Broederschap tussen Arabieren en Imazighen

Gestart door Zian, 02/10/2003 om 09:04:34

Kamal25

Hé jij daar: Get lost ::)

oh nee, je bent al lost...

MBTiza

#46

Citeer

Geloof je het zelf de westersmedia is altijd bezig de islam zwart te maken en ervoor te zorgen dat moslims onderlingen in gevecht gaan zo dat zij ongestoord door kunnen gaan met waar ze mee bezig zijn en tenslote de zionisten bezetten niet alleen de media en alle belangerijke plaatsen of fucntie's maar ook landen waaronder ander palastina en australie zuidafrika enzv...en ze hebben daar door de gelegenheid om veel leugens te verspreiden en ook de tegenstanders van de islam te financieren en dat zie je overal maar ik geef je hierbij een voorbeeld kijk maar even naar sudan een islamitsche land de christen die daar momenteel terroristische organisatie stichten en rechtvaardige strijd noemen door de zionisten(joden) uit de helle wereld ze doen dit om de moslims te onderdrukken en te vernederen en dan kom jij ook nog met dit soort zionistiche leugens die je zogenaamd uit een vertrouwlijk bron noemt daar zal ik dus niet in mee gaan.

P.S. gebruik je verstand voor dat de zionisten het voor je doen

jaja en de zionisten zorgen er natuurlijk ook voor dat in bijna alle arabische landen de mensenrechten niet worden gerespecteerd, anderstaligen worden uitgesloten etc.

Die tering zionisten ook he!!!

Ariaz

Citeer

Geloof je het zelf de westersmedia is altijd bezig de islam zwart te maken en ervoor te zorgen dat moslims onderlingen in gevecht gaan zo dat zij ongestoord door kunnen gaan met waar ze mee bezig zijn en tenslote de zionisten bezetten niet alleen de media en alle belangerijke plaatsen of fucntie's maar ook landen waaronder ander palastina en australie zuidafrika enzv...en ze hebben daar door de gelegenheid om veel leugens te verspreiden en ook de tegenstanders van de islam te financieren en dat zie je overal maar ik geef je hierbij een voorbeeld kijk maar even naar sudan een islamitsche land de christen die daar momenteel terroristische organisatie stichten en rechtvaardige strijd noemen door de zionisten(joden) uit de helle wereld ze doen dit om de moslims te onderdrukken en te vernederen en dan kom jij ook nog met dit soort zionistiche leugens die je zogenaamd uit een vertrouwlijk bron noemt daar zal ik dus niet in mee gaan.

P.S. gebruik je verstand voor dat de zionisten het voor je doen


ik ga je iets zeggen

vooraleer wij als Moslims de strijd gaan aanbinden tegen de zionisten moeten we eerst de strijd aanbinden tegen de zogezegde Islamitische Regeringen van de Arabische wereld die dus handlangers zijn van de Zionisten, wij moeten de Arabische Dictator Mentalitiet een halt toe roepen, wij moeten onze kinderen anders opvoeden, en niet met dictatuur,



In Soedan worden ongelovigen gewoon uit hun land verjaagd wat tegen de islam is, er worden zelfs Islamitische mensen onderdukt en het land van Soedan behoort niet aan de Arabieren maar het behoort aan de oorspronkelijke bewoners, het is de islamitische Plicht van de Ongelovige Zwarten om de Zogezegde Islamitische Regering omver te werpen, want zo'n regering is een schande voor de islam,


je zegt dat de christenen terroristische organisaties stichten? Maar mag ik je vragen waarom? Nog een maand geleden heb ik gehoord van Amnesty International dat er in Soedan 50.000 vrouwen gekidnapd zijn om als sekslaven gebruikt te worden noem jij dat Islam ???????????????





en verder nog je bent geen Amazigh want een Amazigh praat niet zo, ik ken jouw soort maar al te goed, bij ons noem jejezelf een Amazigh maar bij de Arabischtalige Imazighen noem jejezelf een Arabier,


de enigste mensen die onderdrukken hier zijn de Zionistische = Baathistische Overheden in de Arabische Wereld en dit is de waarheid want de Zionisten onderdukken inderdaad de moslims in Palestina maar in Egypte, Algerije, Tunesie, Saaoedie Arabie, Mauretanie worden de moslims die een baard hebben gewoon opgepakt en in Tunesie mogen de vrouwen zelfs geen sluier dragen en dan zeg jij dat ze ons onderdrukken??????Je bent op je hoofd gevallen

Aqsil

#48


Ik wil hier reageren op gebruikero01 over zijn reactie in een andere topic die gesloten is.

