Hoofdmenu

Koerdistan

Gestart door Koerd86, 21/07/2004 om 20:44:30

Lezer

Koerden kiezen Koerdisch
De AKP moet ook Diyarbakir aan zich laten voorbijgaan ten voordele van de pro-Koerdische partij DTP, die het haalde met 65,4 procent. Ook in andere Koerdische steden als Batman, Bingöl, Hakkari, Igdir, Siirt, Van, Sirnak, Tunceli was de DTP de overtuigde winnaar. Daar zijn verschillende redenen voor. Ten eerste, de Koerden zijn de harde woorden van Erdogan niet vergeten. In november liet de premier de Koerden in duidelijke taal verstaan dat Turkije één natie, één vlag, één moederland en één staat is. Met als afsluiter: ‘Wie die het daar niet mee eens is, moet vertrekken.’ Daarmee leek hij een streep te trekken door de vraag van de Turkse Koerden om het begrip burgerschap te herdefeniëren van Turk naar Turkse burger.

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=24552&cHash=f4511a7b96

Bawari

Een etnische groep dat al jaren eerder voor de bezetters op een grond leefde,
een etnische groep waarvan de culturele, economische en politiek volledig wordt geindroctrineerd, onderdrukt en tevens ontkend wordt,
een etnische groep dat zijn eigen taal niet mag spreken mits men in een gevangenis wil belanden
een etnische groepen waarvan de dorpen worden platgebrand
een etnische groep waarvan de vrouwen worden verkracht, de kinderen door de bezetter wordt mishandeld
een etnische groep die een leider in een isoleercel heeft zitten zonder dat deze een rechtvaardige rechtsproces heeft ondergaan
Diezelfde etnische groep die men kent als de Koerden

deze etnische groep heeft meer dan recht op een eigen staat!

Amazigh/rebel

Ik ben het absoluut eens dat koerden een eigen staat mogen. Ik zie veel van ze terug in ons (imazighen). Ik vind het ook te gek voor woorden dat die rijke arabieren in dubai saudi koeweit die gek sadam hoessein de vrije hand gegeven hebben om te doen wat ie wil maar ja zo denken zij dat als je een andere taal dan het arabisch spreekt of andere gewoontes hebt je gelijk een zionist een anti islamist bent. spijtig

De Ottomaan

Citaat van: Bawari op 03/04/2009 om 18:03:17
Een etnische groep dat al jaren eerder voor de bezetters op een grond leefde,

Koerden leefden in het Zoghras-gebergte, en dat ligt in Iran. Maar ze eisen stukken land uit Turkije, Irak en Syrie op. Koerden kennen hun eigen geschiedenis niet en worden misbruikt door zionisten die een stuk van Oost-Turkije nodig hebben voor de vervolmaking van Groot-Israel (van de Nijl tot aan de Eufraat, die twee blauwe horizontale lijnen op de Israelische vlag). De Eufraat ligt in Oost-Turkije waar veel Koerden wonen. Koerden denken dat Israel hen steunt voor een eigen staat. Israel steunt ze in werkelijkheid voor een Groot-Israel.

Citaat van: Bawari op 03/04/2009 om 18:03:17een etnische groep waarvan de culturele, economische en politiek volledig wordt geindroctrineerd, onderdrukt en tevens ontkend wordt,

In Turkije kan je goed leven als Koerd. Je beschikt over een Turks paspoort, dus je beschikt ook over dezelfde rechten als Turken. Je hebt Koerdische TV-zenders en Koerdische feestdagen die gewoon gevierd mogen worden. Bijna 70% van de acteurs en muziekartiesten in Turkije zijn van Koerdische afkomst. En dan heb ik het nog niet over Koerdische topmensen in het zakenleven. Allemaal miljonairs. Waar hebben jullie het over ?

Citaat van: Bawari op 03/04/2009 om 18:03:17een etnische groep dat zijn eigen taal niet mag spreken mits men in een gevangenis wil belanden

Je mag in Turkije overal Koerdisch praten, behalve in het onderwijs. Je kan zelfs Koerdisch praten in het bijzijn van militairen en politieagenten. Controleer eerst je bronnen voordat je met feiten wil komen.

Citaat van: Bawari op 03/04/2009 om 18:03:17een etnische groepen waarvan de dorpen worden platgebrand

Alleen als het duidelijk is geworden dat die dorpen de PKK ondersteunen met voedsel en opvang. Logische actie dus.

