Broederschap tussen Arabieren en Imazighen

Gestart door Zian, 02/10/2003 om 09:04:34

alhoceima187

Er is nooit een broederschap geweest en tot op de dag van vandaag zijn wij geen broeders !!!

PS: Respect voor de reacties van llwayagher;)

hmidoush

Citaat van: Eazy_MbTiza op 19/03/2005 om 12:41:09
Ik kom uit een dorp aan de overkant van Aith Boukhrif en dat geldt ook voor IIAwaygherII, die soldaten zijn daar destijds als beesten tekeer gegaan maar jou soort zegt laten we het verleden vergeten en samen een in weg inslaan in de toekomst...
begrijpend lezen is voor sommige nog steeds te moeilijk.
waar heb ik gezegt dat je het verleden moet vergeten..

hmidoush

Citaat van: Uchan op 19/03/2005 om 14:19:03
azul allemaal,

ik volg deze topic al een tijdje en ik ben tot de conclusie gekomen dat hmidoush een mogelijk probleem heeft. ik vrees dat hij iets mist in zijn inzicht. hij wil de dingen niet zien zoals ze zijn, want hij is namelijk een eeuwige optimist (lees: arabier wannabe). probeert alles goed te praten voor "hen" en vindt zn eigen afkomst beschamend. kortom mocht hij een arifie zijn dan is het een verloren geval, dus elke verdere vorm van tijd en aandacht hieraan is zinloos. hij kan natuurlijk ook een arabier zijn, dan spreekt z'n blindheid voor zich.
ook weer zo'n iemand die zijn eigen woorden gebruikt om zijn gelijk te halen..
=een wannbe arabier heeft geen patent op een eeuwige optimist iedereen kan dat zijn.
=waaruit leid je dat ik mijn afkomst beschamend vind en alles goed praat.
=wie ben jij om te bepalen wie wel een ariffi is of niet.sommige hanteren een vreemde cretiria om tot een conclusie te komen of iemand wel of niet een araffi is.

IIAwaryagherII

#168
Hmidoush je bent net als kots, zolang het in je maag zit voel je je klote, eenmaal eruit gekotst moet je niet te lang op focussen en doorspoelen anders ga je weer over je nek.
Ga je vriendjes vervelen wil je?!

hmidoush

Citaat van: IIAwaryagherII op 19/03/2005 om 15:57:03
Citaat van: hmidoush op 19/03/2005 om 12:40:30
Citaat van: IIAwaryagherII op 19/03/2005 om 02:58:06
Citaat van: hmidoush op 19/03/2005 om 00:23:58
Citaat van: IIAwaryagherII op 17/03/2005 om 23:17:14



Azul
je raadpleegt woordenboeken om woorden te verklaren die mensen in het hart gegriefd zijn.
Van dalen kan er betekennis geven aan een woord, maar dat getuigd slechts van de beperkte kennis van de zoeker.
Ik heb geen van dalen nodig om je haarfijn uit te leggen wat een racist is, en dat had ik oa eerder al beschreven.
Dus laat die van dalen of mein kampf boeken achterwege, je weet dat het klopt wat ik zei.
Simplistisch ben je minstens als je meent dat het volk zelf totaal geen blaam treft, immers hebben zij hoe dan ook enige middelen om hun stem te laten horen.
Hun onkunde om iets te ondernemen is een ander, neemt niet weg dat als zij dingen oogluikend toelaten, ook zij schuldig zijn aan de situatie.
En uiterraard al helemaal als zij zelf de aanzet geven dmv verkiezingen e.d.
Jij denkt veel te luchtig over de wederzijdse haat,en arabische bedrog en ook over de geschiedennis van verraad jegens de Riffijnen.
Verraad welke anno 2005 nog altijd doorzet, immers is ontkenning van bv cultuur enof taal en vrijheid om deze te practizeren, een groffe schending van de mensenrechten.
Maar als jij beweert dat de arabieren er niets mee te maken hebben dan heb je het mis.
Zij creërden het huidige systeem, zij moedigen het huidige systeem aan, en bovendien zijn zij de supervisor (o.a koningen) over deze.
En als je het systeem haat, zal je ook de mensen die deze aanmoedigen haten, vanzelfsprekend en menselijk.
Bovendien zullen velen net als ik de geschiedennis nooit los laten, en zal bv ik nooit een arabier in vertrouwen nemen.
Simpelweg vanwege onze wederzijdse wantrouwen, en hebben zijn voorouders niet velen van mijn volk vernietigd en verbannen en verkocht?
Kijk jongen jij hebt jou visie, en veel succes met deze, maar ondanks dat jij commentaar op mensen levert ben je ook schuldig.
Vanuit de hoek waarin jij zit, probeer ook jij mensen jou mening op te leggen, en daarom een soort nuance-dictator die tot blindheid aanspoort.
Zonder gechiedennis is er geen toekomst, om je toekomst veilig te stellen zal je geen pact mogen sluiten met een volk die je niet vertrouwd, of een vijand anders.
Zo is de wereld altijd geweest, en tenzij je een aliën bent zou je dat moeten weten.
In elk geval breng je niets nieuws in naar mijn weten, en probeer je een strijd te creën die meer gebasseerd is op spellingen en woordjes, en dat is voor mij aanleiding te denken dat je niets in te brengen hebt.
Een Riffijn ben je niet heb ik door, en hoe kan jij een slachtoffer begrijpen als je zelf nooit slachtoffer bent geweest!
Jou kennis is immers niet toereikend.
Azul, broeder ben ik alleen met Riffijnen dus geen gejouma;)

