actie > reactie..dus wat lopen ze te zeuren?

Gestart door Dora, 13/05/2004 om 14:09:03

Yidir__

#75

Citeerkletsen/discusseren over de amazigh kwestie...en net als paarden met lapjes voor hun ogen recht voor je uit blijven kijken > dus de andere discussies zijn niet toelaatbaar....

Azul,

Andere discussies zijn niet toelaatbaar? Als er kritiek wordt geuit over een discussie dan voelen sommige heethoofden zich meteen aangevallen. Ik had een betere argument verwacht.

D wenni netta,
Yidir

Inuit

Citeernou dat amerika dat zou doen >> eigen landgenoot om hun naam hoog te houden...zou het??
Wat zeker het geval is, is dat hij op 9 april ontvoerd is, hierover ik niets vernomen uit de mainstream media en het is natuurlijk wel heel toevallig dat de beelden van zijn executie als geroepen komen, namelijk precies om het moment dat de ogen van de wereld gericht zijn op de mishandeling van Irakeese gevangenen. Dit doet mij toch vermoeden dat er een vorm van regie achter heeft gezeten, om dit zo goed uit te doen komen.
Om te krijgen van ze willen is de VS bereid om heel veel burgers op te offeren, getuige het plan wat men in de jaren '60 had om een een oorlog uit lokken met Cuba ( http://www.whatreallyhappened.com/northwoods.html ). Amerikaanse militairen gekleed in Cubaanse uniformen vallen Amerikaanse (burger)doelen aan, scholen, vliegtuigen, etc. om op deze manier het volk achter zich te krijgen in een oorlog tegen Cuba (ziehier de parallelen met 9/11). Gelukkig heeft John F. Keneddy destijds het plan afgekeurd.
Dus of de VS in staat is om een al dan niet burger op te offeren voor hun doelen, mijn antwoordt daarop is, JA!

Dora

CiteerAzul,

Andere discussies zijn niet toelaatbaar? Als er kritiek wordt geuit over een discussie dan voelen sommige heethoofden zich meteen aangevallen. Ik had een betere argument verwacht.

D wenni netta,
Yidir
jouw kritiek is al helemaal nergens op gebaseerd >> hoe kan je nou zeggen er is meer dan irak >> dat weet mijn neus nou ook wel hoor >. zo is er ook meer dan de amazigh kwestie...en inderdaad andere discussies zijn niet toelaatbaar hier op amazigh (althans voor sommige)...je krijgt opmerkingen iraq/palestina/bosnie/indonsie/china/amerkia/en noem de hele reutemeteut maar op is te ver van mijn bed dus waarom zou ik me daar zorgen om maken...nou voor mij geldt dat niet...wanneer het over moslims gaat is het heeeel dichtbij...

Inuit

#78

CiteerAzul,

Iwa doe je best met je gedachte wisselen. Kijk uit dat je er geen hoge bloeddruk of suikerziekte van krijgt, omdat je toch niks kan betekenen voor de bevolking in Irak. We hebben onze eigen maatschappelijke problemen hier in Nederland, maar blijkbaar zijn die minder belangrijk. Erger je nog aan mij? Denk om je gezondheid!

D wenni netta,
Yidir
Dankje voor je bezorgdheid, maar ik zou liever zien dat je je zorgen maakt om mensen die het echt nodig hebben.

ps. probeer je een in te denken dat jij in handen valt van de Marokkaanse geheime dienst die letterlijk en figuurlijk met jou speelt. Hoe zou jij je voelen als op dat moment iedereen in de wereld de houding heeft die jij nu ook hebt, namelijk, "ik heb mijn eigen problemen, sorry!". Het zou toch best prettig zijn als men aandacht besteedt aan jou situatie, toch? En niet aan de situatie waarin de Marokkaanse geheime dienst zegt dat je in verkeert, maar de situatie waarin je werkelijk verkeert en die is voor de buitenwereld niet makkelijk te achterhalen.
Begrijp je nu enigszins wat ik bedoel?

