Arabieren zijn ondekkers van getallen en nul.

Gestart door Aqsil, 21/07/2004 om 16:10:35

Al Mamlaka Maghreb

Citaat van: e3ber op 19/08/2004 om 12:52:42
Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 12:50:53
Be3da arabieren hebben nog wat gedaan.

Noem mijn 1 berberse geleerde voor de Islam...
En ik vraag je maar 1 berberse geleerde....

Als jij die mij kunt noemen, jullie hadden toch een beschaving van 4000 jaar?

Trouwens, de Arabieren hebben veel overgenomen van de Grieken en de Romeinen, en hebben hun kennis voortgezet hoor. Want na de Arabieren hadden de Otomanen de kennis overgenomen.

Maar nooit gehoort dat de berbers voor de islam iets hebben gepresteerd.

Ja ik weet dat jullie gaan zeggen Ibn Rushd, maar die was een moslim  :D

Azul,

Wat dacht je van: Tariq ibnu Ziyad, Ibnu Khaldoen, Ibnu Batuta en nog vele meer

voor de islam?? neej hoor

hun waren al bekeerd als moslim in die tijd en daarvoor voerden zij geen reet uit.

En beetje raar he, dat ze toen al gelijk Arabische namen hadden, owja nog iets arabische cultuur is gewoon sterker waardoor die nog zolang leeft...

E3ber_Tastite

vertel eens, wat wil je nou duidelijk maken?

Al Mamlaka Maghreb

Citaat van: e3ber op 19/08/2004 om 13:06:28
vertel eens, wat wil je nou duidelijk maken?

begrijp je het nou nog niet???

we moeten iets van ons land maken in plaats ruzie te maken : ja is een berberse land of arabische land, want boeit het diegene nou die ZE3EUH heeft in Marokko...

3e wereld land a sahbiii...schandelijk!!!! als je eens wist hoe ons voorouders leefden en nu terug zouden komen..

zouden ze ons vervloeken,....

netals wat abdelkrim gatabi heeft gedaan : alle stammen herenigen en een islamitische staat van maken..

ISLAMITISCHE STAAT (geen berbers of arabisch) tuurlijk behoudt je je moedertaal.

en jullie drukmaken over amazigh? schamen jullie je niet ofsjow?

wallah mensen gaan dood van de honger. er is werk aan de winkel..doe er iets mee in plaats je moslim broeder te vernederen

en m3a salama goya fe dien

E3ber_Tastite

Weet jij wat de Imazighen willen?
Vertel mij eens wat de eissen zijn van de Imazighen?

Al Mamlaka Maghreb

Nou, geen onderscheid maken tussen 3arabi oula riffi ila bi TAKWA
(arabier of berber alleen in z`n geloof)

E3ber_Tastite

Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 13:17:47
Nou, geen onderscheid maken tussen 3arabi oula riffi ila bi TAKWA
(arabier of berber alleen in z`n geloof)

yeah wright, zeg dat maar tegen je koning mo de homo de 6e

Al Mamlaka Maghreb

De koning mohammed 6e is jammer genoeg niet netals z`n vader geworden.
Dat zou een oplossing voor Marokko worden, want als je marokkanen niet breekt zullen je nooit gehoorzamen. Dan maar de kant via Hassan beetje hard maar de ABSOLUTE MONARCHIE

Meer dan 30 jaar GEREGEERD (knap voor zo`n man) alleen als z`n foto zag bibberde je..

haha dat is een KONING....
en homo zei je? Wesh wil je marokko niet binnenkomen ofsjow?

blijf hier je bek maar optrekken jonge, oppassen met wat je zegt, straks zul je opgepakt worden bij de douane wat veeeeeeel is overkomen hier bij mensen in Nederland...

hee ik ga ff andere dingen doen....LATRAAAAAAAAAAS

E3ber_Tastite

Ik ben een Ariffi, vriend, ik erken de marokkaanse staat niet, laat staan haar koningen. Ik erken alleen Beatrix als mijn koningin en Abdelkrim als laatste emir van Arif. De rest kan me gestolen worden. Onze tijden komen nog wel, na regen komt zonneschijn.

En wat heb ik toch een hekel aan mensen, die de Islam in een negatieve daglicht zetten, door onderdrukking te rechtvaardigen via het geloof. Islam geeft ons het recht om voor ons rechten op te komen, tegen wie dan ook. Ik heb niets tegen Arabieren, maar wel iets tegen Arabische-Nationalisten, die de Islam misbruiken voor hun eigen bestwil.

Tfoeee xessen

Al Mamlaka Maghreb

Ik wens je sterkte met je eigen staat, die je never nooit zult krijgen.

dan wordt het een burgeroorlog...want me voorouders '' Mu 3awiya '' zullen me vervloeken als ik het land weggeef...


