Hoofdmenu

Ayaan Hirsi Ali

Gestart door ozl13, 27/10/2003 om 23:31:08

ozl13

Bouazza zal verdwijnen in het eeuwige vuur.

Aqsil

#16
Hoe moet het verder met die trut Hirsi Ali?
Ik weet er geen oplossing voor!
In Soemalie hebben ze haar schaamlippen dicht genaaid en in Nederland moeten ze haar bovenlippen ook dicht naaien.

Na de aansalg van 11-3 (in Spanje) waren er een paar Marokkanen in Amsterdam die demonstreerden tegen de terrorisme. Hirsi Ali schreef dat alleen die demonstranten zijn tegen de terrorisme en de rest van de Marokkanen zijn voor de terrorisme, anders hadden ze ook gedemonstreerd.
Vandaag schreef ze in AD dat Moslim geleerden zijn het met elkaar eens om meijes te besnijden.

Ze wordt betaald om Islam en moslims onderuit te halen. Wat Mevrouw Ali doen is geen vrijheid van mening, maar de onwaarheden vertellen zodat Nederlanders Moslims gaan haten.

Yidir__

#17
Azul mara,

Ayaan Hirsi Ali is een persoon die middels de vrijheid op meningsuiting haar mening geeft. Daar heeft iedereen het recht op in Nederland.
Maar waar het omgaat is dat je die mening moet onderbouwen en bewijzen. Het onderbouwen of het bewijzen daar zijn sommige personen slecht in en anders zijn er geen bewijzen ,argumenten of het is niet van toepassing op een bepaalde groep.
Wat zij aan het doen is, is dat ze haar ervaringen en gebeurtenissen die veelal in Somalie gebeuren of zijn gebeurt hier naar Nederland importeert en andere ermee probeert te verwijten, voornamelijk Marokkanen. Wij Marokkanen kennen geen saria of vrouwenbesnijdenis, dus daar kan ze ons niet op aanspreken. De islam die de Marokkanen kennen in Marokko is veel liberaler van vorm dan de islam in Somalie.

Wat je wel een zorg kunt noemen, is dat in een beperkt aantal moskeen waar veelal Marokkanen komen er imams prediken die uit het midden oosten komen. Zij hanteren een strenge fundamentalistische stroming van de islam. Hierdoor vervreemden deze groep Marokkanen van het "Marokkaan" zijn. Deze groep worden tijdens hun vakantie verblijf ook wel gezien als personen die als het ware uit het midden oosten komen, vanwege hun uiterlijk, kleding, denkwijze over de Islam, hun houding tegen over vrouwen en het dagelijkse leven wat niet gerelateerd kan worden met die van Marokkanen.

Maar goed, ze mag haar mening vertellen, maar wat belangrijker is, is het onderbouwen en niet een gebeurtennis, wat alleen in Somalie plaats vindt, te gaan verwijten aan Marokkanen omdat ze ook moslim zijn. Marokkanen beleven de islam op liberale manier, welke in Somalie kennelijk niet gebeurt d.m.v. de sharia wetgeving.

D wenni netta,

Yidir


Inuit

CiteerNa de aansalg van 11-3 (in Spanje) waren er een paar Marokkanen in Amsterdam die demonstreerden tegen de terrorisme. Hirsi Ali schreef dat alleen die demonstranten zijn tegen de terrorisme en de rest van de Marokkanen zijn voor de terrorisme, anders hadden ze ook gedemonstreerd.
Either you'r with us, or against us.

CiteerVandaag schreef ze in AD dat Moslim geleerden zijn het met elkaar eens om meijes te besnijden.
Dit is een typisch voorbeeld van het feit dat zij maar niet los van komen van de Islaam, ze moet iedere keer de Islaam zwart maken, als een soort bevfestiging voor zichzelf dat ze de goede keuze heeft gemaakt.

CiteerZe wordt betaald om Islam en moslims onderuit te halen. Wat Mevrouw Ali doen is geen vrijheid van mening, maar de onwaarheden vertellen zodat Nederlanders Moslims gaan haten.
In Nederland, het land waar men altijd de mond vol van tolerantie, naastenliefde, etc. heeft, heb ik geleerd, dat vrij stopt, daar waar men anderen tot last is. Maar goed, wat ik inmiddeld ook al gewend ben, is dat men in NL met twee maten weet.

Inuit

#19

CiteerMarokkanen beleven de islam op liberale manier, welke in Somalie kennelijk niet gebeurt d.m.v. de sharia wetgeving.

D wenni netta,

Yidir


De shari3a is hetgeen wat de Islaam in stand houdt, dus wat je hier zegt is nogal onzin, sorry.

ayuda

#20
Hallo gebruiker 01, Monique terug van weg geweest.
Even een serieuze vraag. Ik plaatste een link (onder vrouwen, die zijn namelijk vaak het slachtoffer) en "dood door steniging ivm een Amnesty actie, die beoogt twee mensen te redden van de dood door steniging. Doodstraf is natuurlijk sowieso niet in orde omdat je een leven neemt. Maar de manier waarop is barbaars, nl iemand ingraven tot het hoofd en dan dat hoofd met stenen bekogelen tot de bewuste persoon sterft.
De Nigeriaanse rechters die deze vonnissen vellen beroepen zich op de sharia.

