Kabyliers staan dichterbij ons dan Chleuh en Souss

Gestart door Massugrada, 25/04/2004 om 17:54:40

E3ber_Tastite

#30
Azul,

Ik denk persoonlijk, dat als de Riffijnen en de chleuh samen zouden werken op elk gebied, dat de imazighen van marokko dan onverslaanbaar zouden zijn. Maar ja te veel verdeeldheid onder ons, en de arabieren beginnen snel terrein te winnen. Dus in mijn ogen is er nog veel te doen, en ik bang dat die droom nooit verwezenlijkt zal worden.

shel7i

#31

Citeerik heb een vraagje kan je die liedje ergens downloaden ik vind het een prachtig liedje


Hahaha, ik was je al voor met die gedachte, ik drukte de hele tijd Refresh om het liedje weer opnieuw te laten beginnen. Ik kon 'm alleen niet downloaden, dus heb ik het door een Recorder-programmaatje heengehaald terwijl het aan het afspelen was, en heb ik er een MP3 van gemaakt:

Ik heb hem op m'n site gezet, rechtsklik op de link hieronder en kies "Doel opslaan als" (of "Save target as" als je een Engelse versie hebt). Kies daarna de plaats op je harde schijf waar je hem opslaat.

http://ashel7i.spymac.net/muziek/Tafsut_Imazighen.mp3

shel7i

#32

CiteerAzul shelhi,

Ik ben blij dat je hier bent, want nu kunnen de riffijnen die hier komen meer weten over de ichelhien. De meeste riffijnen die hier komen, weten eigenlijk heel weinig over de imazighen van het zuiden, waaronder ik. Dus aan jou de taak, om de misverstanden weg te nemen.

Inderdaad, dit is mijn 1e keer op dit forum, en ik heb al heel wat kwetsende reacties/topics gelezen hier, en ik ben ook druk bezig geweest met reacties plaatsen...

Als ik er de mogelijkheid voor had, zou ik alle Ishel7ien en Irifien samenbrengen en van elkaar laten leren en zorgen voor een opstand... maar ja, wij zitten hier en zij daar...

tuscan

#33

CiteerHahaha, ik was je al voor met die gedachte, ik drukte de hele tijd Refresh om het liedje weer opnieuw te laten beginnen. Ik kon 'm alleen niet downloaden, dus heb ik het door een Recorder-programmaatje heengehaald terwijl het aan het afspelen was, en heb ik er een MP3 van gemaakt:

Ik heb hem op m'n site gezet, rechtsklik op de link hieronder en kies "Doel opslaan als" (of "Save target as" als je een Engelse versie hebt). Kies daarna de plaats op je harde schijf waar je hem opslaat.

http://ashel7i.spymac.net/muziek/Tafsut_Imazighen.mp3
eey
dank je wel ik ben je heel erg dankbaar
en volgens mij gaan heel wat mensen het dowloaden

tuscan

#34

Citeereey
dank je wel ik ben je heel erg dankbaar
en volgens mij gaan heel wat mensen het dowloaden

hallo
ik zou mar opassen met het plaatsen van zulke teksten over opstanden enzo, de marokkaanse overheid screent ons over dus ook op het internet en de marokkaanse veiligheidsdienst
trouwens een van de beste van de wereld, zal elke opstand tegen de koning serieus onderzoeken.
dus pasop met wat je zegt.

E3ber_Tastite

#35

Citeerhallo
ik zou mar opassen met het plaatsen van zulke teksten over opstanden enzo, de marokkaanse overheid screent ons over dus ook op het internet en de marokkaanse veiligheidsdienst
trouwens een van de beste van de wereld, zal elke opstand tegen de koning serieus onderzoeken.
dus pasop met wat je zegt.

Alsjeblieft tuscan, laat me niet lachen. Marokko is niets meer dan een ontwikkelingsland, en we leven hier in een democratie, dus zeg wat je wilt zeggen. Marokko's geheime dienst een van de beste van de wereld, 'dat meen je toch niet he'.

tuscan

#36

CiteerAlsjeblieft tuscan, laat me niet lachen. Marokko is niets meer dan een ontwikkelingsland, en we leven hier in een democratie, dus zeg wat je wilt zeggen. Marokko's geheime dienst een van de beste van de wereld, 'dat meen je toch niet he'.

eey eghberr
ik overdrijf misschien over het feit dat ze alles gaan screenen, maar de marokkaanse geheime dienst sammmen met de joodse mossad en de fbi zijn dat de beste geheime-diensten van de wereld, dat komt omdat ze veel met elkaar samenwerken. Ik heb het ooit gezien op Discovry-channel vlak na 11-september

laterss

E3ber_Tastite

#37
ach dat moet je met een korreltje zout nemen joh.

tuscan

#38

Citeerach dat moet je met een korreltje zout nemen joh.


hahah is goed zal ik doen

shel7i

http://www.tawalt.com/music/music.htm

Op deze site kan je veel muziek vinden van alle soorten Tamazight, op die manier leer je beetje hoe de andere dialectjes zijn. Is wel leuk om ernaar te luisteren moet k zeggen :)

Idir

#40

Citeerhallo
ik zou mar opassen met het plaatsen van zulke teksten over opstanden enzo, de marokkaanse overheid screent ons over dus ook op het internet en de marokkaanse veiligheidsdienst
trouwens een van de beste van de wereld, zal elke opstand tegen de koning serieus onderzoeken.
dus pasop met wat je zegt.

Als ze ons gevangen willen nemen of doden dan ben ik de eerste martelaar!! ;), Dus laat ze lekker scannen.

Yugurthen

#41
en ik wordt dan de 2de martelaar.

AFRA

#42
naar mijn bescheiden mening zijn de genen die het eens mee , de genen die niets van hen verwacht kan wxorden.

ik zou niet voor hen treuren als ze gearabiseerd zou worden.

Dora

#43

CiteerJaaahh, ik vind het accent van de Iqbaylieyn ook prachtig, luister eens bijv. naar deze over de Tafsut Imazighen:

http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=296&sid=14&andra=artikel

Mooi accent, en ik herken heel veel van wat ie zegt uit onze taal (Tashel7ieyt), zij het dat zij het met een lichter accentje uitspreken. :)
:).....absoluud >> en het zijn echt hele lieve mensen...ik raad je aan om de cd super fete kabale en massa bouchafa (ma tufid) aan te schaffen >>> teleurstelling is hierbij uitgesloten ;)

Taghzayfut

#44

CiteerRaciaal zijn het geen Imazighen, maar linguistisch zijn de TUAREGS wel verwant aan ons.
zo ook de chleuh en  soussies.



Zelfs linguistisch zijn jullie TOTAAL niet verwant aan het TAMAZIGHT.
Tarifit is BERG-ARABISCH, voor de leken onder ons.