Marokkaanse geheime dienst is blijkbaar niet zo goed als men beweert!?

Gestart door Idir, 25/07/2004 om 19:45:58

MBTiza

Citaat van: Idir op 26/07/2004 om 19:25:43
Citaat van: MBTiziAzza op 26/07/2004 om 17:14:09
De Marokkaanse geheime dienst waren zo goed omdat ze mensen martelen en op die manier aan hun info komen en niet omdat ze e-mail onderscheppen of telefoons tappen of met GSP werken.

Helemaal mee eens ja!!

GSP is toch GPS ???



JA, we hebben hier op werk een project genaamd groningen seaports dus vergissing

ameziane

Nou, het is in ieder geval duidelijk dat Marokko nu een exportprodukt rijk is.
Vroeger waren het  tomaatjes en fosfaatjes en nu drugs, illegale immigratie en nu dus ook terrorisme.

Aghzayfu

Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 16:25:05
Nou, het is in ieder geval duidelijk dat Marokko nu een exportprodukt rijk is.
Vroeger waren het  tomaatjes en fosfaatjes en nu drugs, illegale immigratie en nu dus ook terrorisme.

Azul,

Ik vraag mij af uit welke streek die terroristen komen. In Agadir was er deze maand een terroristenbende van extremisten opgerold.

Tifawin

mara

Laatst is een 17-jarige jongen aangehouden omdat hij een winkel overviel, nadien zijn in zijn huis bepaald ''alqaida gerelateerde' objecten'' gevonden, althans dat beweren ze.

Ahraifi

[

Samariaan

Citaat van: mara op 27/07/2004 om 16:29:49
Laatst is een 17-jarige jongen aangehouden omdat hij een winkel overviel, nadien zijn in zijn huis bepaald ''alqaida gerelateerde' objecten'' gevonden, althans dat beweren ze.

het is algemeen bekent dat overheden over de hele wereld het het terrorisme vraagstuk misbruiken , en zich bijvoorbeels onder het mom van terreurbestrijding allerlei speciale wetten invoeren; die eigenlijk bedoelt zijn bijvoorbeeld om oppositie de mond te snoeren, islamitische groepen die in principe niks fout doen op te heffen, enzovoort, maar niks te maken hebben met directe terreurdreiging maar te maken hebben met oude meningsverschillen.

Aghzayfu

Azul,

De Marokkaanse telefonie, mobiel en vast wordt afgetapt, wisten jullie dat? Alle gesprekken worden opgenomen en nagecheckt.

Ik had een kennis van mij aan de telefoon en die vroeg mij om bepaalde dingen niet door de  te zeggen, betreffende de radicale voorstanders van het Tamazight.

We hebben geen privacy meer.

Tifawin

MBTiza

Citaat van: Aghzayfu op 27/07/2004 om 16:39:34
Azul,

De Marokkaanse telefonie, mobiel en vast wordt afgetapt, wisten jullie dat? Alle gesprekken worden opgenomen en nagecheckt.

Ik had een kennis van mij aan de telefoon en die vroeg mij om bepaalde dingen niet door de  te zeggen, betreffende de radicale voorstanders van het Tamazight.

We hebben geen privacy meer.

Tifawin

Van kaartje wisselen? Een vriend van mij is rechecheur en je kan het makkelijk omzeilen door een ander tel. en ander kaartje te nemen.

ameziane

Citaat van: MohamedUK op 27/07/2004 om 16:35:53
Citaat van: mara op 27/07/2004 om 16:29:49
Laatst is een 17-jarige jongen aangehouden omdat hij een winkel overviel, nadien zijn in zijn huis bepaald ''alqaida gerelateerde' objecten'' gevonden, althans dat beweren ze.

het is algemeen bekent dat overheden over de hele wereld het het terrorisme vraagstuk misbruiken , en zich bijvoorbeels onder het mom van terreurbestrijding allerlei speciale wetten invoeren; die eigenlijk bedoelt zijn bijvoorbeeld om oppositie de mond te snoeren, islamitische groepen die in principe niks fout doen op te heffen, enzovoort, maar niks te maken hebben met directe terreurdreiging maar te maken hebben met oude meningsverschillen.
Ja, een goed voorbeeld is Marokko. Er zijn nu ruim 2000 mensen opgepakt n.a.v. de aanslagen van Casablanca. Zelfs een kind weet dat het onmogelijk is dat al die mensen betrokken zijn bij die aanslagen. Het gaat meer om het vereffenen van rekeningen uit het verleden.

Ahraifi

x

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 28/07/2004 om 17:52:41
Er zijn waarschijnlijk veel meer mensen opgepakt,alleen in TAZA heb ik in de gevangenis meer als 250 van die mensen gezien.Ze worden behandeld als vee.Het is geen vereffening van oude vetes maar ze denken in kwantiteit in plaats van kwaliteit.Bij ons in de stad moest iedereen met een baard bij de gendarmerie voorbijkomen.Ze denken ,als we iedereen met een baard opsluiten hebben we ook geen terroristen meer op vrije voeten.
En dan missen ze nog een stuk of 400. Tja...

Marokko moet een voorbeeld nemen aan Spanje. Daar hebben ze gericht gezocht en de betrokkenen ook opgepakt. Behalve dan die lieden die zich opbliezen.

Ahraifi

x

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 28/07/2004 om 18:02:01
Je kunt spanje helaas niet vergelijken met marokko.Ze hebben een begroting voor een jaar waar marokko het 10 jaar mee zou kunnen uitzingen.
Maar dan is mijn vraag: hoe kan dat? Spanje was nog niet zo lang geleden een dictatuur onder het bewind van Franco.
Maar de Spanjaarden hebben democratie ingevoerd: vrije verkiezingen, aansluiting bij EU enz. en kijk hoe ze het nu hebben!

Ahraifi

x

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 28/07/2004 om 18:12:07
Nou kan ik eindelijk met je praten.Elk land heeft een eigen manier nodig om los te komen van een dictatuur.Ik heb over bijna alle revoluties in de wereld gelezen en ze zijn stuk voor stuk anders gelopen.Er is helaas geen blauwdruk.Wel weet ik dat het door de bevolking wordt gedaan als ze het zat zijn.Elk volk heeft haar kookpunt,de vraag is wanneer zijn wij het zat!
Het gaat het om het bewustzijn dat er veranderingen moeten komen. Zolang er zoveel analfetisme  en onderontwikkeling is onder de mensen kunnen ze nooit in opstand komen om democratie te eisen.
En onze mensen zijn huiverig voor alles  wat met politiek te maken heeft. In Marokko waren we gewend dat er maar 1 man aan politiek deed en dat was Hassan II.