sorry maar die haat van je zit wel diep...
zoals je had kunnen lezen wat racisten zijn moet je wel toegeven wie hier de racist is maar blijkbaar heeft die haat jou blind gemaakt.
ik ga verder niets zeggen omdat jij beweert dat ik niets nieuws inbreng..

ik wil je wel nogmaals vragen wat jou standpunten over de imazighen zijn en hoe wil jij die realiseeren...

als jij zegt dat je alleen broeder bent met riffijnen dan vraag ik me af welke riffijnen zijn het of bedoel je nationalisten..bedenk wel dat riffijnen in alle soorten en maten zijn..
Haha lachwekkend en ronduit ziellig zijn je replies telkens weer.
Idd alweer niets in te brengen, en je pogingen om mij te doen bewegen en dingen te zeggen als haat hebben jegens anderen mislukken ook nog eens.
Hmm je komt net kijken, als er iets of iemand is die ik haat ben jij het.
Riffijnen, nationalist-passifist-activist-zakenman/vrouw-hoer/poot of wat dan ook allen zijn mijn broeders en zusters (aithma) slechts jou soort mag ik niet!
Eens een rat altijd een rat, en ratten worden nu eenmaal gehaat zo ook jij ;)
Azul a regsaath.

ps durf voortaan voor je ware idenditeit uit te komen ipv te schamen voor deze a arabiertje :)
schelden daar ben je een meester in petje af..
schelden getuigt alleen hoe laag iemand gezakt is in jou geval in de HAAT.
schelden doet men pas als er geen argumenten te vinden zijn om zijn gelijk te staven.
ik vraag me af wat heb jij ingebracht dan telkens dezelfde woorden te herhalen zoals nep ariffi,arabieren zijn slecht,ik wordt en werd onderdrukt, terwijl jij in nederland woont zonder te verklaren waarom het wel zo is ben je gewoon zielige bezig.ik had gevraagt naar jou standpunten en het realiseren daarvan maar tot op heden had je niets over gezegt kennelijk heb jij die niet of ben je te zwak om ze te noemen.
jonge van mij part mag je iedereen haten ik lig er niet wakker van en gelukkig is haat niet erfelijk.
ik vraag me af uit welke dorp kom je en uit jou eerder berichten over de misdaden door het marokkaanse leger is de kans groot dat je uit een van die 2 dorpen komt nl ajdir of aith boukhlaf.