Citaat van: Bawari op 03/04/2009 om 18:03:17een etnische groep waarvan de vrouwen worden verkracht, de kinderen door de bezetter wordt mishandeld

De meeste vrouwen die verkracht worden, zijn vrouwelijke PKK-leden in de bergen, en dan door de PKK zelf. De PKK is een marxistische beweging. Marx was een jood, dus marxisme is daar een verlengstuk van. De PKK is dus anti-Islam, want mannelijke PKK-leden mogen niet bidden en ook niet besneden zijn, evenals de vrouwen. Er wordt daar in de PKK-kampen een hoop geneukt, want vrouwen en mannen zijn gelijk volgens het communisme. Ik kan het weten, want ik ben zelf Koerdisch en mijn buurmeisje uit het dorp is onder dwang meegenomen naar de bergen door de PKK.

TamurtIno

Vandaag kwam ik een man tegen. Ik vroeg hem: waar kom je vandaan?
Hij zei: ik kom uit Koerdistan. Ik ben een Koerd.
Hij zie niet dat hij uit Turkije of Irak komt.

Wij zeggen dat we uit Marokko komen en niet uit Tamazgha. Van Koerden moeten we veel leren.

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 24/10/2009 om 01:53:52
Vandaag kwam ik een man tegen. Ik vroeg hem: waarom kom je vandaan?
Hij zei: ik kom uit Koerdistan. Ik ben een Koerd.
Hij zie niet dat hij uit Turkije of Irak komt.

Wij zeggen dat we uit Marokko komen en niet uit Tamazgha. Van Koerden moeten we veel leren.

Daar ben ik het roerend mee eens maar in de loop der jaren is koerdistan steeds gebruikelijker de koerden hebben met vechten veel bereikt. dus we kunnen zeker wat van ze leren

TamurtIno

Citaat van: De Ottomaan op 23/10/2009 om 15:13:40
Koerden leefden in het Zoghras-gebergte, en dat ligt in Iran. Maar ze eisen stukken land uit Turkije, Irak en Syrie op. Koerden kennen hun eigen geschiedenis niet en worden misbruikt door zionisten die een stuk van Oost-Turkije nodig hebben voor de vervolmaking van Groot-Israel (van de Nijl tot aan de Eufraat, die twee blauwe horizontale lijnen op de Israelische vlag). De Eufraat ligt in Oost-Turkije waar veel Koerden wonen. Koerden denken dat Israel hen steunt voor een eigen staat. Israel steunt ze in werkelijkheid voor een Groot-Israel.

In Turkije kan je goed leven als Koerd. Je beschikt over een Turks paspoort, dus je beschikt ook over dezelfde rechten als Turken. Je hebt Koerdische TV-zenders en Koerdische feestdagen die gewoon gevierd mogen worden. Bijna 70% van de acteurs en muziekartiesten in Turkije zijn van Koerdische afkomst. En dan heb ik het nog niet over Koerdische topmensen in het zakenleven. Allemaal miljonairs. Waar hebben jullie het over ?

Je mag in Turkije overal Koerdisch praten, behalve in het onderwijs. Je kan zelfs Koerdisch praten in het bijzijn van militairen en politieagenten. Controleer eerst je bronnen voordat je met feiten wil komen.

Alleen als het duidelijk is geworden dat die dorpen de PKK ondersteunen met voedsel en opvang. Logische actie dus.

De meeste vrouwen die verkracht worden, zijn vrouwelijke PKK-leden in de bergen, en dan door de PKK zelf. De PKK is een marxistische beweging. Marx was een jood, dus marxisme is daar een verlengstuk van. De PKK is dus anti-Islam, want mannelijke PKK-leden mogen niet bidden en ook niet besneden zijn, evenals de vrouwen. Er wordt daar in de PKK-kampen een hoop geneukt, want vrouwen en mannen zijn gelijk volgens het communisme. Ik kan het weten, want ik ben zelf Koerdisch en mijn buurmeisje uit het dorp is onder dwang meegenomen naar de bergen door de PKK.

Gebruiken Turken ook Joden en zionisten als argument om Koerden te onderwerpen? Wie onschuldige mensen wil vermoorden, beschuldigd ze eerst van zionisme. Blijkbaar is dit overal het geval in de islamitische wereld.
Ken je zelf de geschiedenis van de Turken? Turken komen uit Azie.
Iedereen in de wereld weet dat Israël de vijand is van Marksisten zoals Ocalan,  en  dat Israël een vriend is van Turkije.