Aanslag op Rifijnse Professor

Gestart door Aqsil, 29/07/2004 om 17:47:03

Aqsil


Ik heb ooit gehoord dat een Amazigh professor uit Rif las gaf in de universiteit van Fes (of Oujda). Deze Professor hield zich bezig ook met de Amazigh taal en cultuur. Toen hij naar Rif terug kwam samen met zijn vrouw en kinderen, werd hij door een helikopter vanuit de lucht aangevallen. En hij viel meteen dood.

Weet iemand meer over deze professor en over wie het gaat?

amazigh_roos

hmmm vraagje waar heb je dit verhaal gehoord?

Aqsil

Citaat van: amazigh_roos op 29/07/2004 om 19:28:22
hmmm vraagje waar heb je dit verhaal gehoord?
Ik zou het niet meer weten?

amazigh_roos

Citaat van: Hulk op 29/07/2004 om 20:23:35
Citaat van: amazigh_roos op 29/07/2004 om 19:28:22
hmmm vraagje waar heb je dit verhaal gehoord?
Ik zou het niet meer weten?

Oke :D dan kan ik je niet helpen sorry

Aqsil

Oja, ik denk van mijn ouders. Dit is touwens en aantal jaren gelden gebeurt.

ameziane

Bedoel je Cadi Kaddour? Die is een aantal jaren geleden door een auto-ongeluk om het leven gekomen. Er wordt gezegd dat zijn auto niet over remmen beschikte en dat mogelijk sprake is van sabotage.

Aqsil

Citaat van: ameziane op 30/07/2004 om 17:35:19
Bedoel je Cadi Kaddour? Die is een aantal jaren geleden door een auto-ongeluk om het leven gekomen. Er wordt gezegd dat zijn auto niet over remmen beschikte en dat mogelijk sprake is van sabotage.
Ik weet niet hoe hij heet. Maar hij werd vanuit de lucht aangevallen, heb ik begrepen!

ameziane

Citaat van: Hulk op 05/08/2004 om 17:31:02
Citaat van: ameziane op 30/07/2004 om 17:35:19
Bedoel je Cadi Kaddour? Die is een aantal jaren geleden door een auto-ongeluk om het leven gekomen. Er wordt gezegd dat zijn auto niet over remmen beschikte en dat mogelijk sprake is van sabotage.
Ik weet niet hoe hij heet. Maar hij werd vanuit de lucht aangevallen, heb ik begrepen!
Nee, dat moet een fabeltje zijn. Aanvallen vanuit de lucht doet me denken aan Israeliers die militante Palestijnen liquideren. Zo is erg is het in Marokko niet.

Aqsil

Citaat van: ameziane op 05/08/2004 om 19:53:54
Nee, dat moet een fabeltje zijn. Aanvallen vanuit de lucht doet me denken aan Israeliers die militante Palestijnen liquideren. Zo is erg is het in Marokko niet.
Die aanvallen van 1958, 1984 en 1993(als ik me niet vergis in Marrakach) zijn ook vanuit de lucht.
in Marokko is het erger dan in Isreail.

ighes

Citaat van: Hulk op 29/07/2004 om 17:47:03

Ik heb ooit gehoord dat een Amazigh professor uit Rif las gaf in de universiteit van Fes (of Oujda). Deze Professor hield zich bezig ook met de Amazigh taal en cultuur. Toen hij naar Rif terug kwam samen met zijn vrouw en kinderen, werd hij door een helikopter vanuit de lucht aangevallen. En hij viel meteen dood.

Weet iemand meer over deze professor en over wie het gaat?


Ik denk echt dat jij Cadi Kaddour bedoelt... Bij zijn auto ongeluk waren zoveel vreemde dingen dat men vrij zeker weet dat de Marokkaanse overheid iets mee te maken heeft.

Voor meer info over Cadi Kaddour zie de volgende linken
http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=70&sid=2&andra=artikel

Hier kan je zei je een foto van hem
http://www.dromadaire.com/azghenghan/cadikaddour

Aqsil

Die foto is er niet!.
Weet je meer over zijn leven en de manier waarmee hij gedood is?

E3ber_Tastite

Azul,

Mijn broer vertelde me nog, dat Cadi Kaddour ergens in 1994 hier in Zeist was gekomen, en hier een paar toespraken hield. Die man was echt intelligent, en hij kon mensen snel overtuigen van zijn ideologie. Kort daarna hoorden we dat hij een auto-ongeluk heeft gekregen in Marokko. wat waarschijnlijk het werk was van de geheime dienst. Er waren een aantal mensen hier in NL die hem te bedreigend vonden ( waarschijnlijk de Widadiyen) en die hebben dat doorgegeven aan Marokko. En jullie weten wat het resultaat is.

Aqsil

Waar gaf Cadi kadoer les? (Nederland of Marokko)
De professor waar ik het over had gaf les in Marokko.


ighes

Citaat van: Hulk op 06/08/2004 om 12:39:44
Die foto is er niet!.
Weet je meer over zijn leven en de manier waarmee hij gedood is?


Je moet wel een beetje je best doen jongen, hier de link helemaal naar zijn foto

http://www.dromadaire.com/azghenghan/cadikaddour

Aqsil

Heb je zelf die foto zelf gezien?
Ik heb op die link geklikt, maar ik krijg niets te zien.