Gebruiker01 zei:
"Ik zie mezelf als moslim, door de Islam te verdedigen kom ik voor mijzelf op.'

Islam is een godsdient van god en je bent niet meer dan een dienaar van de god. Door de Islam te verdedigen komt je voor je godsdienst en niet voor jezelf. gebruiker01 is geen god of godsdiesnt. Moslims bieden niet voor gebruiker01.

Bovendien je hebt alle rechten om op te komen voor je godsdienst. Dit moet je doen door in debat te gaan met je tegenstanders, niet door ze op te blazen of te beschuldigen van zionisme of koefr.

Gebruiker01 schreef verder 'als je moslim bent, dan ben je mijn broeder'.

Broederschap komt van twee kanten en niet van een kant. Je bent niet degene die bepaalt wie  je broeder is. Je kunt wel je tegnstanders kiezen, maar je broeders niet.
Ik ben een moslim net als je.
Ik ben een Amazaigh net als je.
Ik komt uit Rif net als je.
Misschien zijn we familie van elkaar.
Toch kunnen we geen broeders van elkaar zijn. Als je Arabieren als je broeders beschouwt, dan ben ik je vijand en geen broeder van je.


Inuit

#49

CiteerIk wil hier reageren op gebruikero01 over zijn reactie in een andere topic die gesloten is.

Gebruiker01 zei:
"Ik zie mezelf als moslim, door de Islam te verdedigen kom ik voor mijzelf op.'

Islam is een godsdient van god en je bent niet meer dan een dienaar van de god. Door de Islam te verdedigen komt je voor je godsdienst en niet voor jezelf. gebruiker01 is geen god of godsdiesnt. Moslims bieden niet voor gebruiker01.

Bovendien je hebt alle rechten om op te komen voor je godsdienst. Dit moet je doen door in debat te gaan met je tegenstanders, niet door ze op te blazen of te beschuldigen van zionisme of koefr.

Wie heb ik opgeblazen dan? Of heb ik sympathie getoond jegens mensen die aanslagen plegen? Maar goed kortzichtigheid en het trekken van voorbaarige conclusie is iets waar ik inmiddels op Amazigh.nl aan gewend ben.

Mijn godsdienst vind ik het belangrijkste en mijn afkomst het minst belangrijke, dus door op te komen voor mijn godsdienst, kom ik wel degelijk voor mijzelf op.

CiteerGebruiker01 schreef verder 'als je moslim bent, dan ben je mijn broeder'.

Broederschap komt van twee kanten en niet van een kant. Je bent niet degene die bepaalt wie  je broeder is. Je kunt wel je tegnstanders kiezen, maar je broeders niet.
Ik ben een moslim net als je.
Ik ben een Amazaigh net als je.
Ik komt uit Rif net als je.
Misschien zijn we familie van elkaar.
Toch kunnen we geen broeders van elkaar zijn. Als je Arabieren als je broeders beschouwt, dan ben ik je vijand en geen broeder van je.



Ik zie jou als mijn broeder omwille van Allah (swt), niet omwille van jou afkomst, denkwijze, huidskleur of iets anders.
Jij mag mij als jou vijand zien, maar ik blijf je als mijn broeder zien samen met alle andere Moslims (incl. de Moslims van Arabische afkomst), zolang je Moslim bent.