zoals elke awaryagher zegt thourie thourie(gestegen is gestegen) dat is mijn ware idenditeit maar helaas zul je dat niet begrijpen.
haha jongen ik verval in de herhaling, ik haat slecht ventjes als jou en niemand meer.
Met die arabieren die je telkens naar boven haald, kan ik je zeggen dat ik hen niet vertrouw en dus bedacht ben op alles.
Niets nieuws de hele wereld wantrouwd hun en zij zelfs elkaar, zie die vele arabische tops die op gescheld en ruzies eindigen.
Kijk een groot verschil tussen en echte Riffijn en jou soort is dat wij ongeacht waar wij wonen betrokkenheid en broeder/zusterschap en verbondenheid tonen, zou jou soort ventjes veel van kunnen leren.
Hadden bv de arabieren dat altijd al gedaan dan zou het veel gescheeld hebben in de verkrachte situatie waarin zij vandaag de dag leven.
Mijn plannen of gedachten om hoe of wat bij te dragen, is een persoonlijke vraag die ik slechts bespreek met Riffijnse vrienden-kennisen-en mensen die een goede voornemen hebben mbt de Rif, ik merk op dat jij niet in die categorie thuis hoort, en dus geen reden voor mij om jou wat dan ook uit te leggen of te vertellen in deze.
Jij noemt in je replies minimaal 3 keer het woord HAAT, en langzamerhand mag je, jezelf afvragen wie nu de hater is, ik of jij?
Maar goed zoals een paar AITHMA opmerkten, jou argumenten raken kant noch wal en tsja de enige reden waarom ik een scheldwoord tegen jou zou gebruiken is omdat je me verveeld met je herhalingen meer niet.
Ik zal de hater genaamd hmidousch maar met rust laten, wie weet is die haat van je toch besmettelijk en steek je mij nog aan, als ik jou soort zou bekijken is dat hoogst waarschijnlijk het geval.
Veel succes met je haat en ga je maar bezig houden met jou soort, die hebben jou meer nodig dan wij de Riffijnen!
Haat dit en haat dat bah ja ziellig ventje!
Zoals aith wayagher zeggen ''thourie thourie'' zeggen wij tegen jou soort ''thehwa tehwa'', jij bent geen Riffijn en slechts uit om de Riffijnen zwart te maken door ze aan te sporen dingen te zeggen uit frustratie.
Helaas kind in dat soort psycho spelletjes zit ik blijkbaar een level hoger, ga knikkeren a wanhopige kind want je zal nooit bereiken wat je wilt bereiken.
neshnien em iedewthan en trah foes dek fous, ta marra ennemouth marra, wa entekkes iefessen!



zo te zien wordt jou haat met de dag beperkter on dit moment alleen tegen mij..
dat je de arabieren niet vertrouwd is jou mening maar om de arabische tops als voorbeeld te noemen vind ik dat je de verkeerde beeld schetst van arabieren dat zijn arabische dictatoriale regeringen die ik niet alleen wantrouw maar ook verafschuw.
wat jou standpunten betreft die mag je voor je eigen vrienden houden het was maar een vraag niet om jou daar op aan te vallen,want ik weet dat er meer overeenkomsten zijn dan tegenstellingen tussen onze standpunten.

als een kind moest mijn opa's vader samen met zijn moeder vluchten uit ait boukhlaf nadat zijn vader daar werd vermoord door zijn stamgenoten, en sinds 1992 ga ik jaarlijks naar ait bokhlaf om mijn verre familie te bezoeken.
het dorp is niet ver (300 meter)van de moskee waar mohamed amazian begraven ligt.
heb even in het amazigh.nl naar jou reacties op verschillende topics gezien en eerlijk gezegt je vervalt altijd terug naar het schelden.
Awaryagher het gaat je goed met het verdere leven mocht ik je ergens mee gekwetst hebben (wat niet mijn bedoeling was) dan mijn exuceses daarvoor.

beslama.

