Broederschap tussen Arabieren en Imazighen

Gestart door Zian, 02/10/2003 om 09:04:34

E3ber_Tastite

Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:22:56
Citaat van: E3ber op 04/03/2005 om 01:00:21
Je kan je afvragen waarom Koceila zich keerde tegen Oqba ibn Nafi??
Waarom Tariq Ibnu Zyad zich keerde tegen Musa Ibn Nusair??
Waarom de Imazighen in Andalusie tegen de Arabieren in opstand kwamen?
Waarom Abd al-Hamied az Zanati tegen de Oemmajaden in opstand kwam??
Waarom de amazigh-geschiedenis steeds vervalst werd en de Islam verdraait werd om de Arabische-superieuriteit en macht uit te kunnen voeren.

En nog tig dingen!!

Alles wat Amazigh was, is verkracht door die op macht geile Arabieren en je hoeft niet eens terug te kijken naar de geschiedenis, dat proces gaat vandaag de dag nog steeds door, je zit er gewoon tussen in.
ben jij ook zo'n iemand die verblind is door haat dat je geen onderscheid meer ziet tussen een regering en bevolking...

Niet te snel conclussies nemen, wil je. Ik geef je alleen stof om over na te denken, de rest moet je maar zelf gaan invullen. Het enigste wat ik wil zeggen, is dat je voorzichtig moet zijn met Arabieren, niet om ze te haten.

Ik zie wel degelijk verschil tussen de regering en bevolking, dit als een van de eerste dingen die ik op het middelbare school leerde.

Adios,

hmidoush

Citaat van: E3ber op 06/03/2005 om 02:22:10
Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:22:56
Citaat van: E3ber op 04/03/2005 om 01:00:21
Je kan je afvragen waarom Koceila zich keerde tegen Oqba ibn Nafi??
Waarom Tariq Ibnu Zyad zich keerde tegen Musa Ibn Nusair??
Waarom de Imazighen in Andalusie tegen de Arabieren in opstand kwamen?
Waarom Abd al-Hamied az Zanati tegen de Oemmajaden in opstand kwam??
Waarom de amazigh-geschiedenis steeds vervalst werd en de Islam verdraait werd om de Arabische-superieuriteit en macht uit te kunnen voeren.

En nog tig dingen!!

Alles wat Amazigh was, is verkracht door die op macht geile Arabieren en je hoeft niet eens terug te kijken naar de geschiedenis, dat proces gaat vandaag de dag nog steeds door, je zit er gewoon tussen in.
ben jij ook zo'n iemand die verblind is door haat dat je geen onderscheid meer ziet tussen een regering en bevolking...

Niet te snel conclussies nemen, wil je. Ik geef je alleen stof om over na te denken, de rest moet je maar zelf gaan invullen. Het enigste wat ik wil zeggen, is dat je voorzichtig moet zijn met Arabieren, niet om ze te haten.

Ik zie wel degelijk verschil tussen de regering en bevolking, dit als een van de eerste dingen die ik op het middelbare school leerde.

Adios,
het enigste stof dat je net noemde heeft betrekking met de arabieren hoe zit het met de andere bevolkingsgroepen die imazighen hadden bezet.

E3ber_Tastite

#137
Citaat van: hmidoush op 06/03/2005 om 13:45:50
Citaat van: E3ber op 06/03/2005 om 02:22:10
Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:22:56
Citaat van: E3ber op 04/03/2005 om 01:00:21

het enigste stof dat je net noemde heeft betrekking met de arabieren hoe zit het met de andere bevolkingsgroepen die imazighen hadden bezet.

Simpel, die bevolkings groepen zijn er niet meer, althans niet meer in Noord-Afrika en dat zijn ook niet die bevolkingsgroepen die de Imazighen vandaag de dag onderdrukken. De Arabieren hebben de Imazighen in het verleden onderdrukt en nog steeds vandaag de dag.

hmidoush

Citaat van: E3ber op 06/03/2005 om 14:23:37
Citaat van: hmidoush op 06/03/2005 om 13:45:50
Citaat van: E3ber op 06/03/2005 om 02:22:10
Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:22:56
Citaat van: E3ber op 04/03/2005 om 01:00:21

het enigste stof dat je net noemde heeft betrekking met de arabieren hoe zit het met de andere bevolkingsgroepen die imazighen hadden bezet.