Jij toont in je bericht grote waardering voor de sharia, en ik neem aan dat je droom is om ooit in een maatschappij te leven die volgens de sharia is ingericht. Nou vroeg ik me af, die situatie in Nigeria, klopt dat volgens de sharia, of zijn die rechters daar de weg kwijt?
Ik snap dat de sharia meer is dan het in het westen gevreesde en gehaatte spookbeeld van handen afhakken enzo, maar zou het toch fijn vinden als je over deze specifieke kwestie iets zou willen schrijven.



Tikinas

#21
Hafid Bouazza is gewoon een amazigh hoor. Ik las een intervieuw met hem waarin hij zei dat zijn koppigheid in zijn berberse bloed zit.

Mashakiel

#22

CiteerJij toont in je bericht grote waardering voor de sharia, en ik neem aan dat je droom is om ooit in een maatschappij te leven die volgens de sharia is ingericht. Nou vroeg ik me af, die situatie in Nigeria, klopt dat volgens de sharia, of zijn die rechters daar de weg kwijt?
Ik snap dat de sharia meer is dan het in het westen gevreesde en gehaatte spookbeeld van handen afhakken enzo, maar zou het toch fijn vinden als je over deze specifieke kwestie iets zou willen schrijven.

Neen!
De Nigerianen DENKEN goed te handelen, maar de Sharia zit helemaal anders in mekaar.
Je kan niet zomaar iemand verdenken en hem/haar dan nadien doden.
Er dienen bij voorbeeld bij het plegen van ZINA 4 OOGgetuigen te zijn.

Indien deze er niet zijn dan kan men nooit overgaan tot de steniging tot de dood (voor de vrouw) of 100 zweepslagen(voor de man).

De Sharia is niet iets dat je leest en dan toepast, het is even ingewikkeld of zelfs ingewikkelder dan de Belgische en/of Nederlandse wetgeving.

Alles gebeurt stapsgewijs en met bewijsvoering.

Bij mijn weten heeft men niet eens naar de oorzaak gezocht van de zwangerschap van de veroordeelde Nigeriaanse vrouw (ik bedoel dat ze nooit zeker konden zijn dat ze zwanger werd van iemand anders dan haar man).

EN er waren sowieso geen ooggetuigen.

Velen denken de juiste interpretatie te hanteren, maar jammer genoeg zijn er sommigen die bepaalde islamitische definities verdraaien doordat ze verkeerd interpreteren.

Moge Allah ons behoeden voor dergelijke misvattingen Insha'Allah





Mashakiel

#23
Wat hirsi ali betreft.

Het is iemand die gebruikt werd en wordt door de Nederlandse overheid om zo de Moslims 'met eigen middelen' te bespelen.

Ik erger me niet aan haar omdat ze een doodnormale zielepootje is, die niet kon omgaan met media-aandacht en zodus nu te maken heeft met de naschokken ervan.

Ik ben er van overtuigd dat vroeg of laat haar mond dicht gesnoerd zal worden.

Insha'Allah.





Inuit

#24

Citeer.

Indien deze er niet zijn dan kan men nooit overgaan tot de steniging tot de dood (voor de vrouw) of 100 zweepslagen(voor de man).


Dit klopt niet, in geval van zinaa (overspel of onwettige seks), gepleegd door een gehuwd iemand, dan is steniging de straf, zowel voor de man als de vrouw. Is de persoon die zinaa heeft gepleegs ongehuwd, dan is de straf 100 zweepslagen en een jaar verbanning, dit werd vroeger gebruikt, tegnwoordig zegt men dat zit gelijk staat aan 1 jaar gevangenisstraf.

Inuit

#25

CiteerHallo gebruiker 01, Monique terug van weg geweest.
Even een serieuze vraag. Ik plaatste een link (onder vrouwen, die zijn namelijk vaak het slachtoffer) en "dood door steniging ivm een Amnesty actie, die beoogt twee mensen te redden van de dood door steniging. Doodstraf is natuurlijk sowieso niet in orde omdat je een leven neemt. Maar de manier waarop is barbaars, nl iemand ingraven tot het hoofd en dan dat hoofd met stenen bekogelen tot de bewuste persoon sterft.
De Nigeriaanse rechters die deze vonnissen vellen beroepen zich op de sharia.

Jij toont in je bericht grote waardering voor de sharia, en ik neem aan dat je droom is om ooit in een maatschappij te leven die volgens de sharia is ingericht. Nou vroeg ik me af, die situatie in Nigeria, klopt dat volgens de sharia, of zijn die rechters daar de weg kwijt?
Ik snap dat de sharia meer is dan het in het westen gevreesde en gehaatte spookbeeld van handen afhakken enzo, maar zou het toch fijn vinden als je over deze specifieke kwestie iets zou willen schrijven.




