Arabieren zijn ondekkers van getallen en nul.

Gestart door Aqsil, 21/07/2004 om 16:10:35

amegrabi

Azul fellak,

Aghzayfu, tuurlijk heb ik er wat aan, dankje wel.

Dat is wat er meer op dit forum zou moeten gebeuren, namelijk positieve bijdragen, en niet steeds elkaar zitten uitschelden, schuttingswoorden gebruiken, onzinnige commentaar geven.

De Topic wordt onnodig ellenlang, en daar heeft niemand wat aan.

imzourenlady

Citaat van: Hulk op 23/07/2004 om 16:17:14
Citaat van: imzourenlady op 22/07/2004 om 14:06:58

mohiem dat bedoel ik...ze spraken arabisch... denk maar eens aan aan de man sulayman
Je bedoel de profeet sulayman! die is geen Arabier denk ik. Mohammed is de enige Arabische profeet!

hij sprak arabisch!

imzourenlady

mohiem.....

Matoub

"Mijn oud Professor Doctorandus en mentor Abied Asulaimen, Oosterse filololoog en archeoloog (sprak vlotjes 30 talen -waaronder het Tamazight vloeiend- + 10 dode talen zoals het Summerisch, Spijkerschrift, Hiërogliefen.. enz... en hij kon ze ook schrijven. Gewoon fenomaal"

iemand ging om de hand van een dochter te vragen, dan kreeg hij de vraag : wat voor werk doe jij .hij was werkloos dus hij zei "mijn broer is een leraar".

De Summeriërs hebben de symbolen omgezet in wat we nu kennen als "Alfabet". Dat noemt m'n Acrofonie. Aanvankelijk waren het er 12 "Letters".
Toen deze "uitvinding" werd overgenomen door andere culturen en talen, pasten ze deze aan aan hun eigen materiaalklanken.

jij had helemaal gelijk toen jij zei dat we met bewijzen moeten komen, maar dit geldt ook voor je, vooral dat ik er nooit van gehoord heb dat het sumarische schrift alfabeten schrift is.
volgens een duitse prof. is het egyptische schrift veel ouder dan het sumarische schrift 
(het egyptische schrift waarover gesproken is ,is geen alfabeten schrift ) .

http://www.akkad1.com/rbox.php?cod=174

http://news.bbc.co.uk/hi/arabic/news/newsid_521000/521889.stm

Matoub

hier staat wel dat het sumarische schrift het oud is, maar er staat niet dat het een alfabeten schrift was, wel een tekens schrift.

http://www.onzetaal.nl/kalender/records/r0504.html

maar zoals ik al zei is dat begonnen te betwijfelen als dat nog meer juist is, want het egyptische schrift lijkt veel ouder te zijn.

voor meer informatrie over de schriften zie:

http://users.skynet.be/zoekheteensop/schrift.htm

hier kan jij wel zien dat het tekens schrift geen alfabeten schrift is. maar jammer genoeg zie jij hier niet in dat tafinagh eventueel het oudste schrift is.

tipje : marokkaan is meer tamazight dan amaghrabi.

Aqsil

Citaat van: amegrabi op 23/07/2004 om 17:11:07

Beste Hulk, eigenlijk omsluit je reply het antwoord, zonder dat je er bij hebt stilgestaan.
Dit is het bewijs dat de archeologische wetenschap een Axioma is... niets is zeker... anders zou het exacte wetenschap heten...
Archeologen graven op de grond en vinden dingen. Malika Hamich heeft de oudste alfabeet gevonden. Als je daar niet in gelooft, waar geloof je dan in?
In de boeken die door de Arabieren geschreven zijn?
Hoe kamen Arabieren aan die kennis?

1. In dit boek staat dat Imazighen Arabieren zijn:
http://www.acatap.htmlplanet.com/absa/a9.htm

2. In dit boek staat dat Imazighen  zuiver Arabieren zijn:
http://www.neelwafurat.com/abookstore/bookpage.asp?id=75763&frmt=n

3. In deze site staat dat Imazighen zijn Arabieren en de genen die dat ontkenen vervalsen de geschiedenis.
http://www.akbarlibya.com/AF/Aaw6.htm
4. In deze site staat dat Arabieren noord Afrika hebben bevrijd van Imazighen. Bezetting van het land van Imazighen noemen ze 'bevrijding'.
http://www.mcwg-arqam.org.uk/arabic_publications_morocco.php

5. Een Egyptenaar heeft het boek 'op zoek naar de Arabische Farao'  geschreven. Daarin beweert hij dat Farao's, Egyptenaren en Imazighen allemaal Arabieren zijn. Volgens me hebben Imazighen altijd Arabische gesproken.