Simpel, die bevolkings groepen zijn er niet meer, althans niet meer in Noord-Afrika en dat zijn ook niet die bevolkingsgroepen die de Imazighen vandaag de dag onderdrukken. De Arabieren hebben de Imazighen in het verleden onderdrukt en nog steeds vandaag de dag.
de arabische minderheid in marokko is te klein om een hele bevolkingsgroep te onderdrukken het zijn juist gearabiseerde imazighen die zich daar schuldig aan maken of zijn deze imazighen ook arabieren. 

Anir

Citaat van: hmidoush op 08/03/2005 om 17:55:57
de arabische minderheid in marokko is te klein om een hele bevolkingsgroep te onderdrukken het zijn juist gearabiseerde imazighen die zich daar schuldig aan maken of zijn deze imazighen ook arabieren. 
Ze noemen zich arabieren, dus ze zijn Arabieren.

Een palestijn is opgevoed door de Joden en toen hij volwassen is geworden is hij jood geworden. Hij was een soldaat en vocht tegen de palestijnen. Hij noem zich jood.
Dit geldt ook voor de "Arabieren"  in Marokko.

IIAwaryagherII

Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:20:36
Citaat van: IIAwaryagherII op 03/03/2005 om 18:46:11


mbt de koningin waar ik het over had, kan je veel lezen op tawiza : http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=168&sid=14&andra=artikel
Over het haat, heb ik het zoals eerder aan mohammed geschreven heb, haat jegens de haters de Arabieren.
Deze haat heeft niet eerder zo massaal kunnen zijn als zij des tijds binnen hun arabische muren waren gebleven, hun drang naar culturele dominantie en ondrukking van andere non-arabic culturen.
De arabieren hebben bovendien een belangrijke rol gespeeld bij het opzetten van haat en onrust tussen de Riffijnse/Amazigh bevolking en de joden.
Daarnaast werden mensen die niet wilden zwichten voor de arabische dominantie verdreven en uitgebuit (belastingen/natura), ook ontzegging van enige zeggenschap of deelname aan politieke en economische en culturele bewegingen cq partijen en debatten etc.
Afgeschermd letterlijk van de buitenwereld en onder de duim gehouden eeuwen lang, zo leefden onze mensen en nog thans leven zij zo!
Een ieder die anders beweerd heeft geen enkele kennis van zaken.
Arabische culturele dominantie is hun politiek geweest en is het nog altijd, kijk eens goed om je heen, zie en hoor en leer.
Hmm tot slot als ik het heb over een product van, is het niet bedoeld in de letterlijke zin, maar op het vlak van mijn gedachten jegens hen, jegens de arabieren.
Maw mijn mening zoals ik deze hier verkondig en elders, is één die gevormd werd door hun zelf.
Dagelijkse gebeurtenissen minachting en sterker nog vernedering door, de door arabieren gehersenspoelde amazigh zombies, in combi met de arabieren zelf!
Voor de rest ben ik niet bepaald een goede vertaler van de geschiedenis en raad ik je aan zelf op zoek te gaan naar info.
Ik vertel wat ik weet van zowel verhalen ervaringen en internet en tv :)
Azul!
Citeer
sorry maar die mening van je kan ik als een arifi uit alhoceima nooit eigen maken,ik heb liever een haatloze hart.
en wat die koningin betreft daar had ik wat over gelezen het blijkt dat ze een joodse is dus ook semitische en dat zijn de arabieren ook.
heb je welleens van buya the Qween of the jungel gehoord..
Azul,
Ik weet niet of je een Riffijn bent die onwetend is en echt op zoek moet gaan naar de geschiedenis, of een (wanabee) Arabier.
Wat jij zegt hoor ik hoofdzakelijk van Pro Arabisten, deze groep weet nooit een onderscheid te maken tussen afkomst en religie.
Het feit dat Dihya mogelijk een joodse was, wil niet zeggen dat zij zelf semitisch was, maar slechts een semitisch geloof aanhing, net als ons vandaag de dag.
Maar maakt het ons Arabieren dan?
Een zuid afrikaanse jood is die altijd een semiet?(etc etc)
Het geloof werd verspreid op vele manieren, door handel, huwelijk, vriendschappen, famillie en kennisen, zakelijke partnerschap etc etc etc.
Azul!

hmidoush

Citaat van: Anir op 08/03/2005 om 18:02:19
Citaat van: hmidoush op 08/03/2005 om 17:55:57
de arabische minderheid in marokko is te klein om een hele bevolkingsgroep te onderdrukken het zijn juist gearabiseerde imazighen die zich daar schuldig aan maken of zijn deze imazighen ook arabieren. 
Ze noemen zich arabieren, dus ze zijn Arabieren.

