Arabieren zijn ondekkers van getallen en nul.

Gestart door Aqsil, 21/07/2004 om 16:10:35

Aqsil

Een snufje van Arabische vervalsingen:

1.   Adam en alle andere profeten spraken Arabisch.
2.   Arabisch is de taal van Allah en het hiernamaals
3.   Arabisch is een heilige taal.
4.   Arabisch is de oudste taal van de wereld.
5.   Imazighen, Eyptenaren, Babylonen zijn Arabieren
6.   De getallen 1, 2, 3.. zijn Arabische
7.   het getal 0 is door Arabieren ontdekte
8.   â€˜Zero’ is afgeleid van het ‘Arabische woord’ Cifr.
9.   Nederlandse woord 'Cijfer' is afgeleid van het ‘Arabische woord’ Cifr.
10.    Alkohol is een Arabische woord
11.    Algebra is door de Arabieren ontdekt. 
12.    Noord Afrika is Maghreb-Arabie (het land van de Arabieren).
13.    Tanga (Tanger)is afgeleid van het Arabische woord “Attien” (klei).
14.    Canarische eilanden zijn geen Spaanse eilanden, maar Arabische omdat ze een Arabische naam hebben nl. ‘Eilanden van Jaefar’.

marruecos

Citaat van: Hulk op 02/08/2004 om 14:12:38
Een snufje van Arabische vervalsingen:

1.   Adam en alle andere profeten spraken Arabisch.
2.   Arabisch is de taal van Allah en het hiernamaals
3.   Arabisch is een heilige taal.
4.   Arabisch is de oudste taal van de wereld.
5.   Imazighen, Eyptenaren, Babylonen zijn Arabieren
6.   De getallen 1, 2, 3.. zijn Arabische
7.   het getal 0 is door Arabieren ontdekte
8.   â€˜Zero’ is afgeleid van het ‘Arabische woord’ Cifr.
9.   Nederlandse woord 'Cijfer' is afgeleid van het ‘Arabische woord’ Cifr.
10.    Alkohol is een Arabische woord
11.    Algebra is door de Arabieren ontdekt. 
12.    Noord Afrika is Maghreb-Arabie (het land van de Arabieren).
13.    Tanga (Tanger)is afgeleid van het Arabische woord “Attien” (klei).
14.    Canarische eilanden zijn geen Spaanse eilanden, maar Arabische omdat ze een Arabische naam hebben nl. ‘Eilanden van Jaefar’.

Waar heb jij dit vandaan gehaald...

Matoub

nog :

ibn khaldun is arabier averroes, alkwarizm, alhazali, ibn battuta, avecinna, arrazi, ...

ook brachten ze de beschaving naar noord afrika en maakten tunisie mooier dan carthago...

Aqsil

Citaat van: marruecos op 02/08/2004 om 14:13:54

Waar heb jij dit vandaan gehaald...
Er zijn tientallen boeken in Marokko die dat beweren. Op school in Marokko leerde ik dat Arabisch de taal is van Allah. Sterker nog er zijn mensen die zeggen dat toen Allah volkeren heeft gemaakt, zorgde hij dat Arabieren de supervolk zijn. Toen Allah het hiernamaals heeft gemaakt , maakte hij Arabisch de taal van de hemel.

In Marokko is een boek te koop en heet 'de Mythe van de Arabieren".
Daarin staan alle sprookjes die Arabieren hebben verzonnen.

Het Arabische woord Cifr (nul) is afgeleid van de Romeinse Cifra. Maar Arabieren beweren dat cifr een Arabische woord is. Sterker nog beweren ze dat het woord ‘cijfer’ is Arabische.

Kijk bijvoorbeeld in www.arabieren.be

http://www.tawalt.com/library.cfm

Ahraifi

Citaat van: Ales op 02/08/2004 om 20:53:03
nog :

ibn khaldun is arabier averroes, alkwarizm, alhazali, ibn battuta, avecinna, arrazi, ...

ook brachten ze de beschaving naar noord afrika en maakten tunisie mooier dan carthago...

Ja een bijzondere beschaving moet ik toegeven.Een beschaving die onbeschaafd maakt.

taghalaitenbatabuz

de volgende teksten geloven jullie, en nemen jullie klakkenloos over. is het verhaal van de joden (uitgelegd in de heilige koran) dan niet tot jullie gekomen? vanwaar die naiviteit. sluiten jullie je zo makkelijk aan bij verraders? is de waan dat de amazigh-cultuur verdwijnt zo sterk dat dat de paranoide gedachte van complot theorieen opwekt?
is het uberhaupt wel de religie die de cultuur verdrukt....of is het gewoon arabisch nationalisme??

of de onderstaande tekst nu waar is of niet het maakt de islam als religie en het arabische wat daarbij komt kijken er niet minder om!
ik dacht vroeger welke onnozele ken de Laatste Openbaringen en negeert die alsnog... nou ik weet dat er onder ONS (imazighen er genoeg zitten)

ps: let op de auteurs van de tekst......

Jewish were present in North Africa from biblical times as artisans and traders. The Berbers converted to Judaism and resisted the Arab incursion until they were conquered and forced to convert to Islam.
The Jewess, Kahena, Queen of the Berbers, leading the armies of the consolidated Berber tribes against the invading armies of the Arab mercenaries in the year 694. "Lions of Africa and Judah!" was said to have been her rallying cry, "show these Arabs that we will not be enslaved by Islam. Let our slogan be the cry of the Zealots of old; ‘Freedom or Death!’"