Hallo Moniq,

De sharia is de islamitische wetgeving gebasseerd op de Qur'aan en de Soennah. De sharia is niet een wetgeving die geforceerd moet worden, oftewel met geweld toegepast moet worden. Men moet eerst een Islamitische samenleving creeren, dus eentje waarin men veel waarde aan o.a kuisheid, huwelijk, etc. hecht, pas dan kan een wetgeving als de sharia ingevoerd, immers dit is de manier profeet Mohammed(vzmh) de sharia heeft toegepast, dus zo dienen wij het ook te doen. Maar om de Islamitische samenleving te kunnen behouden moeten er wel regels opgesteld worden voor de mensen die de orde willen verstoren, dus de persoon die een vrouw of man thuis heeft bij wie hij/zij zijn/haar seksuele lusten kan bevredigen en er toch voor voor kiest om de seksuele lusten buiten de deur te bevredigen, hij/zij schaadt het gezin, de familie en de samenleving. Deze persoon tekent zijn/haar eigen doodsvonnis. Overigens moet degene die zinaa pleegt het wel heel bont maken, wil hij/zij gestenigd worden, ik bedoel hij/zij moet gezien zijn door vier betrouwbare getuigen. Verder is het zo dat men in het verleden, toen de sharia nog toegespast werd, bij de minst geringste twijfel, dergelijke straffen als steniging en hand-afhakking niet toegepast. In de circa 700 jaar (als ik mijn niet vergis), zijn deze straffen, maar enkele keren uitgevoerd, i.t.t. de huidige doodstraf in de VS, getuige de overvolle deathrows.

In het geval van Amina Lawal, als ik mij niet vergis heb ik destijds de petitie van amnesty ook getekend, kunnen we duidelijk stellen dat het zaakje rammelde, ondanks dat ik niet veel info over de zaak heb gehad. Ten eerste, was er niet een man nodig om overspel mee te kunnen plegen? En waarom is deze niet veroordeeld. Ten tweede waren er 4 getuigen? En last but not least, Nigeria is zo'n corrupt land, dat men de sharia in mijn ogen nooit correct zou kunnen toepassen, de sharia die daar deels wordt toegepast, is een duidelijk voorbeeld van een geforceerde toepassing, dat is dwijlen met de kraan open.  

Inuit

CiteerHafid Bouazza is gewoon een amazigh hoor. Ik las een intervieuw met hem waarin hij zei dat zijn koppigheid in zijn berberse bloed zit.

Dit is wat hij in een interview zegt, die je op het volgende adres helemaal kunt lezen:
http://www.xs4all.nl/~ace/Literaria/bouazza.html


Je denkt nooit `wij' als het over Marokkanen gaat?

`Ik ben in Arkel opgegroeid, een dorp in Zuid-Holland waar wij het enige Marokkaanse gezin waren, maar ik denk niet dat het anders geweest zou zijn als ik mijn jeugd had doorgebracht in Amsterdam. Groepsactiviteiten, daar heb ik altijd een grote hekel aan gehad. Ik herken dat bij mijn moeder.'

Lijk je op haar?

`Dat heb ik altijd gehoopt. Mijn gevoel voor humor heb ik van haar, denk ik, maar mijn koppigheid en aanleg voor van mijn vader. Mijn moeder is een liefdevolle, energieke vrouw. Een scherpe geest, erg gevoelig. Ze heeft iets

heel ondeugends. Ze is analfabete, is getrouwd toen ze vijftien was, heeft haar hele leven gegeven aan haar kinderen. Een bijna angstaanjagende opoffering.'



Overigens vind ik hem ook een voorbeeld die de Islaam maar niet los kan laten, hij wil iedere keer weer proberen om de Islaam onderuit te halen, om zichzelf het gevoel te geven dat hij het goede doet door de Islaam te verlaten. Dat hij de Islaam verlaat moet hij zelf weten, immers hij is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar om dan iedere keer lage uitspraken te doen over de Islaam, dat bewijst maar goed hoe hij wel niet is.

Mashakiel

#27

CiteerDit klopt niet, in geval van zinaa (overspel of onwettige seks), gepleegd door een gehuwd iemand, dan is steniging de straf, zowel voor de man als de vrouw. Is de persoon die zinaa heeft gepleegs ongehuwd, dan is de straf 100 zweepslagen en een jaar verbanning, dit werd vroeger gebruikt, tegnwoordig zegt men dat zit gelijk staat aan 1 jaar gevangenisstraf.

Allah oe a3lem.
Ik zal het nakijken in enkele boeken.


Toch bedankt.

Inuit

#28

CiteerAllah oe a3lem.
Ik zal het nakijken in enkele boeken.


Toch bedankt.

Uiteraard Allahoe a3lam, maar dit is wat ik heb gelezen en een keer heb gehoord tijdens een gutba.