Arabieren zijn een domme racistische volk. Je kunt ze vergkelen met vampiers en bloedzuigers. Eerst bezetten ze een land, doden ze haar bewoners en als laatste begraven hun cultuur en geschiedenis en ontkenen dat ooit een andere volk in dat land heeft gewoond.

Aqsil

Citaat van: imzourenlady op 25/07/2004 om 19:18:33

hij sprak arabisch!
Toen de profeet Sulayman bestond, spaken mensen in het midden oost allemaal in taal.
Zoals je weet Arabieren stammen van Ismael en Joden stammen van Izak. Zoals je weet de neven van de Arabieren , Joden, spreken geen Arabische. Sulayma was veel ouder dan Abraham. Hoe kan Sulayman Arabisch spreken die toen niet bestond. Waar haal je je kennis vandaan?
Van je moeder?

E3ber_Tastite

Citaat van: Hulk op 26/07/2004 om 15:01:29
Citaat van: amegrabi op 23/07/2004 om 17:11:07

Arabieren zijn een domme racistische volk. Je kunt ze vergkelen met vampiers en bloedzuigers. Eerst bezetten ze een land, doden ze haar bewoners en als laatste begraven hun cultuur en geschiedenis en ontkenen dat ooit een andere volk in dat land heeft gewoonde.

Ewa Hulk, hoe moeten we van deze volk afkomen, heb je een oplossing voor ons? Ik heb er genoeg over nagedacht, maar ik kan maar niet met een oplossing komen, in mijn ogen zijn sommige Imazighen erger dan deze Arabieren. En dan heb ik het over de veraders tussen ons, dus die moeten we eerst aanpakken, vind ik dan

Ahraifi

1  van die domme arabieren is moammar khaddaffi.Ik hoorde pas geleden dat hij tegen de Libische Imazigen in een toespraak zei dat hij niks meer over hun TMAZICHT en CULTUUR wilde horen.Degenen moesten maar naar hun eigen land als ze zo graag hun taal en cultuur wilden behouden.Wat hij niet besefte was dat HIJ een vreemdeling in HUN land was.

Aqsil

Citaat van: e3ber op 26/07/2004 om 15:11:08

Ewa Hulk, hoe moeten we van deze volk afkomen, heb je een oplossing voor ons?
Het grootste gevaar is het ontkennen van de oorsprong van Imazighen.
Een Marokkaanse minister zei tegen de Amazigh blad ‘Amazigh wereld’ dat Imazighen niet het oorspronkelijke volk van Marokko zijn. Volgens deze minister komen Imazighen uit Ethiopië.
Er zijn tientallen boeken in 'de Arabische wereld' waarop staat dat Imazighen zijn een Arabisch stam.
Dit zullen Imazighen ook op school gaan leren. Het gevoelig is dat veel Imazighen daarin gaan geloven zoals Mohameduk.

Mijn oplossing is dat we een keiharde oorlog moeten voeren. Niet met wapen maar 'culturele oorlog'. Door boeken te schrijven, opgravingen te doen in Noord Afrika, enz.
Zorgen dat veel bewuste Imazighen komen die hoge opgeleid zijn die International gevecht gaan met de Arabieren. Als we dat niet doen, zijn we snel verdwenen. 
Een voorbeeld daarvan is Malika Hamich die haar bevindingen deelt met Amerikaanse en Europese wetenschappers. Zo wordt vastgespeld dat Noord Afrika altijd van Imazighen was geweest.

PS. Die Amaghrabi moet uit deze site gebannen worden. Ik wil niet dat hij hier komt propaganderen voor de sprookjes die hun dictators hebben bedacht.

E3ber_Tastite

Citaat van: Hulk op 26/07/2004 om 15:26:53

Ewa Hulk, hoe moeten we van deze volk afkomen, heb je een oplossing voor ons?
Het grootste gevaar is het ontkennen van de oorsprong van Imazighen.
Een Marokkaanse minister zei tegen de Amazigh blad ‘Amazigh wereld’ dat Imazighen niet het oorspronkelijke volk van Marokko zijn. Volgens deze minister komen Imazighen uit Ethiopië.
Er zijn tientallen boeken in 'de Arabische wereld' waarop staat dat Imazighen zijn een Arabisch stam.
Dit zullen Imazighen ook op school gaan leren. Het gevoelig is dat veel Imazighen daarin gaan geloven zoals Mohameduk.

