De staatsveiligheid is in gevaar ;)

Gestart door Idir, 17/05/2004 om 05:37:36

Idir



Moslimleider mag Nederland niet in

Uitgegeven: 16 mei 2004 19:33

AMSTERDAM - De omstreden moslimleider Qazi Hussain Ahmed mag Nederland niet in. Desgevraagd bevestigde een woordvoerder van het ministerie van Justitie zondag dat de Pakistaanse parlementariër op grond van de openbare orde en nationale veiligheid de toegang zal worden geweigerd als hij zich meldt.

Medewerkers van Hussain Ahmed hebben zaterdagavond aan de Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL) gemeld dat de leider van de grootste Pakistaanse moslimpartij niet welkom is in Nederland. De AEL had Hussain Ahmed uitgenodigd voor een bezoek en een lezing. Het bezoek zou woensdag beginnen.

Volgens een verklaring op de internetpagina van de AEL beschikt de Pakistaanse parlementariër over een diplomatiek paspoort. De moslimpartij onderzoekt welke juridische mogelijkheden er zijn om Hussain toch het land in te krijgen. "Veiligheidsoverwegingen'', zijn ook volgens de AEL reden voor de weigering.

Het Centrum Informatie Documentatie Israël (CIDI) had de ministers Remkes (Binnenlandse Zaken) en Donner (Justitie) gevraagd om Hussain Ahmed te weigeren. Volgens directeur R. Naftaniël vormt de leider een risico voor de staatsveiligheid wegens zijn opruiende teksten tegen niet-moslims. Naftaniël noemde de beslissing om hem te weigeren zondag dan ook "meer dan terecht''.

Qazi Hussain Ahmed is de leider van de Pakistaanse fundamentalistische Jamaat-i-Islami. Hij was fel tegen de Amerikaanse aanvallen op Afghanistan en de medewerking die de Pakistaanse regering daaraan verleende. Een lezing die hij op 21 mei in Nederland zou geven is zeker twee keer verplaatst. Het Nederlands Congres Centrum en de Haagse Hogeschool weigerden de bijeenkomst onderdak te verlenen.

Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=324562&c=10

ayuda

#1
Als deze meneer echt iets tegen mensen heeft die anders zijn (niet moslims) kan hij zijn beweging beter "Janmaat i Islami" noemen. (dat zullen alleen de ouwetjes hier snappen vrees ik)

Ik vind dat Rumsveld en Bush hier ook geen zaaltje meer mogen huren.

miss.F.

#2
ik vind dat ook deze man het recht heeft om mensen toe te spreken indien hier de behoefte aan is. Dit is weer een duidelijke voorbeeld dat er met verschillende maten gemeten wordt, wat ik overigens zeer ernstig vindt. Nderland is dus lang dit dat land wat ze pretendeert te zijn namelijk tolerant ten aanzien van andere meningen

abrid

#3
Van een collega hoorde ik dat hij behoorde tot de Wahabi's. Wie kan er meer over vertellen? De Wahabi's wel te verstaan.
Aqadi

ighes

#4


Azul.

Deze topic hoort niet onder Babbelhoek maar, maar onder politiek. Ik begrijp Nederland en sta daarom 100% achter die keus. Ze hadden al in de jaren 80 hiermee moeten beginnen. Want veel van deze idioten die de islam misbruiken hebben veel van onze jongeren vergiftigd met de hun verrotte denkwijze.

Idir

#5

Ben het helemaal mee eens!

Wat betreft de plaats van deze topic.... ik zal het in de gaten houden ;)

CiteerAzul.

Deze topic hoort niet onder Babbelhoek maar, maar onder politiek. Ik begrijp Nederland en sta daarom 100% achter die keus. Ze hadden al in de jaren 80 hiermee moeten beginnen. Want veel van deze idioten die de islam misbruiken hebben veel van onze jongeren vergiftigd met de hun verrotte denkwijze.


Idir

#6

CiteerAls deze meneer echt iets tegen mensen heeft die anders zijn (niet moslims) kan hij zijn beweging beter "Janmaat i Islami" noemen. (dat zullen alleen de ouwetjes hier snappen vrees ik)

Ik vind dat Rumsveld en Bush hier ook geen zaaltje meer mogen huren.

Wat versta jij onder ouderen...? Maar je hebt wel gelijk dat is een betere benaming ;)

Samariaan

#7

CiteerVan een collega hoorde ik dat hij behoorde tot de Wahabi's. Wie kan er meer over vertellen? De Wahabi's wel te verstaan.
Aqadi

Misschien heb je hier wat aan Abrid, ik ga er van uit dat je engels GOED is...zie de linkerkant voor de relevante artikelen.

http://www.thewahhabimyth.com/

Massugrada

#8

CiteerVan een collega hoorde ik dat hij behoorde tot de Wahabi's. Wie kan er meer over vertellen? De Wahabi's wel te verstaan.
Aqadi

wahabiya is een orthodox islamitische ideologie, onstaan in de woestijnen van Arabie.
Maar het begint steeds terrein te winnen, omdat de Saoudiers projecten financieren in het buitenland. De enige voorwaarden die ze stellen is dat je wel hun ideologie overneemt.