Kabyliers staan dichterbij ons dan Chleuh en Souss

Gestart door Massugrada, 25/04/2004 om 17:54:40

Massugrada

wie is het er mee eens en wie is het ermee oneens??

E3ber_Tastite

#1
Ik ben het er 100% mee eens, van de Kabyliers kan je nog steun verwachten. Maar van de Chleuh kan je niks verwachten, ik vraag me af en toe weleens af of die mensen wel een hart hebben.

ayuda

#2
Het schijnt linguistisch gezien wel te kloppen.

Toch hoeft dit een (federatieve) eenheid en geleidelijke standardisatie van de taal niet in de weg te staan. Uiteindelijk zijn jullie allen (met Imushag of Tuareg zelfs tot in Noord Mali toe, en tot Siwa in Egypte)
de "Vrije Mensen".

Massugrada

#3

CiteerHet schijnt linguistisch gezien wel te kloppen.

Toch hoeft dit een (federatieve) eenheid en geleidelijke standardisatie van de taal niet in de weg te staan. Uiteindelijk zijn jullie allen (met Imushag of Tuareg zelfs tot in Noord Mali toe, en tot Siwa in Egypte)
de "Vrije Mensen".


Nou, raciaal zijn er ook verschillen.

Wij zijn Meditteranen en zij zijn MULATTEN.




Massugrada

#4

CiteerIk ben het er 100% mee eens, van de Kabyliers kan je nog steun verwachten. Maar van de Chleuh kan je niks verwachten, ik vraag me af en toe weleens af of die mensen wel een hart hebben.


Het zit in hun genen om geen hart te hebben en geen EER.

Masja

#5
dus de "donkere" touareg bijv. is volgens jou geen amazigh..?

Massugrada

#6
Ik ben heel vaak Algerijnen tegengekomen, vaak van Kabylische afkomst.

En die lui zijn gewoon in hart en nieren AMAZIGH.

Ze verwijten ons vaak dat wij gewoon aan de zijlijn staan toe te kijken, hoe ZIJ de taal en cultuur verdedigen tegen de VIJAND (ARABIEREN).
En groot gelijk geef ik ze.

Massugrada

#7

Citeerdus de "donkere" touareg bijv. is volgens jou geen amazigh..?

een MULAT.....zijn uiterlijk heeft hij te danken aan BLANKE IMAZIGHEN die voor het jaar 3000 v christus de SAHARA binnenvielen met strijdwagens en DONKERE SLAVEN UIT AFRIKA.

Massugrada

Citeerdus de "donkere" touareg bijv. is volgens jou geen amazigh..?

RUUD GULLIT is toch ook voor de helft blank. Maar dat maakt hem nog geen AUTOCHTONE HOLLANDER.

BLOED VERLOOCHENT ZICH NIET.

Massugrada

#9
Raciaal zijn het geen Imazighen, maar linguistisch zijn de TUAREGS wel verwant aan ons.
zo ook de chleuh en  soussies.


Massugrada

#10
Raciaal zijn de Riffijnen eerder verwant aan de Spanjaarden en Kabyliers.

ayuda

linguistisch gezien schijnt de taal van de Imushag (Tuareg) het dichtst bij de oorspronkelijk versies te staan. De noordelijke stammen hebben veel meer Arabische invloeden ondergaan. Ook genetisch. En de zuidelijke stammen meer van hun buurvolken, zwarten. Lekker belangrijk.

Voor racisme zou geen plaats moeten zijn in jullie streven naar erkenning. Color is only skindeep. Dat met die genen valt nogal mee.

Het waren shleuh en soussie die me hier in Nederland attent maakten op de Amazigh en hun strijd.

Massugrada

#12

Citeerlinguistisch gezien schijnt de taal van de Imushag (Tuareg) het dichtst bij de oorspronkelijk versies te staan. De noordelijke stammen hebben veel meer Arabische invloeden ondergaan. Ook genetisch. En de zuidelijke stammen meer van hun buurvolken, zwarten. Lekker belangrijk.

Voor racisme zou geen plaats moeten zijn in jullie streven naar erkenning. Color is only skindeep. Dat met die genen valt nogal mee.

Het waren shleuh en soussie die me hier in Nederland attent maakten op de Amazigh en hun strijd.

raciaal ben je verbonden aan je grond en taal.

Lekker volk zijn we als we verschillen in ras.

We zijn toch geen BASTAARDEN.

ayuda

#13
Genetisch zijn we allemaal bastaarden, gelukkig.

Masja

#14

Citeerlinguistisch gezien schijnt de taal van de Imushag (Tuareg) het dichtst bij de oorspronkelijk versies te staan. De noordelijke stammen hebben veel meer Arabische invloeden ondergaan. Ook genetisch. En de zuidelijke stammen meer van hun buurvolken, zwarten. Lekker belangrijk.

Voor racisme zou geen plaats moeten zijn in jullie streven naar erkenning. Color is only skindeep. Dat met die genen valt nogal mee.

Het waren shleuh en soussie die me hier in Nederland attent maakten op de Amazigh en hun strijd.

daar zeg je zowat moniek,ik ben er mee geconfronteerd geweest in zuid-marokko, soussies dus, en die konden behoorlijk rebels zijn