Amezian

#79

CiteerWat zeker het geval is, is dat hij op 9 april ontvoerd is, hierover ik niets vernomen uit de mainstream media en het is natuurlijk wel heel toevallig dat de beelden van zijn executie als geroepen komen, namelijk precies om het moment dat de ogen van de wereld gericht zijn op de mishandeling van Irakeese gevangenen. Dit doet mij toch vermoeden dat er een vorm van regie achter heeft gezeten, om dit zo goed uit te doen komen.
Om te krijgen van ze willen is de VS bereid om heel veel burgers op te offeren, getuige het plan wat men in de jaren '60 had om een een oorlog uit lokken met Cuba ( http://www.whatreallyhappened.com/northwoods.html ). Amerikaanse militairen gekleed in Cubaanse uniformen vallen Amerikaanse (burger)doelen aan, scholen, vliegtuigen, etc. om op deze manier het volk achter zich te krijgen in een oorlog tegen Cuba (ziehier de parallelen met 9/11). Gelukkig heeft John F. Keneddy destijds het plan afgekeurd.
Dus of de VS in staat is om een al dan niet burger op te offeren voor hun doelen, mijn antwoordt daarop is, JA!
Soms weet je gewoon niet wat je moet geloven...Twee jaar geleden las ik op Teletekst iets over een organisatie die  speciaal in het leven is geroepen om propaganda(leugens)de wereld in te helpen,zodat de Amerikanen goodwill krijgen.Die bende in het Witte Huis is gewoon misdadig.En ik hoop van harte dat de Amerikanen er niet in slagen stabiliteit in Irak te brengen en daar met de staart tussen de benen vertrekken, zoals destijds uit Vietnam.

Badrtje

#80

Citeeren by the way >> 99% van de leden hier is zich ook niet bewust wat er in heel N afrika met de imazghen gebeurd > ze horen het van elkaar en zijn dus van elkaar afhankelijk...maar dat geeft niet he volgens jullie..als je maar over de imazghen praat..

We moeten nietgaan overdrijven. Onder Hassan 2 waren er tijden geweest dat het lastig was om Amazigi te zijn. Ga mij nu niet vertellen dat mensen in de Rif razzia's worden gehouden. Wat ervroeger is gebeurd ok, maar nu...

Samariaan

CiteerAzul,

En dan Gebruiker01 e.a. ? Sommigen praten als kip zonder kop. Kennen de situatie in Irak niet en wat nog erger is ze komen niet eens uit Irak. En wat helemaal een drama is, ze willen z.g. zelf bepalen  wat er in Irak moet gebeuren. Wie zijn jullie om over de situatie van Irak te beoordelen? Hebben jullie invloed? Het houd jullie alleen bezig meer niet. Je kan er hoogstens bloeddruk van krijgen en in het ergste geval suikerziekte van krijgen.
Gebruik je gezonde verstand. En kom een keer van die rotonde af, er is meer dan Irak. Die berichten waar jullie het over hebben zie ik ook het nieuws. Is niet meer origineel.

D wenni netta,
Yidir

We hebben wel degelijk invloed, als moslims kunnen we ten eerste voor ze bidden. Verder is het liefste wat Amerika wil dingen die ze doet zonder geluid voorbij laten gaan. Dat zag je ook in de Amerikaanse media daar. De foto's waren al een paar maanden terug gepresenteerd aan Rumsfeld, en ze werden op secundaire TV stations in beeld gebracht. Maar ze werden afgedaan als kwajongens-streken, aangezien de soldaten toch ook wat stoom moeten afblazen? En verder waren de gevangenen toch terroristen.

Pas toen de internationale gemeenschap, waaronder wij, zijn afschuw en misselijkheid over de foto's uitsprak, kwam pas het hele circus op gang van berechting van de schuldigen, vrijlating van gevangenen, herinzien van overhoor technieken enzovoort op gang. Vergeet ook niet dat tijdens de overhoringen van de gevangenen ook tientallen doden zijn gevallen, daarover was ook een foto gepubliceerd.

Toen de onthoofding plaatsvond, iets wat niet had mogen gebeuren, toen kwam heel Amerika in opstand. Wat een barbaren, hoe kunnen ze zoiets doen! Terwijl in de video duidelijk was gezegd dat het een reactie was op de daden van de soldaten.