Mijn oplossing is dat we een keiharde oorlog moeten voeren. Niet met wapen maar 'culturele oorlog'. Door boeken te schrijven, opgravingen te doen in Noord Afrika, enz.
Zorgen dat veel bewuste Imazighen komen die hoge opgeleid zijn die International gevecht gaan met de Arabieren. Als we dat niet doen, zijn we snel verdwenen. 

PS. Die Amaghrabi moet uit deze site gebannen worden. Ik wil niet dat hij hier komt propaganderen voor de sprookjes die hun dictators hebben bedacht.

Azul,

Op dit moment zijn we te zwak, om een culturele oorlog te voeren, laat staan een gewapende oorlog. Het ontbreekt ons aan een leider en aan een beweging, en we missen media ( tv ). En de arabieren zullen ons niet eens zo tegenwerken, maar het zullen de Imazighen zijn die ons zullen gaan tegenwerken, denk aan Benzakour, Aboutaleb en zulke mensen.

En we moeten er nu aan beginnen, en niet wachten tot morgen. Ik pleit voor een eigen Amazigh-zender en een eigen Amazigh-museum en bibliotheek. Als ik het geld en macht had om er vandaag een te beginnen, dan had ik het gedaan. Maar ik kan niets in mijn eentje.

Maar het belangrijkste, is dat we een leider nodig hebben.

Ahraifi

In mellila heb ik een amazigh museum gezien,het gaat over de vroegere bewoners van het noorden.Het belangrijkste vind ik het bewust zijn van onze cultuur en identiteit,zolang dat er is kan er eigenlijk niet veel misgaan.

E3ber_Tastite

Citaat van: Ahraifi op 26/07/2004 om 15:37:44
In mellila heb ik een amazigh museum gezien,het gaat over de vroegere bewoners van het noorden.Het belangrijkste vind ik het bewust zijn van onze cultuur en identiteit,zolang dat er is kan er eigenlijk niet veel misgaan.

het probleem zijn de Imazghen zelf, niet eens de Arabieren. Als je vandaag de dag een Amazigh de waarheid vertelt, dan verklaart hij je voor gek, vertel je hem leugens, dan verklaart hij je voor een wijze mens.

Gisteren had ik een discussie met iemand, ik tegen hem dat we onz moeten organiseren en dat soort dingen. Wat zegt hij tegen mij ( Ga lekker slapen en als je wakker word een lekkere glas thee na3na3 drinken, en denk aan je eigen leven ), ewa wat is dit voor mentaliteit, hoe moeten wij ons dan gaan ontwikkellen of iets bereiken. 

E3ber_Tastite

Citaat van: e3ber op 26/07/2004 om 15:34:31
Citaat van: Hulk op 26/07/2004 om 15:26:53

Maar het belangrijkste, is dat we een leider nodig hebben.

.

Azul,

Ik zeg hier wel, dat we een leider moeten hebben en dergelijke. Het lijkt erop dat ik te veel praatjes heb, maar als ik kon had ik het gedaan, maar ik beschik gewoon niet over de persoonlijkheid of charisma van een leider. Wat ik wel kan doen, is een leider volgen mits hij op de juiste manier leidt

Ahraifi

Citaat van: e3ber op 26/07/2004 om 15:43:04
Citaat van: Ahraifi op 26/07/2004 om 15:37:44

het probleem zijn de Imazghen zelf, niet eens de Arabieren. Als je vandaag de dag een Amazigh de waarheid vertelt, dan verklaart hij je voor gek, vertel je hem leugens, dan verklaart hij je voor een wijze mens.

Gisteren had ik een discussie met iemand, ik tegen hem dat we onz moeten organiseren en dat soort dingen. Wat zegt hij tegen mij ( Ga lekker slapen en als je wakker word een lekkere glas thee na3na3 drinken, en denk aan je eigen leven ), ewa wat is dit voor mentaliteit, hoe moeten wij ons dan gaan ontwikkellen of iets bereiken. 
Dat is niet alleen onze mentaliteit,het is de mentaliteit van de huidige samenleving.De hele wereld heeft het kapitalisme en individualisme in het hart gesloten.Iedereen denkt alleen aan zichzelf wat bijzonder spijtig is.Jij had moeten zeggen dat hij toe was aan een sterk kopje espresso om wakker te worden want blijkbaar was hij jou voorgegaan in de slaap.