Ait_touzini

Tegenwoordig bestaat die zin niet meer: een moslim is een moslim en we zijn allemaal broeders.
Wallah, als ik zie hoe de Iroemiyan te werk gaan hier in Nederland enz. Dan kan ik 1 ding zeggen.  Hoe krijgen ze het voor elkaar. Zo eerlijk verdeeld, gelijke rechten, en veel tolerante mensen.
Ik zou een zogenaamde moslim nooit boven een nederlander kiezen qua persoonlijkheid.  Gewoon omdat een aroemi eerlijker is dan de meeste islamieten. Maar op geloof gebied ben je natuurlijk geneigd om hoe dan ook de islamiet te kiezen.
Als je een islamiet helpt dan zul je vaak: stank voor dank terug krijgen, wallah geloof me.
Bijna alle arabieen (en islamieten) zullen als het erop aan komt hun indentiteit boven hun geloof plaatsen.

mensen geloof niet dat moslim is moslim gedoe. Tegenwoordig zullen ze je eerder opeten dan helpen. Velen weten nog niet hoe de wereld in elkaar zit.
In Arif heb je meer touamat, dan in elk andere deel van Marokko. Maar ook hier in arif heb je jammer genoeg slechterikken tussenlopen.


Aqsil

CiteerIk zie jou als mijn broeder omwille van Allah (swt), ...
Jij mag mij als jou vijand zien, maar ik blijf je als mijn broeder zien samen met alle andere Moslims (incl. de Moslims van Arabische afkomst), zolang je Moslim bent.
Dat is pas kortzichtigheid!
Als ik je moeder en je zusjes ga verkrachten en je huis in banrand ga steken, dan zal je me geen broeder meer noemen, maar je vijand.

Idem geldt voor de Arabieren die het land van Imazighen 'Het land van de Arabieren' noemen, terwijl ze weten dat ze dat land gestolen hebben.


Dora

CiteerDat is pas kortzichtigheid!
Als ik je moeder en je zusjes ga verkrachten en je huis in banrand ga steken, dan zal je me geen broeder meer noemen, maar je vijand.

Idem geldt voor de Arabieren die het land van Imazighen 'Het land van de Arabieren' noemen, terwijl ze weten dat ze dat land gestolen hebben.


nee dat zou een persoon die vroeg om een hadieth hoe hij kinderen moet opvoeden nooit doen.

gebruiker je hebt gelijk awma ennegh > wij zijn allen broeders en zusters > alleen wil ik het verbreden tot de gehele mensheid > wij zijn allen kinderen van Adam > zwart/wit, moslim of geen moslim!!!

Inuit

CiteerAls ik je moeder en je zusjes ga verkrachten en je huis in banrand ga steken, dan zal je me geen broeder meer noemen, maar je vijand.

Een oprechte Moslim zou dit nooit doen. Wie dit wel doet en geen spijt getuigt handelt niet zoals een Moslim zou moeten handelen en is dus niet mijn broeder.

CiteerIdem geldt voor de Arabieren die het land van Imazighen 'Het land van de Arabieren' noemen, terwijl ze weten dat ze dat land gestolen hebben.
Als iemand jou onderdrukt dan handelt hij verre van hoe een Moslim zou moeten handelen en kun je hem inderdaad niet meer als je broeder zien. Maar dit is niet wat ik heb gezegd, beste kerel, je moet natuurlijk niet de zaken verdraaien, want dat maakt een discussie wel lastig.
Ik heb gezegd dat men geen waarde moet hechten aan afkomst, want dat creeert barrieres, that's all!


Aqsil

#54

Citeernee dat zou een persoon die vroeg om een hadieth hoe hij kinderen moet opvoeden nooit doen.
Iemand die Islam les geeft en ook nog maanden lang zat te zoeken naar een Hadith over het opvoeden van kinderen en vervolgens niets kan vinden, moet hier geen domme uitspraken doen.

Aqsil

#55

CiteerEen oprechte Moslim zou dit nooit doen. Wie dit wel doet en geen spijt getuigt handelt niet zoals een Moslim zou moeten handelen en is dus niet mijn broeder.

Dan heb je dus per defenitie bijna geen broeders meer!
Onder de Moslims bevinden ook moordenaars, verkrachters, enz.
Een Ex-Alkaida Lid verteld een paar dagen geleden in TV5 (van Frankrijk) dat hij samen met veel Moslims streden voor het bevrijden van Boesnie van de Serviers. Hij zei ook dat ze meisjes hadden verkracht. Onder deze meijes bevinden ook Bosnese meisjes.

Inuit

CiteerDan heb je dus per defenitie bijna geen broeders meer!
Onder de Moslims bevinden ook moordenaars, verkrachters, enz.

