Broederschap tussen Arabieren en Imazighen

Gestart door Zian, 02/10/2003 om 09:04:34

E3ber_Tastite

#75
De arabische ideologie, is dat de meeste arabieren nog steeds streven naar een grote arabische federatie van Tamazgha tot de Midden-oosten. Van de mensen die denken, dat ze superieur zijn tegenover andere volkeren. Dus als je geen arabier bent, dan ben je ondergeschikt aan ons. Van de mensen die de arabische cultuur en taal aan andere volkeren willen opleggen, goedschiks of kwaadschiks. Van de mensen, die de de Islam gebruiken om hun politieke doeleinden te behalen. Van de mensen, die denken dat ze betere moslims dan andere moslims zijn, alleen al omdat ze arabisch zijn.

Uiteraard zijn niet alle arabieren wel, maar de meeste arabieren denken nog steeds zo.

Badrtje

#76

Citeerals je iets tegen imazighen heb stwel ik dan maar dat je moet oprotten.

jij bent een sukkel, jij leest niet, je schreeuwt alleen.
Als jij goed leest dan zie je dat ik de meeste waarde hecht aan religie dan aan ras. Maar ja je bent een sukkel.

Badrtje

#77

CiteerDe arabische ideologie, is dat de meeste arabieren nog steeds streven naar een grote arabische federatie van Tamazgha tot de Midden-oosten. Van de mensen die denken, dat ze superieur zijn tegenover andere volkeren. Dus als je geen arabier bent, dan ben je ondergeschikt aan ons. Van de mensen die de arabische cultuur en taal aan andere volkeren willen opleggen, goedschiks of kwaadschiks. Van de mensen, die de de Islam gebruiken om hun politieke doeleinden te behalen. Van de mensen, die denken dat ze betere moslims dan andere moslims zijn, alleen al omdat ze arabisch zijn.

Uiteraard zijn niet alle arabieren wel, maar de meeste arabieren denken nog steeds zo.

En jij kent de meeste Arabieren?

Yugurthen

#78
ach hou je mond maar dicht. jou mening doet me niets.

E3ber_Tastite

#79
kijk maar naar aljazeera

Badrtje

#80

Citeerach hou je mond maar dicht. jou mening doet me niets.

Hahahahahahaha daar heb ik je he?

Yugurthen

#81

CiteerEn jij kent de meeste Arabieren?



de verschil is dat de arabische machthebber inze cultuur willen kapot maken. op de marokaanse school mag je alleen maar arabisch leren en spreken andere talen zijn verboden op na frans spaans en engels. en als je in de rechtszaal tamazigh spreekt dan wordt je mishandelt. begrijp nou eens keertje dat wij imazighen weg willen van rabat en casablanca. wij willen niet met die arabie3ren te hebben

Badrtje

#82

Citeerkijk maar naar aljazeera

De media is altijd al gebruikt door de dictators van de Arabische landen voor hun propaganda. dat moet je toch wel weten? Dus het spreekt niet voor de Arabische volk. Versta jij waarover er bij Al Jazeera gesproken wordt.

Dora

#83

Citeerjij bent een sukkel, jij leest niet, je schreeuwt alleen.
Als jij goed leest dan zie je dat ik de meeste waarde hecht aan religie dan aan ras. Maar ja je bent een sukkel.
niemand is een sukkel >> ik kan hem heel goed begrijpen >> het doet pijn om te weten hoe jouw volk wordt behandeld > en jij zou dat moeten weten als je je broeders in palestina/iraq/bosnie/indonesie enz enz ziet >> alleen dit is dichter bij huis omdat het over jouw eigen volk gaat >> je moet ze begrijpen en niet meteen in de verdediging gaan..

maar daarnaast ben ik het ook eens met jou dat je niet mag generaliseren >> ik ben opgegroeid tussen de arabieren en tot mijn 4/5 jaar ben ik geheel arabisch opgevoed >> sprak het tamazight niet eens (maar heb nu een ommezwaai gemaakt :) )....in oujda hebben ze heel veel respect gehad altijd jegens ons >> het gaat om de machthebbers die niet alleen imazghen onderdrukken maar zelfs de "arabisch"  sprekende...ik ben ervan overtuigd dat ze geen moslim zijn...

E3ber_Tastite

#84
Het feit is dat, ze ons nooit als gelijken zullen zien of behandellen.

Yugurthen

#85
ja en zeg is waarom is die arabische leiders dictatuur. het is beter als je eigen energie focus tegen de joden en israel. want jullie hebben ruzie met koerden, amerikanen, engelsen, imazighen, soedanezen, somalie en india. je kan niet tegen zoveel volkeren vechten dat lukt je nooit

Yugurthen

#86

Citeerniemand is een sukkel >> ik kan hem heel goed begrijpen >> het doet pijn om te weten hoe jouw volk wordt behandeld > en jij zou dat moeten weten als je je broeders in palestina/iraq/bosnie/indonesie enz enz ziet >> alleen dit is dichter bij huis omdat het over jouw eigen volk gaat >> je moet ze begrijpen en niet meteen in de verdediging gaan..

maar daarnaast ben ik het ook eens met jou dat je niet mag generaliseren >> ik ben opgegroeid tussen de arabieren en tot mijn 4/5 jaar ben ik geheel arabisch opgevoed >> sprak het tamazight niet eens (maar heb nu een ommezwaai gemaakt :) )....in oujda hebben ze heel veel respect gehad altijd jegens ons >> het gaat om de machthebbers die niet alleen imazghen onderdrukken maar zelfs de "arabisch"  sprekende...ik ben ervan overtuigd dat ze geen moslim zijn...





bedankt lopende_lach

Badrtje

#87

Citeerde verschil is dat de arabische machthebber inze cultuur willen kapot maken. op de marokaanse school mag je alleen maar arabisch leren en spreken andere talen zijn verboden op na frans spaans en engels. en als je in de rechtszaal tamazigh spreekt dan wordt je mishandelt. begrijp nou eens keertje dat wij imazighen weg willen van rabat en casablanca. wij willen niet met die arabie3ren te hebben

En jij dent dat elka Arabier daar achter staat? Ik ben er ook fel tegen. Marokko is een mooi land, Marokko is een mooi land door de diversiteit aan talen, streken en gewoontes. Dat moet blijven voortbestaan anders is het geen Marokko meer.

WIJ willen niks met Arabieren te maken hebben?
Daarom vind ik jou een sukkel.

Yugurthen

#88

CiteerEn jij dent dat elka Arabier daar achter staat? Ik ben er ook fel tegen. Marokko is een mooi land, Marokko is een mooi land door de diversiteit aan talen, streken en gewoontes. Dat moet blijven voortbestaan anders is het geen Marokko meer.

WIJ willen niks met Arabieren te maken hebben?
Daarom vind ik jou een sukkel.




ohhhhh dan ben je een goed mens en trouwens ik zeg niet dat alle arabieren slecht zijn. arabieren heeben hele mooie cultuur en geschiedenis. en ik heb een arabisch vrienden.

Yugurthen

#89
trouwens ik heb helemaal niets tegen jouw ik zoek geen ruzie.