Een palestijn is opgevoed door de Joden en toen hij volwassen is geworden is hij jood geworden. Hij was een soldaat en vocht tegen de palestijnen. Hij noem zich jood.
Dit geldt ook voor de "Arabieren"  in Marokko.
als je vanuit gaat dat ieder die zich arabier noemt een arabier is dan zijn de imazighen een kleine minderheid geworden in marokko..
die vergelijking van je stoelt nergens op nl een opvoeding en een vreemde taal leren en gebruik van maken is niet vergelijkbaar..

hmidoush

Citaat van: IIAwaryagherII op 09/03/2005 om 01:35:48
Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:20:36
Citaat van: IIAwaryagherII op 03/03/2005 om 18:46:11


Azul,
Ik weet niet of je een Riffijn bent die onwetend is en echt op zoek moet gaan naar de geschiedenis, of een (wanabee) Arabier.
Wat jij zegt hoor ik hoofdzakelijk van Pro Arabisten, deze groep weet nooit een onderscheid te maken tussen afkomst en religie.
Het feit dat Dihya mogelijk een joodse was, wil niet zeggen dat zij zelf semitisch was, maar slechts een semitisch geloof aanhing, net als ons vandaag de dag.
Maar maakt het ons Arabieren dan?
Een zuid afrikaanse jood is die altijd een semiet?(etc etc)
Het geloof werd verspreid op vele manieren, door handel, huwelijk, vriendschappen, famillie en kennisen, zakelijke partnerschap etc etc etc.
Azul!

wie ik ben dat weet ik alleen als jij mij een arabier noemt dan is dat jou probleem niet de mijne.ik wil je wel vertellen dat alhoceima ook mijn stad is en ben zelf ook een  hardcore Awaryagher wat ik wel jammer vind is dat er ook racicstische Awaryaghers zijn..
dus alles wat ik zeg is niet pro arabische maar pro menselijkheid,kennelijk ben jij er nog niet aant toe om een beetje menselijkheid te tonen tegen je medemensen ongeacht hun afkomst..
joodse geloof komt alleen onder de joden voor en wel onder de 12 joodse stammen ik zou zeggen ga je eens in verdiepen dan weet je waarom..

Ariaz

Citaat van: hmidoush op 09/03/2005 om 14:23:41
Citaat van: IIAwaryagherII op 09/03/2005 om 01:35:48
Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:20:36
Citaat van: IIAwaryagherII op 03/03/2005 om 18:46:11


Azul,
Ik weet niet of je een Riffijn bent die onwetend is en echt op zoek moet gaan naar de geschiedenis, of een (wanabee) Arabier.
Wat jij zegt hoor ik hoofdzakelijk van Pro Arabisten, deze groep weet nooit een onderscheid te maken tussen afkomst en religie.
Het feit dat Dihya mogelijk een joodse was, wil niet zeggen dat zij zelf semitisch was, maar slechts een semitisch geloof aanhing, net als ons vandaag de dag.
Maar maakt het ons Arabieren dan?
Een zuid afrikaanse jood is die altijd een semiet?(etc etc)
Het geloof werd verspreid op vele manieren, door handel, huwelijk, vriendschappen, famillie en kennisen, zakelijke partnerschap etc etc etc.
Azul!

wie ik ben dat weet ik alleen als jij mij een arabier noemt dan is dat jou probleem niet de mijne.ik wil je wel vertellen dat alhoceima ook mijn stad is en ben zelf ook een  hardcore Awaryagher wat ik wel jammer vind is dat er ook racicstische Awaryaghers zijn..
dus alles wat ik zeg is niet pro arabische maar pro menselijkheid,kennelijk ben jij er nog niet aant toe om een beetje menselijkheid te tonen tegen je medemensen ongeacht hun afkomst..
joodse geloof komt alleen onder de joden voor en wel onder de 12 joodse stammen ik zou zeggen ga je eens in verdiepen dan weet je waarom..

