Hoofdmenu

De Tamil Tijgers

Gestart door Ariaz, 23/05/2004 om 10:33:55

Ariaz

Kennen jullei de Tamil tijgers??

Zij zijn een bevolkingsgroep dat en minderheid is en dat altijd gestreden heeft voor een eigen staat en dat de overheid op de knieen heeft gebracht door ene gewapende oorlog? Ik heb veel bewondering voor de Tamil Tijgers, zij hebben namelijk geen ICHEKAMMEN zoals bij de Imazighen,





Samariaan

#1
Ja en er zijn in het conflict meer dan 60.000 mensen omgekomen, en het heeft 1 miljoen mensen doen laten vluchten. Is de prijs niet een beetje te hoog?

ik

#2

CiteerKennen jullei de Tamil tijgers??

Zij zijn een bevolkingsgroep dat en minderheid is en dat altijd gestreden heeft voor een eigen staat en dat de overheid op de knieen heeft gebracht door ene gewapende oorlog? Ik heb veel bewondering voor de Tamil Tijgers, zij hebben namelijk geen ICHEKAMMEN zoals bij de Imazighen,





Ik zal geen Tamil Tijgers als voorbeeld nemen.

De basken misschien wel

Samariaan

CiteerIk zal geen Tamil Tijgers als voorbeeld nemen.

De basken misschien wel

Zelfde geld in mindere mate voor de basken. Jarenlang hebben ze bevolking geterroriseerd door hun autobommen hier en daar te plaatsen, en de bevolking van Spanje in angst te doen leven. En af en toe een politieke leider te vermoorden tussendoor. Voorlopig horen we na de aanslagen in Madrid denk ik niet veel meer van de ETA. Veruit de meerderheid van Baskenland heeft nooit hun acties gesteund.

ik

#4

CiteerZelfde geld in mindere mate voor de basken. Jarenlang hebben ze bevolkiing geterroriseerd door hun autobommen hier en daar hun bommen te plaatsen, en de bevolking van Spanje in angst te doen leven. En af en toe een politieke leider te vermoorden tussendoor. Voorlopig horen we na de aanslagen in Madrid denk ik niet veel meer van de ETA. Veruit de meerderheid van Baskenland heeft nooit hun acties gesteund.
De Spanjaarden zijn banger voor Arabische terrorisme dan voor de basken.
Arabische terrorisme maakt moedwillig burgerslachtoffers terwijl de basken hun politieke tegenstanders uitschakelen.
Nooit hebben de basken onschuldige burgers met autobommen om het leven gebracht.

Samariaan

#5

CiteerDe Spanjaarden zijn banger voor Arabische terrorisme dan voor de basken.
Arabische terrorisme maakt moedwillig burgerslachtoffers terwijl de basken hun politieke tegenstanders uitschakelen.
Nooit hebben de basken onschuldige burgers met autobommen om het leven gebracht.


misschien niet met intentie, maar angst zaaien is al voldoende. Ze plaatsen bijvoorbeeld een bom in een vakantie park, en geven dan netjes een waarschuwing aan de politie dat er op die plek een bom ligt die af gaat. Iedereen kan dan hopelijk op tijd worden geevacueerd. En er zullen heus wel mensen van de bevolking zijn omgekomen op momenten dat dit niet goed is gegaan.