actie > reactie..dus wat lopen ze te zeuren?

Gestart door Dora, 13/05/2004 om 14:09:03

Dora

Nieuwe foto's van vernederde Irakezen

Uitgegeven: 6 mei 2004 06:57
Laatst gewijzigd: 6 mei 2004 07:06

WASHINGTON - De Amerikaanse krant Washington Post heeft donderdag nieuwe foto's gepubliceerd van Amerikaanse militairen die klaarblijkelijk Irakese gevangenen vernederen. De foto's van naakte gevangenen lijken op de beelden die vorige week door Amerikaanse media werden gepubliceerd en wereldwijd geschokte reacties opriepen.

Op een van de foto's, vorig najaar gemaakt in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis, is een vrouwelijke militair te zien die een riem om de nek van een naakte gevangene heeft geknoopt. De man ligt naast haar op de gevangenisvloer.

Onderzoek

De beelden zitten tussen meer dan duizend andere digitale foto's uit Irak die de krant in handen heeft gekregen. De beelden zijn ook in handen van functionarissen die onderzoek doen naar misbruik in de gevangenis.

Er zijn opnieuw opnames van naakte mannen, vermoedelijk gevangenen, die op elkaar liggen terwijl militairen toekijken. Ook is er een foto van een naakte man die, met een kap op zijn hoofd, met handboeien is vastgemaakt aan een celdeur.

Op een ander opname is een gevangene te zien die is vastgeketend aan een stapelbed, zijn armen zo wijd uitgespreid dat zijn rug is gebogen. Vrouwelijk ondergoed bedekt zijn gezicht.

Chaos

De beelden, die rondgingen onder leden van de militaire politie in de gevangenis, bevestigen het beeld van de chaos in het complex bij Bagdad.

Een intern legerrapport repte onlangs over "talrijke incidenten van sadistisch, schaamteloos en buitensporig crimineel misbruik" van gevangenen in de gevangenis.

en dit al wordt nu opzij geschoven door een onthoofding van een amerikaan door al qaida leden.....

Amezian

Het gaat om de manier waarop.Die Amerikaan heeft men op een wrede manier geslacht.Dat bevestigt het beeld dat niet-moslims van moslims hebben,nl. dat ze wreed te werk gaan.
Maar inderdaad meet men met twee maten.De Britten hebben volgens Amnesty 37 Irakezen in onodige situaties(er was geen gevaar voor eigen leven)doodgeschoten.Zoiets raakt ondergesneeuwd als de onthoofding van een Amerikaan gefilmd en wel de wereld ingaat.

AFRA

azul,

voordat die foto's verschenen , was de imam steeds aan het roepen ,oeh arabieren (hij zegt dat tegen de imazighen) waar is onze moedigheid en tros van de arabieren. waar is onze geschiedenis (de geschiedenis van de arabieren)...

maar nadat die foto's verschenen begon de imam zijn speechsmanier te veranderen:

"hebben jullie dat gezien? ze doen dat tegen moslims, ze plassen op de gezichten die la 'laha illa llah zeggen, wij de moslims hebben geen trots meer..."

waarom heeft hij van de begrippen veranderd. """het arabieren zijn voor altijd  oftewel moslims voor altijd""".

ze beschouwen de moslims als arabieren als ze iets goed gedaan hebben, maar ze beschouwen de arabieren als moslims als iets schandalig deden.

AFRA

CiteerHet gaat om de manier waarop.Die Amerikaan heeft men op een wrede manier geslacht.Dat bevestigt het beeld dat niet-moslims van moslims hebben,nl. dat ze wreed te werk gaan.
Maar inderdaad meet men met twee maten.De Britten hebben volgens Amnesty 37 Irakezen in onodige situaties(er was geen gevaar voor eigen leven)doodgeschoten.Zoiets raakt ondergesneeuwd als de onthoofding van een Amerikaan gefilmd en wel de wereld ingaat.

a ssie amezian,

wij zijn bezig met die zwakke mensen (de arabieren) en jij probeert deze emanicipatie als amerikkanen tegen de imazighen te beschouwen.

het is beter je bij een krachtigere groep aan te sluiten zoals alqaida of hamas of een andere sterke organizatie waarover jij tevreden bent.

het is beter je razernij tot de arabische regeringen dan tot de arrogante amerika.

MBTiza

Afra

Hte bekende verhaal van het goede toeschrijven aan de arabs en het slecht afschuiven!

Dora

CiteerHet gaat om de manier waarop.Die Amerikaan heeft men op een wrede manier geslacht.Dat bevestigt het beeld dat niet-moslims van moslims hebben,nl. dat ze wreed te werk gaan.
precies...heb je de beelden gezien hoeveel vrouwen verkracht zijn door militanten...waar was dit goed voor??...en alleen een moslim kan terrorist zijn??..wa lahawlawalakoeati illa billah...en ondanks alles wordt amerkia nog steeds gezien als het land dat democratisch te werk gaat >> waar blijven de mensen rechten >> waarom wordt dutroux niet zo mishandeld?? >> of milossovic?? >> omdat dit geen moslims zijn??