jij weet nog niet eens wat racisme is eh Wannabe-Arabier


je moet ons niet verwijten dat wij niet-menselijk zijn, wij zijn heel menselijk, wij hebben ,niets tegen de Arabieren, het zijn zij die iets tegen ons hebben,


verder nog wil ik je zeggen? Ontken je dan dat Imazighen onderdrukt worden,

ik herhaal je, wij Imazighen en ik als Awayegher kunnen onlmogelijk racisten zijn,

Aith Wayagher maken soms onderscheid in Godsvrucht zoals Allah ons dat bevoelen heeft,


en ontken je dat


-Er geen Amazighzender is
-de Rif-infrastructuur niet opgebouwd is
-Dat de geschiedenis over Imazighen vervalst of ontkend wordt
-De Tamazightalen tegengewerkt, verfoeid, verzwegen, gehaat, worden
-Dat Amazigh-Islamitische en ik herhaal Islamitische en Menselijke Moejaheedeen zowel in Het Zuiden alshet Noorden van het land vermoord werden omwille van hun Ras en afkomst als Imazighen


Ik heb niets tegen de Arabische-burgers, maar ik verwacht ook meer medewerking van onze Arabische-sprekende landgenoten en broeders in de Islam


maar die medewerking is er niet


hmidoush

Citaat van: Ariaz op 14/03/2005 om 22:29:18
Citaat van: hmidoush op 09/03/2005 om 14:23:41
Citaat van: IIAwaryagherII op 09/03/2005 om 01:35:48
Citaat van: hmidoush op 05/03/2005 om 19:20:36
Citaat van: IIAwaryagherII op 03/03/2005 om 18:46:11






jij weet nog niet eens wat racisme is eh Wannabe-Arabier


je moet ons niet verwijten dat wij niet-menselijk zijn, wij zijn heel menselijk, wij hebben ,niets tegen de Arabieren, het zijn zij die iets tegen ons hebben,


verder nog wil ik je zeggen? Ontken je dan dat Imazighen onderdrukt worden,

ik herhaal je, wij Imazighen en ik als Awayegher kunnen onlmogelijk racisten zijn,

Aith Wayagher maken soms onderscheid in Godsvrucht zoals Allah ons dat bevoelen heeft,


en ontken je dat


-Er geen Amazighzender is
-de Rif-infrastructuur niet opgebouwd is
-Dat de geschiedenis over Imazighen vervalst of ontkend wordt
-De Tamazightalen tegengewerkt, verfoeid, verzwegen, gehaat, worden
-Dat Amazigh-Islamitische en ik herhaal Islamitische en Menselijke Moejaheedeen zowel in Het Zuiden alshet Noorden van het land vermoord werden omwille van hun Ras en afkomst als Imazighen


Ik heb niets tegen de Arabische-burgers, maar ik verwacht ook meer medewerking van onze Arabische-sprekende landgenoten en broeders in de Islam


maar die medewerking is er niet


je kan gelijk hebben ik weet niet wat racisme is.want racisme is alleen bij racisten bekend hopelijk weet je ook net zo veel over racisme als ik.

ik verwijt iedereen ongeacht zijn afkomst die geen onderscheid ziet tussen bevolking en regering.blijkbaar kan ik die verwijt niet op jou toepassen aangezien je duidelijk hebt gezegt dat je niet alle arabieren op een kam scheert.

imazighen werden onderdrukt dat kan ik niet ontkennen maar kan je mij een land noemen dat een dictatoriale regime heeft waarbij de bevolking niet onderdrukt wordt wij als imazighen moeten die racistische regeringen bestrijden en niet de hele arabische bevolking.ze worden zelf ook onderdrukt.

Awayegher als mens zijnde kan ook een racist zijn zelfs tegen zijn eigen medebevolking of tegen andere stammen maar deze racisme is niet hetzelfde als de europeese ik zie het meer als een bepaalde staduim in jaloezie..

er zijn veel zaken die ik niet kan ontkennen omdat ze eenmaal zijn.