In een wereld met bijna 2 miljard moslims, zijn er inderdaad velen die alleen in woord moslim zijn. Maar geloof me, tussen die 2 miljard zijn er genoeg die wel handelen zoals het hoort.

Vergeet overigens niet de hadieth van de Profeet (vzmh), waarin hij zei: Het volk van Moessa(as), d.w.z. de joden, zijn in 70 stromingen opgesplitst, het volk van Isa(as), d.w.z. de christen, hebben zich in 71 stromingen opgesplitst en mijn ummah, d.w.z. de huidige moslims, zullen zich in 72 stromingen opsplitsten, waarvan er 71 de hel zullen zullen betreden.......

Tikinas

#57
Echt waar, Zooooooooooooooooo he. Boeiend. En is dat allemaal waar gebeurd. Vertel verder.

Mashakiel

CiteerDan heb je dus per defenitie bijna geen broeders meer!
Onder de Moslims bevinden ook moordenaars, verkrachters, enz.
Een Ex-Alkaida Lid verteld een paar dagen geleden in TV5 (van Frankrijk) dat hij samen met veel Moslims streden voor het bevrijden van Boesnie van de Serviers. Hij zei ook dat ze meisjes hadden verkracht. Onder deze meijes bevinden ook Bosnese meisjes.


Ooit had ik de opmerking gemaakt dat men enkel moet reageren indien men weet waarover men het heeft.

Ik wist wel dat het geen effect ging hebben, jammer eigenlijk.

Maar weer zal ik de moeite nemen om een verloren schaapje zoals jou te helpen bij het zoeken naar een herder.

Ik heb nergens in de Koran gelezen dat Al-Qaida symbool staat voor Islam.
Ik heb evenmin gelezen dat de interpretatie van de Koran of Hadieths op eenzelfde manier gebeurt bij iedereen.

Wel arm schaapje, als je dit in je achterhoofd hebt of houdt, dan zou je toch moeten weten, al zou je een malloot zijn, dat iedereen luidkeels kan schreeuwen dat ie Jan heet of Piet en zo dan een misdaad begaat ten titel van Jan of Piet (terwijl dit een vertekend beed is van de realiteit).

Nietwaar?

Dus, wat ga je vanaf nu denken?

Inderdaad, dat de (mis)daden van wie dan ook, waarbij de Islam als reden werd aangehaald, en die niet stroken met de islamitische gedragsregels!, niet zijn gerechtvaardigd op islamitisch vlak EN dus ook geen product zijn van de mooiste religie: Islam.

Islam is de mooiste religie omwille van zijn verdraagzaamheid. (Neem nu de Hadieth waarin staat dat de Profeet (saw) heeft gezegd dat je buurman 'heilig' is, dus dat ie enorm veel respect moet krijgen, hierbij heeft men het voorbeeldje aangehaald waarbij werd verteld dat de buurman van onze geliefde Profeet (saw) een jood was).

De Islam verafschuwt onmenselijke praktijken en omarmt liefdevolle mensen.

In de Islam is er maar 1 iemand die levens kan nemen en geven, en dat is de Schepper der Aarde, Allah (swt).

Men mag enkel in uitzonderlijke gevallen doden(Jihad (heilige oorlog die uitgesproken moet worden door een Khalief!!!), bij bescherming van je gezin en eigendom, ...) en zelfs in deze gevallen zijn er voorwaarden waaraan moet voldaan zijn (geen vrouwen en geen kinderen, tenzij ze zelf een wapen richten op jou (zoals het geval is in Afrikaanse landen[kinderen] en vele westerse landen[vrouwen in het leger])

Dus beste schaapje, waar zie je tekenen van agressie in onze mooie religie?


;)

Inuit

#59

CiteerIk heb nergens in de Koran gelezen dat Al-Qaida symbool staat voor Islam.
Ik heb evenmin gelezen dat de interpretatie van de Koran of Hadieths op eenzelfde manier gebeurt bij iedereen.

Mensen vergeten te vaak dat de Islaam, maar 3 bronnen kent, namelijk de Qur'aan, de Soennah en de ajmaa3.
Soms irriteer ik mij er echt aan als ik mensen dingen hoor zeggen als, de Islaam is slecht want Saddam vermoordt onschuldige burgers, maar zegt dat hij moslim is.