Drawing by Keith Gunderson in Wars of the Jews, courtesy of Monro Rosenthal and Isaac Mozeson.

imzourenlady

Citaat van: Hulk op 26/07/2004 om 15:06:26
Citaat van: imzourenlady op 25/07/2004 om 19:18:33

hij sprak arabisch!
Toen de profeet Sulayman bestond, spaken mensen in het midden oost allemaal in taal.
Zoals je weet Arabieren stammen van Ismael en Joden stammen van Izak. Zoals je weet de neven van de Arabieren , Joden, spreken geen Arabische. Sulayma was veel ouder dan Abraham. Hoe kan Sulayman Arabisch spreken die toen niet bestond. Waar haal je je kennis vandaan?
Van je moeder?

van je pa!!!!

Aqsil

Citaat van: imzourenlady op 07/08/2004 om 20:19:01
van je pa!!!!
Ik heb je moeder genoemd en dat moet je niet zien als belediging.

Ik heb ook veel verhalen van mijn moeder gehoord die niet kloppen. Mijn moeder zei ook dat Arabieren het oudste volk in de wereld zijn en dat Adam Arabisch sprak.
Daarom vroeg ik je of je die verhalen van je moeder hebt gehoord.

Aqsil

Over vervalsheid:
Toen ik kind was heb ik boekjes in Marokko gekocht over ‘Arabische wetenschappers”. Dit is een serie en gaat o.a. over Arrazi, Ibn Sina, Ibn Khaldoen, Ibn Batotta, enz.

Aan de achterkant van die boekjes staat: ”Deze serie gaat over het leven van beroemde Arabische wetenschappers die een bijdraag hebben geleverd aan de ontwikkeling van de menselijke beschaving. Het is de bedoeling dat onze nieuwe Arabische jongeren kennis nemen van de prestaties van hun voorouders.” 
Maar geen van deze wetenschappers is een Arabier. Ze zijn Imazighen en Perzen.

Ps. De serie is geschreven door Raji 3naya uit Libanon. Het boek is uitgedrukt door ‘Arabische stichting voor studies en publicaties” Postbus 5460, Beiroet, Libanon.

imzourenlady

Citaat van: Hulk op 09/08/2004 om 18:31:44
Citaat van: imzourenlady op 07/08/2004 om 20:19:01
van je pa!!!!
Ik heb je moeder genoemd en dat moet je niet zien als belediging.

Ik heb ook veel verhalen van mijn moeder gehoord die niet kloppen. Mijn moeder zei ook dat Arabieren het oudste volk in de wereld zijn en dat Adam Arabisch sprak.
Daarom vroeg ik je of je die verhalen van je moeder hebt gehoord.

wat bazel je nou?? sorry hoor maar ik begrijp jou niet weet je wat jou probleem is??
je moet niet denken dat jij de goede kennis bezit!! want soms weet ik niet wat ik lees!!

Aqsil

Citaat van: imzourenlady op 11/08/2004 om 18:43:37

wat bazel je nou?? sorry hoor maar ik begrijp jou niet weet je wat jou probleem is??
je moet niet denken dat jij de goede kennis bezit!! want soms weet ik niet wat ik lees!!
Je hersens kan ik niet vergroten! Je bent slachtoffer van je hersens, verder kan ik je niet helpen! Sterkte
Werk je bij de kassa?. Scannen is misschien de passende werk voor je, wat dat snap je wel.

Ahraifi

imzourenlady

Citaat van: Hulk op 12/08/2004 om 13:27:50

Je hersens kan ik niet vergroten! Je bent slachtoffer van je hersens, verder kan ik je niet helpen! Sterkte
Werk je bij de kassa?. Scannen is misschien de passende werk voor je, wat dat snap je wel.

ga tog huilen kom niet denken dat je kennis bezit!! HOOP!!!

Al Mamlaka Maghreb

Be3da arabieren hebben nog wat gedaan.

Noem mijn 1 berberse geleerde voor de Islam...
En ik vraag je maar 1 berberse geleerde....

Als jij die mij kunt noemen, jullie hadden toch een beschaving van 4000 jaar?

Trouwens, de Arabieren hebben veel overgenomen van de Grieken en de Romeinen, en hebben hun kennis voortgezet hoor. Want na de Arabieren hadden de Otomanen de kennis overgenomen.

Maar nooit gehoort dat de berbers voor de islam iets hebben gepresteerd.

Ja ik weet dat jullie gaan zeggen Ibn Rushd, maar die was een moslim  :D

E3ber_Tastite

Citaat van: Al Mamlaka Maghreb op 19/08/2004 om 12:50:53
Be3da arabieren hebben nog wat gedaan.

Noem mijn 1 berberse geleerde voor de Islam...
En ik vraag je maar 1 berberse geleerde....

Als jij die mij kunt noemen, jullie hadden toch een beschaving van 4000 jaar?

Trouwens, de Arabieren hebben veel overgenomen van de Grieken en de Romeinen, en hebben hun kennis voortgezet hoor. Want na de Arabieren hadden de Otomanen de kennis overgenomen.

Maar nooit gehoort dat de berbers voor de islam iets hebben gepresteerd.

Ja ik weet dat jullie gaan zeggen Ibn Rushd, maar die was een moslim  :D

Azul,

Wat dacht je van: Tariq ibnu Ziyad, Ibnu Khaldoen, Ibnu Batuta en nog vele meer