Hetzelfde zag je gebeuren in Falluja, waar 4 amerikaanse burgers waren gelynched door een groep doorgedraaide Irakezen, wekenlang werd de stad omsingelt om de daders te pakken te krijgen, aangezien dit een belofte was van Bush aan het Amerikaanse volk. Dat er tientallen burgers hier bij omkwamen, vrouwen en kinderen, en er een humaniaire ramp werd gecreerd, dat maakte niks uit, allemaal in de naam van die 4 doden. Je merkt gewoon steeds meer dat het lijkt alsof het leven van een moslim niks meer waard is, dit terwijl in Islam een druppel bloed van een moslim  meer waard is dan de hele ka3ba bij elkaar.

Dora

#82

CiteerWe moeten nietgaan overdrijven. Onder Hassan 2 waren er tijden geweest dat het lastig was om Amazigi te zijn. Ga mij nu niet vertellen dat mensen in de Rif razzia's worden gehouden. Wat ervroeger is gebeurd ok, maar nu...
maar nu??...ja ga eens verder...

Sa3ieD

#83
Citeermet iets nieuws?? >> is de amazighkwestie nieuwer dan de foto's???..

little boy > de wereld begint niet bij de imazighen en eindigt daar ook niet >> ik heb hier veel topic's geopend over de imazgeh en hoorde niemand klagen > maar o wee als ik het eens over iets anders heb...wil jij zo nodig je vast klampen aan de amazighkwestie en de rest vergeten en uitsluiten dan doe je dat >> me en velen anderen niet...dus interessert het je niet dan reageer je niet..PUNT!!!

en ga me niet zeggen dat wat daar bij geschiedenis staat allemaal uit de hoofden van de leden komt >> alles is uit boeken en sites gehaald...we maken het nieuws namelijk niet zelf!!

Waar heb jij het nou over koe. Als jij hier nou iets poste waar iemand echt wat aan had dan OKAY. Iedereen heeft het nieuws gezien, iedereen weet wat zich daar afspeelt. Als je nou met een stelling komt of zo of tenminste iets interessants. Het lijkt alsof jij alleen post om het posten en verder niet.

By the way, weet niet of je het door hebt maar deze site heet www.AMAZIGH.nl, de amazighkwestie staat dus VOOROP en als je het daar niet mee eens bent dan zoek je maar een andere site.

Wat lul je allemaal vastklampen aan de amazigh kwestie. Ik heb liever dat jij een gruwelijk iets aan de kaak stelt waar ik of andere mensen geen weet van hebben zodat we er dan een mening over kunnen vormen, hetgeen wat jij doet is BERICHTEN posten die niet eens door JOU geschreven zijn, en dan zelf 1 zinnetje eronder schrijven.

CiteerWatjij niet door hebt dat de Irakezen onze broeders en zusters zijn diemonderdrukt en verkracht worden. Niet met die hippie ideeen komen dat jij je gesprek
van de dag niet wilt laten bepalen door de massa media. Wil jij je rug keren naar de gruwelijkheden die onze moslim broeders en zusters wordt aangedaan? Denk na voor dat je wat typt.

Wat lullllllllll jij nou????? Hoezo ik ben gestopt bij niveau 1 met begrijpend lezen op de basisschool. Ik zei toch niet dat het niet erg was. Iedere gruweldaad is erg, het ging er mij om dat dit onderwerp eigenlijk nergens over gaat. Men heeft t zowieso over een onderwerp waar iedereen al vanaf weet en duidelijk iedereen al een mening over heeft. Als er nou na dit onderwerp echt iets nieuws naar boven kwam dan OKAY. Als ik hier de berichten die nergens over gaan of hier niet thuis horen verwijder dan hou ik maximaal 10 berichten over.

Maarja het niveau van die onderwerpen hier is zowieso 0.0 en dat komt voornamelijk door mensen zoals lopende_koe. Ik maak er geen geheim van, ik kom hier bijna nooit meer doordat er bijna geen mensen meer over zijn die normaal kunnen discusseren en waar je iets van kunt leren.

Sa3ieD

#84

CiteerWe moeten nietgaan overdrijven. Onder Hassan 2 waren er tijden geweest dat het lastig was om Amazigi te zijn. Ga mij nu niet vertellen dat mensen in de Rif razzia's worden gehouden. Wat ervroeger is gebeurd ok, maar nu...
Isserman se77en s aghsum n imazighen

Isefrawen

#85

tawmat Sa3ied, goed gesproken; eindelijk de waarheid! verban dat hele zooitje!


