnen te vermoorden en om ze uit hun land te verjagen, tegelijkertijd wonen duizenden palestijnen in Amerika.
Dus ik denk niet dat de Arabische racist Saddam de Imazighen niet haat ook al gaf hij asiel aan Mohammd Amezia.



Juist, je kan ergens wonen terwyl je een hekel aan dat volk hebt