IIAwaryagherII

#170
Citaat van: hmidoush op 20/03/2005 om 17:12:08
Citaat van: IIAwaryagherII op 19/03/2005 om 15:57:03
Citaat van: hmidoush op 19/03/2005 om 12:40:30
Citaat van: IIAwaryagherII op 19/03/2005 om 02:58:06
Citaat van: hmidoush op 19/03/2005 om 00:23:58
Citaat van: IIAwaryagherII op 17/03/2005 om 23:17:14



Azul
je raadpleegt woordenboeken om woorden te verklaren die mensen in het hart gegriefd zijn.
Van dalen kan er betekennis geven aan een woord, maar dat getuigd slechts van de beperkte kennis van de zoeker.
Ik heb geen van dalen nodig om je haarfijn uit te leggen wat een racist is, en dat had ik oa eerder al beschreven.
Dus laat die van dalen of mein kampf boeken achterwege, je weet dat het klopt wat ik zei.
Simplistisch ben je minstens als je meent dat het volk zelf totaal geen blaam treft, immers hebben zij hoe dan ook enige middelen om hun stem te laten horen.
Hun onkunde om iets te ondernemen is een ander, neemt niet weg dat als zij dingen oogluikend toelaten, ook zij schuldig zijn aan de situatie.
En uiterraard al helemaal als zij zelf de aanzet geven dmv verkiezingen e.d.
Jij denkt veel te luchtig over de wederzijdse haat,en arabische bedrog en ook over de geschiedennis van verraad jegens de Riffijnen.
Verraad welke anno 2005 nog altijd doorzet, immers is ontkenning van bv cultuur enof taal en vrijheid om deze te practizeren, een groffe schending van de mensenrechten.
Maar als jij beweert dat de arabieren er niets mee te maken hebben dan heb je het mis.
Zij creërden het huidige systeem, zij moedigen het huidige systeem aan, en bovendien zijn zij de supervisor (o.a koningen) over deze.
En als je het systeem haat, zal je ook de mensen die deze aanmoedigen haten, vanzelfsprekend en menselijk.
Bovendien zullen velen net als ik de geschiedennis nooit los laten, en zal bv ik nooit een arabier in vertrouwen nemen.
Simpelweg vanwege onze wederzijdse wantrouwen, en hebben zijn voorouders niet velen van mijn volk vernietigd en verbannen en verkocht?
Kijk jongen jij hebt jou visie, en veel succes met deze, maar ondanks dat jij commentaar op mensen levert ben je ook schuldig.
Vanuit de hoek waarin jij zit, probeer ook jij mensen jou mening op te leggen, en daarom een soort nuance-dictator die tot blindheid aanspoort.
Zonder gechiedennis is er geen toekomst, om je toekomst veilig te stellen zal je geen pact mogen sluiten met een volk die je niet vertrouwd, of een vijand anders.
Zo is de wereld altijd geweest, en tenzij je een aliën bent zou je dat moeten weten.
In elk geval breng je niets nieuws in naar mijn weten, en probeer je een strijd te creën die meer gebasseerd is op spellingen en woordjes, en dat is voor mij aanleiding te denken dat je niets in te brengen hebt.
Een Riffijn ben je niet heb ik door, en hoe kan jij een slachtoffer begrijpen als je zelf nooit slachtoffer bent geweest!
Jou kennis is immers niet toereikend.
Azul, broeder ben ik alleen met Riffijnen dus geen gejouma;)

sorry maar die haat van je zit wel diep...
zoals je had kunnen lezen wat racisten zijn moet je wel toegeven wie hier de racist is maar blijkbaar heeft die haat jou blind gemaakt.
ik ga verder niets zeggen omdat jij beweert dat ik niets nieuws inbreng..

ik wil je wel nogmaals vragen wat jou standpunten over de imazighen zijn en hoe wil jij die realiseeren...

als jij zegt dat je alleen broeder bent met riffijnen dan vraag ik me af welke riffijnen zijn het of bedoel je nationalisten..bedenk wel dat riffijnen in alle soorten en maten zijn..
Haha lachwekkend en ronduit ziellig zijn je replies telkens weer.
Idd alweer niets in te brengen, en je pogingen om mij te doen bewegen en dingen te zeggen als haat hebben jegens anderen mislukken ook nog eens.
Hmm je komt net kijken, als er iets of iemand is die ik haat ben jij het.
Riffijnen, nationalist-passifist-activist-zakenman/vrouw-hoer/poot of wat dan ook allen zijn mijn broeders en zusters (aithma) slechts jou soort mag ik niet!
Eens een rat altijd een rat, en ratten worden nu eenmaal gehaat zo ook jij ;)
Azul a regsaath.

