Marokkaanse geheime dienst is blijkbaar niet zo goed als men beweert!?

Gestart door Idir, 25/07/2004 om 19:45:58

Idir

Ze verliezen zomaar 400 "terroristen" uit het oog.... ::)

'Meer dan 400 al-Qaeda terroristen zoek'

Uitgegeven: 25 juli 2004 14:05
Laatst gewijzigd: 25 juli 2004 14:05

MADRID - De Marokkaanse regering heeft de Spaanse overheid gemeld dat meer dan zeshonderd Marokkanen in trainingskampen van al-Qaeda hebben gezeten. Van vierhonderd van hen is de huidige verblijfplaats onbekend, meldde de Spaanse krant El Pais zondag op basis van informatie van de regering in Rabat.

De mededeling van de Marokkaanse regering was bedoeld voor rechter Balthasar Garzon, die de aanslagen in Madrid op 11 maart onderzoekt. De meeste verdachten van de aanslag, waarbij 191 mensen om het leven kwamen, zijn Marokkaanse staatsburgers.

Garzon zou de boodschap van de Marokkaanse regering begin deze maand hebben gekregen, aldus El Pais. Op 19 juli meldde hij echter op gezag van gegevens van inlichtingendiensten dat er tussen de negenhonderd en duizend mensen actief zijn in mogelijk honderd radicale islamitische cellen. Deze cellen zouden zich voor het merendeel in Marokko bevinden.

Later verklaarde hij voor de Marokkaanse televisie echter dat een deel van deze cellen zich waarschijnlijk elders bevond, bijvoorbeeld in Europa.

Bron : www.nu.nl

Direct-link : http://www.nu.nl/news.jsp?n=365687&c=25

ameziane

Ja, ik vond het een grappig bericht toen ik het gisteren las. 400 spoorloze terroristen...ik zou iedereen vragen om omzich heen te kijken en in de schuren en boxen . Want ze kunnen overal zitten. En als je iemand vindt neem dan contact op met de plaatselijke politie.

Ahraifi

Idir

Citaat van: ameziane op 26/07/2004 om 15:25:04
Ja, ik vond het een grappig bericht toen ik het gisteren las. 400 spoorloze terroristen...ik zou iedereen vragen om omzich heen te kijken en in de schuren en boxen . Want ze kunnen overal zitten. En als je iemand vindt neem dan contact op met de plaatselijke politie.

Misschien moeten ze bij afdeling "gevonden voorwerpen" gaan kijken..... ;D

MBTiza

De Marokkaanse geheime dienst waren zo goed omdat ze mensen martelen en op die manier aan hun info komen en niet omdat ze e-mail onderscheppen of telefoons tappen of met GSP werken.

Idir

Citaat van: MBTiziAzza op 26/07/2004 om 17:14:09
De Marokkaanse geheime dienst waren zo goed omdat ze mensen martelen en op die manier aan hun info komen en niet omdat ze e-mail onderscheppen of telefoons tappen of met GSP werken.

Helemaal mee eens ja!!

GSP is toch GPS ???

amazigh_roos

Ja ik heb het ook gehoord!!  400 nog wel dat is echt een hoop ze kunnen ze toch niet zomaar kwijt raken?? Dan denk ik dat er wat mis is met hun aanpak ;)

tosyali

Citaat van: MBTiziAzza op 26/07/2004 om 17:14:09

die marokkanen lijken wel op onze turke dienst :)
hoe heet die geheime dienst(Turkse is MIT)

E3ber_Tastite

Azul,

Ach, wat zijn jullie toch zo goedgelovig, misschien is die bericht van de Marokkaanse geheime dienst wel met opzet de wereld ingeblazen.

amazigh_roos

Dat kan ja maar het is nieuws dus er valt over te discusseren en trouwens je kan niemand meer vertrouwen ;)

Samariaan

dingen en mensen  kwijtraken in een land als marokko is makkelijk, maar zelfs Amerika raakt teroristen kwijt in de zin dat ze weten dat ze kunnen aanvallen maar niet waar en wanneer....

Citaat van: Ahraifi op 26/07/2004 om 15:29:49
Ik zag er net een die schichtig om zich heen keek,hij had een lange baard en vroeg me waar het hoogste gebouw in nederland was.

Vaak zijn het de mensen die zich gladscheren die zich zelf in gebouwen vliegen. In dat opzicht is, wat zal het zijn, 75% van Marokko een verdachte? ;)

Ahraifi

[

amazigh_roos

Ahraifi

[

Samariaan

Citaat van: Ahraifi op 26/07/2004 om 21:28:15
[Je bedoelt toch bush of niet ?Boudewijn buch was een eerste klas boekenwurm.

ja hij was een eerste klas boekenterrorist! :)