E3ber_Tastite

Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 13:41:49
Ik wens je sterkte met je eigen staat, die je never nooit zult krijgen.

dan wordt het een burgeroorlog...want me voorouders '' Mu 3awiya '' zullen me vervloeken als ik het land weggeef...



Hahaha, is Arif dan jouw land?

Marokko erkent mij niet als amazigh, dus zal ik haar ook niet erkennen. Sinds de oprichting van Marokko, kennen de Imazighen en vooral de Irrffiyen alleen maar ellende. En inderdaad, onze voorouders zullen ons nu wel vloeken, omdat wij niet opkomen voor onze rechten en Tamazgha.

allasian

Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 13:41:49
Ik wens je sterkte met je eigen staat, die je never nooit zult krijgen.
Never say never.
Citeer
dan wordt het een burgeroorlog...want me voorouders '' Mu 3awiya '' zullen me vervloeken als ik het land weggeef...
Jouw voorouders bestaan meer uit berbers dan uit arabieren.Daar kun je niet aan onderuit.Jouw identiteit is arabisch,dat is alles.
Al die s h i t die ze bij jou hebben geindoctrineerd.En dan nog ook zo'n imperiallistische gedachtegoed met zo'n poetische slagzin''als ik het land weg geef dan vervloeken.......blablabla''.


Al Mamlaka Maghreb

Citaat van: allasian op 19/08/2004 om 18:33:57
Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 13:41:49
Ik wens je sterkte met je eigen staat, die je never nooit zult krijgen.
Never say never.
Citeer
dan wordt het een burgeroorlog...want me voorouders '' Mu 3awiya '' zullen me vervloeken als ik het land weggeef...
Jouw voorouders bestaan meer uit berbers dan uit arabieren.Daar kun je niet aan onderuit.Jouw identiteit is arabisch,dat is alles.
Al die s h i t die ze bij jou hebben geindoctrineerd.En dan nog ook zo'n imperiallistische gedachtegoed met zo'n poetische slagzin''als ik het land weg geef dan vervloeken.......blablabla''.



Luister dame,

Mijn voorouders zijn L`Graqa = Arabieren die hier de Islam kwamen verspreiden, de stam vind je in Chadma (provincie Essaouira ofte wel Mogador.

Van vaders kant : ben ik een arabier, de stam van me voorouders is genaamd : Mu`3awiya die gevlucht waren vanuit Arabié.....

tuurlijk zal een van miijn voor ouders getrouwd zijn met een AMAZIGH...
Alleen jammer genoeg is jullie cultuur niet zo sterk als die van de arabieren anders was mijn naam nooit een Arabische naam geweest en helemaal niet me achternaam.

Als de rif niet erkent wordt door de staat he, waar zijn jullie bang voor dan?
In de wetboek van Fes : staat DUIDELIJK in :

De berbers ontwrichten de maatschappij!! (staat er echt in) terwijl veel berbers in Fes en rondom Meknes wonen..

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR HE 

m3a salama

Aqsil

Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 12:50:53
Be3da arabieren hebben nog wat gedaan.

Zoals... vervalsen van de geschiedenis, vervalsen van Hadith, vermoorden van volkeren...
Waarom noem je niets van wat Arabieren voor de Islam hebben gedaan?
Voor de Islam waren Arabieren wilde dieren ze begraven zelfs hun kinderen levend. Wilde dieren doden hun kinderen niet leven, maar Arabieren doet dat wel!

Citeerjn 1 berberse geleerde voor de Islam...
Augustinus was een Paus en een Filosoof. Je zou tegenwoordige geen Boek over de Christendom open zonder de wijsheid van deze Amazigh Paus daar te vinden.

Apulaius, zijn boeken zijn nog steeds in Europa te koop.
Kan je een Arabier (voor of na de islam) die boeken heeft die in Europa te koop zijn?

Citeer
Trouwens, de Arabieren hebben veel overgenomen van de Grieken en de Romeinen, en hebben hun kennis voortgezet hoor. Want na de Arabieren hadden de Otomanen de kennis overgenomen.
Je had het over Ibn Sina, Ibn Roech, Arrazi, Alkhawarizmi en deze zijn Perzische en geen Arabieren.
Maar Arabieren stelen grond, geschiedenis en kennis.

Citeeroit gehoort dat de berbers voor de islam iets hebben gepresteerd.

Wat denk je van de Romeinse keizer Suptilimus die uit Libië komt!

Aqsil


Ibn Khaldoen had de Arabische bezetting van Tamazgha meegemaakt en hij noemde Arabieren wilde dieren die geen kennis, hersens hebben
Lees het zelf.

Aqsil

#104
Hier noemde hij Arabieren weer wilde dieren, rovers, lafaardes, achterlijke natie
Het raar is dat Arabieren trots zijn op hem en noemden hem "onze Arabissche geleerde"