ps durf voortaan voor je ware idenditeit uit te komen ipv te schamen voor deze a arabiertje :)
schelden daar ben je een meester in petje af..
schelden getuigt alleen hoe laag iemand gezakt is in jou geval in de HAAT.
schelden doet men pas als er geen argumenten te vinden zijn om zijn gelijk te staven.
ik vraag me af wat heb jij ingebracht dan telkens dezelfde woorden te herhalen zoals nep ariffi,arabieren zijn slecht,ik wordt en werd onderdrukt, terwijl jij in nederland woont zonder te verklaren waarom het wel zo is ben je gewoon zielige bezig.ik had gevraagt naar jou standpunten en het realiseren daarvan maar tot op heden had je niets over gezegt kennelijk heb jij die niet of ben je te zwak om ze te noemen.
jonge van mij part mag je iedereen haten ik lig er niet wakker van en gelukkig is haat niet erfelijk.
ik vraag me af uit welke dorp kom je en uit jou eerder berichten over de misdaden door het marokkaanse leger is de kans groot dat je uit een van die 2 dorpen komt nl ajdir of aith boukhlaf.

zoals elke awaryagher zegt thourie thourie(gestegen is gestegen) dat is mijn ware idenditeit maar helaas zul je dat niet begrijpen.
haha jongen ik verval in de herhaling, ik haat slecht ventjes als jou en niemand meer.
Met die arabieren die je telkens naar boven haald, kan ik je zeggen dat ik hen niet vertrouw en dus bedacht ben op alles.
Niets nieuws de hele wereld wantrouwd hun en zij zelfs elkaar, zie die vele arabische tops die op gescheld en ruzies eindigen.
Kijk een groot verschil tussen en echte Riffijn en jou soort is dat wij ongeacht waar wij wonen betrokkenheid en broeder/zusterschap en verbondenheid tonen, zou jou soort ventjes veel van kunnen leren.
Hadden bv de arabieren dat altijd al gedaan dan zou het veel gescheeld hebben in de verkrachte situatie waarin zij vandaag de dag leven.
Mijn plannen of gedachten om hoe of wat bij te dragen, is een persoonlijke vraag die ik slechts bespreek met Riffijnse vrienden-kennisen-en mensen die een goede voornemen hebben mbt de Rif, ik merk op dat jij niet in die categorie thuis hoort, en dus geen reden voor mij om jou wat dan ook uit te leggen of te vertellen in deze.
Jij noemt in je replies minimaal 3 keer het woord HAAT, en langzamerhand mag je, jezelf afvragen wie nu de hater is, ik of jij?
Maar goed zoals een paar AITHMA opmerkten, jou argumenten raken kant noch wal en tsja de enige reden waarom ik een scheldwoord tegen jou zou gebruiken is omdat je me verveeld met je herhalingen meer niet.
Ik zal de hater genaamd hmidousch maar met rust laten, wie weet is die haat van je toch besmettelijk en steek je mij nog aan, als ik jou soort zou bekijken is dat hoogst waarschijnlijk het geval.
Veel succes met je haat en ga je maar bezig houden met jou soort, die hebben jou meer nodig dan wij de Riffijnen!
Haat dit en haat dat bah ja ziellig ventje!
Zoals aith wayagher zeggen ''thourie thourie'' zeggen wij tegen jou soort ''thehwa tehwa'', jij bent geen Riffijn en slechts uit om de Riffijnen zwart te maken door ze aan te sporen dingen te zeggen uit frustratie.
Helaas kind in dat soort psycho spelletjes zit ik blijkbaar een level hoger, ga knikkeren a wanhopige kind want je zal nooit bereiken wat je wilt bereiken.
neshnien em iedewthan en trah foes dek fous, ta marra ennemouth marra, wa entekkes iefessen!



