waar stammen de amazighen vanaf???

Gestart door noebia, 03/08/2004 om 20:38:53

noebia

Hey broeders zusters....
Ik had een vraag voor jullie.....
Heb me net ff aangemeld en wil
het volgende weten; Waar komen
wij amazighen nou echt vandaan?
Is dat uit Europa, Afrika....
Ik wil dit graag weten...
en omdat ik nieuw ben op deze site weet
ik niet echt waar ik moet zoeken....

Alvast bedankt!  ;)

gr noebia

E3ber_Tastite

Citaat van: noebia op 03/08/2004 om 20:38:53
Hey broeders zusters....
Ik had een vraag voor jullie.....
Heb me net ff aangemeld en wil
het volgende weten; Waar komen
wij amazighen nou echt vandaan?
Is dat uit Europa, Afrika....
Ik wil dit graag weten...
en omdat ik nieuw ben op deze site weet
ik niet echt waar ik moet zoeken....

Alvast bedankt!  ;)

gr noebia

Azul,

Sommigen zeggen dat de Imazighen uit Europa, Midden-oosten of zelfs van het Kaukasus gebied komen. Maar er zijn ook opgravingen gedaan die bewijzen dat de Amazigh al voor duizenden jaren in Noord-Afrika heeft geleefdt en nog steeds leeft.

Wat wel duidelijk te stellen is, is dat de Imazighen de Oorspronkelijke volk van Noord-Afrika is. Ik persoonlijk, denk ook dat de Amazigh al voor altijd in Noord-Afrika heeft gewoont en dat ze niet afstammen van een van de  bovengenoemde gebieden.

navaras

de imazighen stammen oorspronkelijk van de capsien culuur af.....een cultuur dat in huidig Tunesia ontstond.
Het zijn protomeditteranen.

Zij hebben de oorspronkelijke bevolking van Marokko verdreven en of geassimileerd. het waren de iberomaurusians (een Nordische/cromagnon ras) dat hoogst bedreven was. Dus ook de iberomaurusians hebben hun bijdrage geleverd....vooral raciaal dan.


Aqsil

Azul Noebia,

Je wil weten waar stammen Imazighen vandaan! Je gaat dus vanuit dat Imazighen van een ander volk moeten afstammen. Waarom vraag je niet af of Europenen, Arabieren van Imaizgehn afstammen?

De eerste mensen bestonden in Afrika en niet in Europa of midden oost. Europeanen en Arabieren stammen van Imazighen!

navaras

de man van mechta el arbi vertoont veel overeenkomsten met de imazighen in de bergen.


de ras MECHTOID is een Nordische ras, dat vele blanke elementen vertoont. Hierdoor weten we dat de eerste volkeren in Marokko een caucasoide volk was.

De mechtoid is duizenden jaren oud.

Aqsil

Citaat van: navaras op 04/08/2004 om 14:18:56
de imazighen stammen oorspronkelijk van de capsien culuur af.....een cultuur dat in huidig Tunesia ontstond.
Het zijn protomeditteranen.

Zij hebben de oorspronkelijke bevolking van Marokko verdreven en of geassimileerd. het waren de iberomaurusians (een Nordische/cromagnon ras) dat hoogst bedreven was. Dus ook de iberomaurusians hebben hun bijdrage geleverd....vooral raciaal dan.


Goed van je! ik heb 1001 verhalen over de oorspring van Imazigehn gehoord. Maar je theorie is nieuwe. We hebben nu 1002 theorien. Ik denk dat je nu de gescgiedenis ingaat met je bevinding. Knap van je!

navaras

Citaat van: Hulk op 04/08/2004 om 14:21:43
Citaat van: navaras op 04/08/2004 om 14:18:56
de imazighen stammen oorspronkelijk van de capsien culuur af.....een cultuur dat in huidig Tunesia ontstond.
Het zijn protomeditteranen.

Zij hebben de oorspronkelijke bevolking van Marokko verdreven en of geassimileerd. het waren de iberomaurusians (een Nordische/cromagnon ras) dat hoogst bedreven was. Dus ook de iberomaurusians hebben hun bijdrage geleverd....vooral raciaal dan.


Goed van je! ik heb 1001 verhalen over de oorspring van Imazigehn gehoord. Maar he theorie is nieuwe. We hebben nu 1002 theorien. Ik denk dat je nu de gescgiedenis ingaat met je bevinding. Knap van je!

neem je me in de maling ofzo??

navaras

er zijn beenderen gevonden van dit ras (mechtoid) dat duizenden jaren oud is.

dus hoezo kan hij niet de voorouder zijn van de berbers???

navaras

al die andere theorien dat we afkomstig zijn uit Europa en middenoosten is bullshit.


navaras

de capsien en de iberomaurusian zijn de voorouders van de imazighen.

De nordische en meditteraanse ras hebben elkaar in dit terrein (noordafrika) gevonden.

navaras

de taal van de capsien en de iberomaurusian zijn gesmeden tot het TAMAZIGHT>

Aqsil

Citaat van: navaras op 04/08/2004 om 14:22:29

neem je me in de maling ofzo??
Wat denk je zelf!
Je moet contact nemen met de Marokkaanse regering om ze te informeren over je onderzoek.
Over de oorsprong van Imazighen zijn Arabieren verdeeld.
1. De ene groep vindt dat Imazighen van Joden afstammen.
2. Tweede groep zegt dat Imazighen stammen van Jemenieten, omdat huzien in Jemen lijken op huizen in zuid van Marokko.
3. De derde groep zegt dat Imazighen stammen van Ethiopiër omdat vroeger alleen Ethiopiërs in Afrika wonen.
4. Vierde groep zegt dat Imazighen stammen van Europenen omdat er Imazighen zijn met blonde haren.

Zelf denk ik dat Imazighen uit Mars zijn gekomen omdat we het domste volk zijn en laten anderen ons naaien.  Imazigehn zijn dus mars mantjes.

Ahraifi

Waarom zegt niemand dat het niet bekend is waar we vanaf stammen.Tot nu toe heb ik alleen theorien gehoord van verschillende onderzoekers.Dus de theorie van hulk is ook mogelijk.Als je maar geen gedichten gaat schrijven vind ik alles goed.

Aqsil

Citaat van: Ahraifi op 04/08/2004 om 14:50:55
.Als je maar geen gedichten gaat schrijven vind ik alles goed.
Ik heb nooit een gedicht geschreven!

Ahraifi

Ik dacht dat jij ;ik voel me palestijn en geen amazigh had geschreven.excusez moi