Timarzgha

het zijn altijd die zogenaamde softies die zich menselijk noemen die onze volkeren de das om gedaan hebben.
Menselijk ben je tegen een mens, tegen een dier een beest kan je moeilijk je menselijkheid tonen.
Ook helaas hebben aït wayagher verwesterde watjes onder hun die zich zogenaamd menselijk willen opstellen.
Toon je menselijkheid maar als jou ma-zusters  achter het muurtje verkracht worden en werden en als jou famillie vele doden heeft moeten betreuren door de terroristen bende (ARABISCH TALIGEN!).
akash dien.

Timarzgha

Hmidousch aït wayagher kennen vele stammen en velen verschillen.
Met jou gedachten zou je bij ons aït 'ari levend begraven worden.
Je bent niets diehard awayagher, maar gewoon ook zo een psychologische rat, een echte diehard weet dat je een erf vijand nooit moet vertrouwen.
Jij komt hier ons leuk vertellen dat wij hen juist wel moeten vertrouwen, jammer dat die spaanse of arabische  bom niet op je hoofd ontplofte want jou soort zorgen meestal voor verraad.
Arabier en Riffijn ging niet en gaat niet en zal nooit samen gaan!
Droom verder want voor de gemiddelde arabier ben je als Riffijn stront en dat heb je te danken aan je eigen slijmerige houding.
Ieg ed iekdha akuc eg smeath em shek.

hmidoush

Citaat van: Tamazghan op 15/03/2005 om 00:09:13
het zijn altijd die zogenaamde softies die zich menselijk noemen die onze volkeren de das om gedaan hebben.
Menselijk ben je tegen een mens, tegen een dier een beest kan je moeilijk je menselijkheid tonen.
Ook helaas hebben aït wayagher verwesterde watjes onder hun die zich zogenaamd menselijk willen opstellen.
Toon je menselijkheid maar als jou ma-zusters  achter het muurtje verkracht worden en werden en als jou famillie vele doden heeft moeten betreuren door de terroristen bende (ARABISCH TALIGEN!).
akash dien.
en kan je mij ook een paar voorbeelden geven van die softies die onze volken de das hebben omgedaan.ik kan je wel zeggen dat bij verschillende rechtbanken vol zitten met rechtzaken die imazighen tegen elkaar hebben gespannen en waarbij veel geld wordt betaald(smeergeld).
menselijkheid is universeel zelfs tegen dieren moet je menselijk zijn,als ik je goed begrijp dan ben jij een beest tegen dieren en menselijk tegen mensen ik zou zeggen hou die haat maar voor je het is goed voor je bloeddruk..
als je mij een watje noemt dan begrijp ik niet wat je hier in nederland nog doet ga strijden zou ik zeggen waar wacht je nog op of wil je niet bij de voorhoede zijn want alleen daar zul jij de watjes der imazighen vinden.
van mij mag je een mening hebben en gelukkig is er niets met mijn familie gebeurt,die voorbeelden die je net noemde komen niet voor in streek waar ik vandaan kwam...

hmidoush

Citaat van: Tamazghan op 15/03/2005 om 00:21:04
Hmidousch aït wayagher kennen vele stammen en velen verschillen.
Met jou gedachten zou je bij ons aït 'ari levend begraven worden.
Je bent niets diehard awayagher, maar gewoon ook zo een psychologische rat, een echte diehard weet dat je een erf vijand nooit moet vertrouwen.
Jij komt hier ons leuk vertellen dat wij hen juist wel moeten vertrouwen, jammer dat die spaanse of arabische  bom niet op je hoofd ontplofte want jou soort zorgen meestal voor verraad.
Arabier en Riffijn ging niet en gaat niet en zal nooit samen gaan!
Droom verder want voor de gemiddelde arabier ben je als Riffijn stront en dat heb je te danken aan je eigen slijmerige houding.
Ieg ed iekdha akuc eg smeath em shek.
ik wist niet dat ait ári zo racistich zijn maar dat heb je met sommige bergbevolking die denken dat hun wereld tussen 2 bergen bestaat en daar buiten loert de vaijand. en gelukkig is dat een minderheid geworden..
met schelden overtuig je mij niet het zegt alleen iets over jezelf..
jammer dat begrijpend lezen voor sommigen nog steeds moelijk is,maar vooruit nog een keer voor je IK HEB GEZEGT DAT JE ONDERSCHEID MOETEN ZIEN TUSSEN BEVOLKING EN REGERING en als jij dat verschil ook niet ziet dan ben jij ook een racist.
helaas moet ik je zeggen dat je leefgebied wel heel klein is nl het rifgebied durf te ontdekken zou ik maar zeggen en blijf niet hangen rond je thazoubaith..