Inuit

#86

CiteerIedereen heeft het nieuws gezien, iedereen weet wat zich daar afspeelt.
Weer zo'n naief gozertje, die na het kijken van de NOS journaal, precies denkt te weten hoe de wereld in elkaar steekt.
Als jij al precies weet hoe de situatie daar aan toe gaat, dan mag je mij dat wel uitleggen, want ik wil daar graag iets over horen.

CiteerIk maak er geen geheim van, ik kom hier bijna nooit meer doordat er bijna geen mensen meer over zijn die normaal kunnen discusseren en waar je iets van kunt leren.
Hangt ervan af wat je wilt leren. Jou probleem is dat je door je zelfingenomenheid een houding hebt aangenomen waardoor alles wat de grenzen van Arif overschrijd een te-ver-van-je-bed show is.


Trouwens als jij stelt dat na een berichtje over een bepaalde situatie, de wereld op hoogte is gesteld en we de zaak kunnen opdoeken dan geldt dit toch ook zeer zeker voor de Amazigh-kwestie, of zie ik dat nou verkeerd. Immers we weten allemaal dat we slecht behandeld worden, dat is zo duidelijk als het maar kan, dus dat hoeft iemand anders niet voor de zoveelste keer te herhalen! Want zoals jij het stelt bereikt men er toch niets mee, dus waarom zou je.....

Dora

admin van mij mag je de topic sluiten..bnakes zi maneya..

Sa3ieD

CiteerWeer zo'n naief gozertje, die na het kijken van de NOS journaal, precies denkt te weten hoe de wereld in elkaar steekt.
Als jij al precies weet hoe de situatie daar aan toe gaat, dan mag je mij dat wel uitleggen, want ik wil daar graag iets over horen.
Amerika is fout bezig, kan iemand daar wat aan doen? NEEN punt klaar discussie afgelopen.

CiteerHangt ervan af wat je wilt leren. Jou probleem is dat je door je zelfingenomenheid een houding hebt aangenomen waardoor alles wat de grenzen van Arif overschrijd een te-ver-van-je-bed show is.
Zo zo kun je het mij leren joh om na 1 bericht al te weten hoe iemand in elkaar zit, echt knap van je....Vriend...reeel zijn is iets anders dan zelfingenomenheid.

CiteerTrouwens als jij stelt dat na een berichtje over een bepaalde situatie, de wereld op hoogte is gesteld en we de zaak kunnen opdoeken dan geldt dit toch ook zeer zeker voor de Amazigh-kwestie, of zie ik dat nou verkeerd. Immers we weten allemaal dat we slecht behandeld worden, dat is zo duidelijk als het maar kan, dus dat hoeft iemand anders niet voor de zoveelste keer te herhalen! Want zoals jij het stelt bereikt men er toch niets mee, dus waarom zou je.....
Het kwam/komt iedere dag op het nieuws, dus over een berichtJE kun je niet spreken. De kwestie in Irak is iets wat jou of mij niet aangaat, het heeft geen invloed op ons leven. Zolang je hier met je grote mond zit te bleren over iets waar je geen ene ruk aan kunt doen omdat deze wereld nou onrechtvaardig is en dat Amerika ALLES kan maken zonder dat iemand ze kan stoppen, moet je maar je mond houden over op de hoogte zijn of niet. Ik leef met alle mensen mee die onrecht is aangedaan, maar over zo'n onderwerp waar een normaal denkend mens het toch mee eens is en ervan op de hoogte is een topic starten....zie er t nut niet van in, vooral als het niets nieuws brengt.

De Amazigh kwestie daarentegen is wel iets waar we wat aan kunnen doen want dat speelt zich hier ook af. Dus die vergelijking die jij treft is een beetje kort door de bocht. zoals ik al eerder zei, dit is AMAZIGH.nl, hier komen IMAZIGHEN, misschien niet allemaal welwillend om iets aan de situatie van de Imazighen te doen, maar voor die ene paar is deze site er om amazigh kwesties te bespreken.

En over dat iedereen wel op de hoogte is van de amazighkwestie..ONZIN na 4 jaar amazigh.nl zijn er nog steeds mensen die hier onderwerpen komen plaatsen over dat zij geen onderdrukking of achterstelling zien...