Broederschap tussen Arabieren en Imazighen

Gestart door Zian, 02/10/2003 om 09:04:34

ra3kiah

Het is niet de arabische taal die ons heeft "onderdrukt".
Waarom zou je een hekel hebben aan de taal.

Het is juist alleen maar handig om meerdere talen te kunnen spreken.

Dora

#16

CiteerWanneer je de taal en cultuur van een ander volk bewondert, ben je nog niet mentaal gekooid. Juist de keuze hebben om bewondering te hebben voor andere culturen en talen maakt hen waarlijk een vrij mens. Of hun bewondering daarmee gepaard gaat met minachting voor eigen cultuur en taal, tja, das een ander verhaal.
maar natuurlijk dat spreekt voor zich. als we zo ver waren dat we het tot bewondering en het zouden leren zonder dat het een belemmering zou leveren voor onze eigen taal, zouden wij 1 van de intelligentste volk zijn. maar daar zit het m juist,men gaat verder. hij stopt niet. want zijn taal en cultuur daar heb je niets aan. het arabisch,ja het arabisch is de taal van de koran....dus vergeet je eigen taal maar.

nee wij imazighen zijn nog lang niet vrij, onafhankelijk en intelligent. en zolang men dit niet inziet zal er voorlopig ook geen verandering in komen!!

ra3kiah

Citeernee wij imazighen zijn nog lang niet vrij, onafhankelijk en intelligent. en zolang men dit niet inziet zal er voorlopig ook geen verandering in komen!!

hoe meer talen.. hoe rijker je kennis.
uiteraard naast je moedertaal.

Hoe bedoel je ??? je bent niet vrij? je bent niet onafhankelijk? en niet intelligent???????


Zian

CiteerHet is niet de arabische taal die ons heeft "onderdrukt".
Waarom zou je een hekel hebben aan de taal.
Arabisch is de taal van de bezetter en dat moet je met alle middellen bestrijden.

CiteerHet is juist alleen maar handig om meerdere talen te kunnen spreken.
er zijn duizenden talen in de wereld en we gaan ons niet bezig houden met het leren van de talen van alle volkeren.
We moeten van de Arabieren hun talen leren en dit kan niet. Imazighen moeten zelf bepalen welke talen ze willen leren en welke niet. Imazighen wonen in het land van hun voorouders, dus ik zou niet weten waarom ik de taal van Saoedie-Arabie moet leren!
In Turkije en Iran (Islamitische landen) is Arabische taboe en degene die betrapt zijn met het praten van Arabisch op straat worden gestraft. Dit zegt jahaj ook in zijn boek.

ra3kiah

CiteerArabisch is de taal van de bezetter en dat moet je met alle middellen bestrijden.
------------------------------------
Hoe meer je weet over de bezetter, hoe beter je hem kunt bestrijden :)

er zijn duizenden talen in de wereld en we gaan ons niet bezig houden met het leren van de talen van alle volkeren.
We moeten van de Arabieren hun talen leren en dit kan niet. Imazighen moeten zelf bepalen welke talen ze willen leren en welke niet. Imazighen wonen in het land van hun voorouders, dus ik zou niet weten waarom ik de taal van Saoedie-Arabie moet leren!
In Turkije en Iran (Islamitische landen) is Arabische taboe en degene die betrapt zijn met het praten van Arabisch op straat worden gestraft. Dit zegt jahaj ook in zijn boek.
-------------------------
koppig... dat is het probleem van imazighen...
join the club.. geloof mij . je komt niet ver.

Zian

Arabieren zijn 14 eeuwen lang in Noord Afrika en we moesten altijd hun taal leren. Het gevolg: ons taal verdwijnt en hun taal heerst.
We moeten het voorbeeld nemen aan Islamitische volkeren die het beter gedaan hebben zoals de Turken.
Je model hebben we 14 eeuwen lang toegepast en dat heeft alleen problemen geleverd. Nu moeten we het model van Iran en Turkij proberen!

Zian

#21
Professor E.J. Zuricher van de Turkse geschiedenis aan de
universiteit van leiden zei bij NOVA op 15 November 2003 dat
de Turken zijn ‘ongeïnteresseerd in de Arabische wereld’ en
dat ‘Turkije staat met zijn rug naar de Arabische wereld.
Arabieren hebben in Turkije een slechte naam. Arabische landen
ziet men als een zootje en men heeft er weinige respect voor’.