zo te zien wordt jou haat met de dag beperkter on dit moment alleen tegen mij..
dat je de arabieren niet vertrouwd is jou mening maar om de arabische tops als voorbeeld te noemen vind ik dat je de verkeerde beeld schetst van arabieren dat zijn arabische dictatoriale regeringen die ik niet alleen wantrouw maar ook verafschuw.
wat jou standpunten betreft die mag je voor je eigen vrienden houden het was maar een vraag niet om jou daar op aan te vallen,want ik weet dat er meer overeenkomsten zijn dan tegenstellingen tussen onze standpunten.

als een kind moest mijn opa's vader samen met zijn moeder vluchten uit ait boukhlaf nadat zijn vader daar werd vermoord door zijn stamgenoten, en sinds 1992 ga ik jaarlijks naar ait bokhlaf om mijn verre familie te bezoeken.
het dorp is niet ver (300 meter)van de moskee waar mohamed amazian begraven ligt.
heb even in het amazigh.nl naar jou reacties op verschillende topics gezien en eerlijk gezegt je vervalt altijd terug naar het schelden.
Awaryagher het gaat je goed met het verdere leven mocht ik je ergens mee gekwetst hebben (wat niet mijn bedoeling was) dan mijn exuceses daarvoor.

beslama.
joh ga spelen wil je.
Mijn gedachten en bedoelingen komen niet eens in de buurt van die van jou, het is alleen dat ik die schijnheilige gedoe van jou doorzie/zag.
Dat jij zogenaamd uit aith boekhraf komt, laat weer eens zien hoe groot je fantasie is.
Ik kom ook daar vandaag en famillie ameziane waren en zijn kennisen en bekenden en famillie van de mijne, maar wat dan nog?
Nogmaals je bent geen Riffijn maar een (waarschijnlijk) darija nietsnut die hier onrust en verdeeldheid poogde te zaaien.
Missie mislukt kind, aan de ene kant provoceren en aan de andere kant zogenaamd niets bedoelen en slechts uit op vrede.
Wat je noemt een voortreffelijke ratten-tactiek, maar wie weet werkt het bij kleine kinders (babies).
Ook jij nog een goede leven toegewenst hoe hatelijk je ook moge zijn, zelfs voor een racist hoop ik dat hij verlost word van zn gedachten.
Op het laatste kan ik je vertellen dat je me niet kan kwetsen jochie, je hebt slechts jezelf voor joker gezet en gekwetst.
Ewa roeh et emmendaath attazoet oe gha tesbouhlieth, neshnien ennfak, wa zjie nettas!

hmidoush

Awaryagher ga eerst leeren hoe je een discussie moet voeren.
en dat doe je alleen met argumenten en niet iemand persoonlijke aanvallen want dat getuigt alleen maar hoe klein je geest en hoe groot je mond is.ik denk dat ik hier met een pubber aan het discusseren ben en in dat geval zou een discussie niet mogelijk zijn gezien onze leeftijdsverschil.

IIAwaryagherII

#172
Ach god gaan we sentimenteel doen.
tsjonge wanneer het profoceren niet lukt zul je altijd onzin gaan uitkramen.
Wat jij puber noemt met je kinderlijke manier van profoceren, man ga toch met je gameboy spelen wil je.
Inhoudelijk bracht je niets in behalve telkens mensen te trachten aan te zetten, om openlijk haat tegenover de arabieren uit te spreken.
En je verdiensten waren duidelijk, jij kan namelijk dan laten zien hoe erg wij mensen haten, en hoe racistisch de Riffijnen zouden zijn.
echter vang je bot bij ons daar wij een vredelievend volk zijn, en dan komt je ware aard te voorschijn je raakt gefrustreerd omdat niemand toehapte.
idd ik had nooit deze discussie aan moeten met een racist als jou, maar goed.
Erg triest moge god je afhelpen van je racistische ideën en je haat.

Azjdhiedh

Citaat van: hmidoush op 20/03/2005 om 22:43:42
Awaryagher ga eerst leeren hoe je een discussie moet voeren.
en dat doe je alleen met argumenten en niet iemand persoonlijke aanvallen want dat getuigt alleen maar hoe klein je geest en hoe groot je mond is.ik denk dat ik hier met een pubber aan het discusseren ben en in dat geval zou een discussie niet mogelijk zijn gezien onze leeftijdsverschil.

ik stel voor dat jij eerst een taalcursus nederlands neemt, voordat je andere mensen doorverwijst naar cursussen!