Dora

Citeera ssie amezian,

wij zijn bezig met die zwakke mensen (de arabieren) en jij probeert deze emanicipatie als amerikkanen tegen de imazighen te beschouwen.

het is beter je bij een krachtigere groep aan te sluiten zoals alqaida of hamas of een andere sterke organizatie waarover jij tevreden bent.

het is beter je razernij tot de arabische regeringen dan tot de arrogante amerika.

gatverdamme..blijf van mijn topic af jaaaaaa...ga je eigen topic beginnen met je onzin..yakkes!!

AFRA

lulverdumme.

ga je moeder helpen in de keuken.

slecht schrijven, of zeggen betekent ingrijpen.

Dora

ik hoop dat jij ooit in een omgeving komt waarin alleen arabieren zijn >> kijke of jij dan nog steeds zo'n grote mond hebt...

ik neem aan dat het logisch is wanneer er wordt gezegd dat wij onze broeders/zusters dienen te helpen in iraq dat men niet de amazigh geschiedenis erbij gaat nemen....het leven is meer dan amazigh alleen...

Amezian

Citeergatverdamme..blijf van mijn topic af jaaaaaa...ga je eigen topic beginnen met je onzin..yakkes!!
Zijn berichten klinken bij mij altijd raadselachtig.Ik moet veel moeite doen om zijn punt te begrijpen.Maar je moet iedereen nemen zoals hij is...

AFRA

dit topic gaat tenminste niet over de imazighen.

het wordt raar hier.

hoe moet je man zijn, wat moet hij doen, rap amerikanen...

kan je dit niet in een arabischtalige forum?

hier gaat het om imazighen.

de hele wereld heeft erge problemen, denk jij dat we het geschikte volk die dat moet doen.

aah, soms heb jij de neiging om te schrijven maar over de imazighen , ken jij niets, dus over andere dingen schrijven.

hopelijk kon jij er iets nuttigs schrijven. jij loopt en keert met oude begrippen, die overal gezegd word en vervolgesn letterlijk onthouden, maar een nippertje buiten de saaie spreekwoorden dwaal jij af.

van mij mag dit topic naar een arabieren forum verhuisd worden. jij hebt gelijk qua de principes ,maar helemaal ongelijk qua de plaats en de groep en het onderwerp.

Dora

CiteerZijn berichten klinken bij mij altijd raadselachtig.Ik moet veel moeite doen om zijn punt te begrijpen.Maar je moet iedereen nemen zoals hij is...
dan dient hij mijn topic te respecteren en het niet te gaan verdraaien naar de arabieren en imazghen >> wordt daar schijtziek van...

Dora

Citeerdit topic gaat tenminste niet over de imazighen.

het wordt raar hier.

hoe moet je man zijn, wat moet hij doen, rap amerikanen...

kan je dit niet in een arabischtalige forum?

hier gaat het om imazighen.

de hele wereld heeft erge problemen, denk jij dat we het geschikte volk die dat moet doen.

aah, soms heb jij de neiging om te schrijven maar over de imazighen , ken jij niets, dus over andere dingen schrijven.

hopelijk kon jij er iets nuttigs schrijven. jij loopt en keert met oude begrippen, die overal gezegd word en vervolgesn letterlijk onthouden, maar een nippertje buiten de saaie spreekwoorden dwaal jij af.

van mij mag dit topic naar een arabieren forum verhuisd worden. jij hebt gelijk qua de principes ,maar helemaal ongelijk qua de plaats en de groep en het onderwerp.
waarom zouden die topics naar arabische forums moeten?? >> hebn wij imazghen geen mannen?? >> geen rappers?? >> leven wij als kluizenaars die niets te maken willen hebben met de rest van de wereld?? >> ben blij dat er zeer weinig van jou "soort"zijn...dat zou de ondergang van de imazighen kunnen betekenen....

en nu ophouden en terug keren naar de topic!!

AFRA

Citeerik hoop dat jij ooit in een omgeving komt waarin alleen arabieren zijn >> kijke of jij dan nog steeds zo'n grote mond hebt...

ik neem aan dat het logisch is wanneer er wordt gezegd dat wij onze broeders/zusters dienen te helpen in iraq dat men niet de amazigh geschiedenis erbij gaat nemen....het leven is meer dan amazigh alleen...

een zwakke arabier kan me echt kapot maken, ik overdrijf niet.

ben jij vandaag door een arabier versiert ofwat? dit topic en je onderwerp hoort hier gewoon niet toe. dat is de hele reden. ik heb al genoeg arabisme gehoort, maar nooit over het tamazight.

ik zeg dit niet waarin arabieren schrijven over de arabieren, of waarim men de arabieren als onderwerp hebben , want dat is consquent. maar dat hoort hier niet thuis.

wij kunnen de moderator vragen, als hij hier mee leest.

Dora

dit heeft niets met arabisme te maken vriend >> het gaat om de onderdrukking, vernedring enz enz >> waar wij imazghen ook last van hebben >> waarom wil je dat nou niet inzien >> als dit in china was gebeurd had ik het ook geplaats hoor...