IIAwaryagherII

#149
Citaat van: hmidoush op 15/03/2005 om 10:39:18
Citaat van: Tamazghan op 15/03/2005 om 00:21:04
Hmidousch aït wayagher kennen vele stammen en velen verschillen.
Met jou gedachten zou je bij ons aït 'ari levend begraven worden.
Je bent niets diehard awayagher, maar gewoon ook zo een psychologische rat, een echte diehard weet dat je een erf vijand nooit moet vertrouwen.
Jij komt hier ons leuk vertellen dat wij hen juist wel moeten vertrouwen, jammer dat die spaanse of arabische  bom niet op je hoofd ontplofte want jou soort zorgen meestal voor verraad.
Arabier en Riffijn ging niet en gaat niet en zal nooit samen gaan!
Droom verder want voor de gemiddelde arabier ben je als Riffijn stront en dat heb je te danken aan je eigen slijmerige houding.
Ieg ed iekdha akuc eg smeath em shek.
ik wist niet dat ait ári zo racistich zijn maar dat heb je met sommige bergbevolking die denken dat hun wereld tussen 2 bergen bestaat en daar buiten loert de vaijand. en gelukkig is dat een minderheid geworden..
met schelden overtuig je mij niet het zegt alleen iets over jezelf..
jammer dat begrijpend lezen voor sommigen nog steeds moelijk is,maar vooruit nog een keer voor je IK HEB GEZEGT DAT JE ONDERSCHEID MOETEN ZIEN TUSSEN BEVOLKING EN REGERING en als jij dat verschil ook niet ziet dan ben jij ook een racist.
helaas moet ik je zeggen dat je leefgebied wel heel klein is nl het rifgebied durf te ontdekken zou ik maar zeggen en blijf niet hangen rond je thazoubaith..
Azul,
Ja jongeman jij bent ubermens en wij allen racisten jij blij.
Btw op je ene opmerking heb je het verkeerd, het zijn de slachtoffers die weten wat racisme is en niet de racisten.
Die zijn meestal zo overtuigd van hun gelijk dat dat zij deze niet inzien.
Ook haal jij telkens die onzin weer naar boven als bv ''onderscheid tussen bevolking en regering''.
Kijk al is marokko bv een grote schijn democratie, toch is er spraken van een soort verkiezing, en hierin stemt de bevolking telkens voor die zelfde racisten die telkens weer de zetels betreden.
Daarnaast heb je geen enkele opstand in het westen (darija) gedeelte van marokko tegen de onderdrukking en schending van mensenrechten, wetende dat er wel degelijk mogelijkheden zijn daar zij wel de straat opgaan voor een palestina of irak of anders de sahara!
De arabische media schilderd de imazighen af als een stel holbewoners die pas beschaving kenden na de arabische inval.
De arabieren praten mensen om, om voor hun de vervoeilijke taken van terrorisme uit te voeren.
De arabieren die zich in de geschiedenis vreselijke misdaden begingen tegen alle veroverde volkeren waaronder de imazighen.
De arabieren die zich superieur stellen en dat ook duidelijk laten weten door het verbannen van andere culturen en talen, of het vrijwel onmogelijk maken deze uit te oeffen of deze in waarde aantasten.
Culturele dominantie van het arabisme en tenonrechte een dominantie van gearabiseerde zombies en arabieren die zelf een minderheid vormen.
De arabieren die ons zelfs tot hier in nederland volgen met hun kwaadaardige gedachten om ons te hersenspoelen voor hun vervoeilijke racisten gedachten en daden (terrorisme).
Kortom de arabische cultuur en de mensen die deze als solo cultuur willen opleggen aan anderen zijn een kanker gezwel in ons midden, dat jij dat niet ziet getuigd slecht van jou eigen blindheid.
Verkennen van meer is prima, ik vrees echter dat je vergeten bent eerst thuis te beginnen.

Azul.