IIAwaryagherII

Citaat van: Uchan op 21/03/2005 om 00:50:50
Citaat van: hmidoush op 20/03/2005 om 22:43:42
Awaryagher ga eerst leeren hoe je een discussie moet voeren.
en dat doe je alleen met argumenten en niet iemand persoonlijke aanvallen want dat getuigt alleen maar hoe klein je geest en hoe groot je mond is.ik denk dat ik hier met een pubber aan het discusseren ben en in dat geval zou een discussie niet mogelijk zijn gezien onze leeftijdsverschil.

ik stel voor dat jij eerst een taalcursus nederlands neemt, voordat je andere mensen doorverwijst naar cursussen!
;D

Dora

als ik heel eerlijk mag zijn begrijp ik jullie " wrijving"  tegenover elkaar niet....volgens mij zeggen jullie niet veel anders dan wat de ander zegt...::)

laten we eerst werken aan de "......schap"....tussen de imazighen en ons dan verder gaan verspreiden naar de anderen volkeren...


athsaynou

Citaat van: Zian op 02/10/2003 om 09:04:34
Ik kwam even terug om te vertellen wat ‘broederschap’ is in de ogen van de Arabieren. Veel Imazighen zien Arabieren als hun broeders, dus wat verstaan Arabieren met broederschap?
Lees de volgende citaten en verhalen uit NRC Handelsblad 30 september 2003.

Het gaat om de verhouding tussen de Mauritaniers, zwarten en bruinen. De Bruine Mauritaniers zien zich zelf als afstammelingen van een superieur Arabische ras en ze noemen zichzelf blanken. Deze Arabieren handelen in hun landgenoten die ook Moslims zijn.

Wordt vervolgd:


Het was en nooit en het zou er nooit komen...of we daaraan goed doen weet ik niet??

Weet je waar we ons meer druk om moeten maken is dat wij als Imazighen gaan inzien dat we broeders van mekaar zijn..en niet gaan haten binnen de groep..zolang dat niet opgelost is komen we der niet..

hmidoush

Citaat van: Uchan op 21/03/2005 om 00:50:50
Citaat van: hmidoush op 20/03/2005 om 22:43:42
Awaryagher ga eerst leeren hoe je een discussie moet voeren.
en dat doe je alleen met argumenten en niet iemand persoonlijke aanvallen want dat getuigt alleen maar hoe klein je geest en hoe groot je mond is.ik denk dat ik hier met een pubber aan het discusseren ben en in dat geval zou een discussie niet mogelijk zijn gezien onze leeftijdsverschil.

ik stel voor dat jij eerst een taalcursus nederlands neemt, voordat je andere mensen doorverwijst naar cursussen!
Gelukkig, ik was even bang dat je met inhoudelijk commentaar zou komen.

IIAwaryagherII

#178
Ik denk dat als je goed om je heen kijkt als je in een actieve groep zit bv, zal je opmerken dat er mensen zijn die zelfs deze groep probeerd tegen elkaar op te zetten.
Je kent het wel denk ik ''Azulist-separatist-racist-nationalist-Soussie vs Riffijn'' e.d zijn termen puur en alleen bedoeld om de actieve groepjes tegen elkaar op te zetten, om hun daadkracht(indien er sprake van is) te ondermijnen.
Dit soort termen moeten verdwijnen want rivaliteit zoals we nu ook zien bij sommige bewegingen is alles behalve gewenst.
Strijd welke slechts een aantal mensen zal tevreden maken, mensen die alles in het werk stellen om vooral te voorkomen dat wij de handen ineen zullen slaan.

Arabier en Riffijnen, gaat niet samen en zal ook nooit samen gaan, moge duidelijk zijn door de eeuwen heen ;)
Zij kennen slechts een broederschap waarbij de andere culturen als deurmat fungeren.

Trabandou

#179
Wij zijn allemaal broeders, en we zijn allemaal mensen van Allah (swt). De taal en de cultuur is erg doorslaggevend, maar hoe het went of keert, we zijn en blijven Marokkanen en broeders.