Dit is dus de mening van de Turken over de Arabieren en we moeten van de geslaagde volken leren.

Numi

Goh, die Turken zijn helden.
We zijn de Koerden vergeten??

Y._Touzani

#23

CiteerGoh, die Turken zijn helden.
We zijn de Koerden vergeten??

Azul,

Nee, de turken zijn geen helden maar ook geen barbaren!!!
De turken geloven in de koran en de soenna die zeggen dat de profeet is door God tot de mensheid in zijn geheel gezonden. Dus de arabieren hebben gedomineerd in naam, van de islam en de turken hebben dat ook gedaan en altijd in naam van de islam. integenstelling tot de berbers die denken dat wat voor de arabier geldt geldt niet voor de amazigh. Een arabier heeft dus recht om de amazigh te onderdrukken en te misbruiken maar de amazigh heeft zelfs geen recht om te zeggen: allahumma inna hadha munkar!!

daarom irriteert het de berbers als ik de arabieren bekritiseer maar als ik hetzelfde met imazighen doe dan zijn ze onverschillig!

De kinderen van de analfabeten denken dat de arabieren kinderen van Allah zijn!!  

Ibn_Toemart

#24
Als wij Imazighen onze taal in evolutie uit de bus zien komen als erkend en gewaardeerd zouden we respect en waardering kunnen uiten voor andere talen. De Arabier heeft zijn taal als superieur opgelegd en wij namen dit aan als een waarheid omdat we in aard tegen vreemdelingen zachtaardiger zijn en tegen elkaar hatend. De Arabier heeft ons nooit gewaardeerd en wij moeten nu het principe van stank voor stank uiten en één blok vormen om te ijveren voor onze rechten als IMAZIGHEN. Perzische en Turksen gedragingen zijn toch wel effectief geweest en we mogen dit met een korreltje zout toepassen op deze achterdochtige woestijnratten die de eer van hoogstaandere beschavingen opstreken om in naam van hun chaotische stammen en verdorven geest de Islam te verkrachten, historie te vervalsen en victorie te juigen op de rug van andere stabielere volkeren.

Dora

#25

Citeerhoe meer talen.. hoe rijker je kennis.
uiteraard naast je moedertaal.

Hoe bedoel je ??? je bent niet vrij? je bent niet onafhankelijk? en niet intelligent???????


de amazigh dwaas die het arabisch nationalisme volgt is zeker niet onafhankelijk, vrij en intelligent. het opgeven van je eigen IK om zo verder door het leven te gaan als een persoon die gecreerd is door de arabieren is naar mijn gevoel noch vrij, noch onafhankelijk en al helemaal niet intelligent???

Dora

#26

CiteerArabieren zijn 14 eeuwen lang in Noord Afrika en we moesten altijd hun taal leren. Het gevolg: ons taal verdwijnt en hun taal heerst.
We moeten het voorbeeld nemen aan Islamitische volkeren die het beter gedaan hebben zoals de Turken.
Je model hebben we 14 eeuwen lang toegepast en dat heeft alleen problemen geleverd. Nu moeten we het model van Iran en Turkij proberen!

allah jahfed...die mensen zijn weer zo tegen de arabieren dat ze de Waarheid verdraaid hebben. zie hoe ze aan het goochelen waren met de islam, en jij denkt dat dat zij een geslaagd volk zijn??....

Masja

#27
look now, hoe de arabieren nu "gestrangled" worden door Israel en Amerika op hun beurt, ik zou me niet zo druk maken, want.....comes around always goes around, toch?!

Dora

#28

Citeerlook now, hoe de arabieren nu "gestrangled" worden door Israel en Amerika op hun beurt, ik zou me niet zo druk maken, want.....comes around always goes around, toch?!
dat hoeft niet ten koste te gaan van onze goede islamitische arabische broeders en zusters. en als het door israel en amerika gebeurd heb ik liever dat het helemaal niet gebeurd. heb een bloedhekel aan deze 2, gun ze het dus ook niet. en druk maken doe ik zeker wel...en het gaat overgens wel over humans...onschuldige humans...damn.

Masja

#29
wat ik bedoel is, dat het volk wat jullie onderdrukt sinds lange tijd, nu weer op hun beurt zelf onderdrukt worden
natuurlijk ben ik het niet eens met onnodige slachtoffers die vallen, maar dat gaat al van het begin der tijden zo..