Arabieren zijn ondekkers van getallen en nul.

Gestart door Aqsil, 21/07/2004 om 16:10:35

Aqsil

In de heel wereld staan Arabieren bekend als de ondekkers van getallen en de cijfer nul.
getallen 1, 1, 2, 3, 4, ... heten Arabische cijfers, maar ze zijn geen Arabische cijfers.
Arabieren hebben nooit iets bedacht. Nul is ook niet door de Arabieren bedacht.
Ze vervalsen gewoon de geschiedenis van de mensheid.

lees dit:
http://users.pandora.be/vdheuvel/GT02.htm

allasian

Iets wat 1 persoon heeft uitgevonden kan niet worden toegeschreven aan een hele bevolkingsgroep.
Het is toch ook zo dat Albert Einstein de relativiteits theorie heeft uitgevonden niet de oostenrijkers.

Oostenrijkers lopen daar heus niet mee te pronken zoals arabieren dat doen.

MBTiza

Citaat van: allasian op 21/07/2004 om 16:44:36
Iets wat 1 persoon heeft uitgevonden kan niet worden toegeschreven aan een hele bevolkingsgroep.
Het is toch ook zo dat Albert Einstein de relativiteits theorie heeft uitgevonden niet de oostenrijkers.

Oostenrijkers lopen daar heus niet mee te pronken zoals arabieren dat doen.

HA die allasian inderdaad scherp opgemerkt! Maar ja de arabieren pronken oevral mee, maar ze hebben er verder niets mee gedaan behalve er eeuwen later nog mee pronken

Aqsil

Citaat van: allasian op 21/07/2004 om 16:44:36
Iets wat 1 persoon heeft uitgevonden kan niet worden toegeschreven aan een hele bevolkingsgroep.
Het is toch ook zo dat Albert Einstein de relativiteits theorie heeft uitgevonden niet de oostenrijkers.
Maar cijfers zijn door geen enkel Arabier ondekt. Ze zijn door de hindoestanen ondekt
Of heb je niet in de link hierboven gekeken.

allasian

Nu ik de link heb bekeken heb ik het volgende te zeggen.
Er staat alleen dat het een interessante vermoeden is dat Hindoes.....plus er is een geringe kennis hindoe geschiedenis om dat zeker te weten te komen.
Daarmee bedoelen ze dat ze het niet zeker weten.Dus het blijft gissen.

weet je toevallig wie het binaire getallen stelsel heeft uitgevonden,je weet wel dat stelsel met 1en en nullen?Waar de hedendaagse elektronica op werkt??

Aghzayfu

Azul fellawen,

En hoe zit met het telsysteem van de Imazighen, waar komt dat vandaan? Dat is een goeie om uit te zoeken.

Tifawin

MBTiza

Citaat van: Aghzayfu op 21/07/2004 om 17:20:09
Azul fellawen,

En hoe zit met het telsysteem van de Imazighen, waar komt dat vandaan? Dat is een goeie om uit te zoeken.

Tifawin

wat houd het telsysyteem van de imazighen in?

imzourenlady

Arabieren hebben veel ondekt... heel het wiskunde gedoe maar jammer dat ze hun kennis als het ware hebben ''verkocht'' aan de amerikanen geld speelt daar een rol bij

iensie

alles wat de imazighen hebben ontdekt gaat naar de arabieren arabieren hebben heel andre cijfers het ligt voor de hand dat het de berbers zijn die dat hebben uit gevonden. paar voorbeelden imazighen waren in spanje
wordt aan de arabieren toegeschreven
het wordje orange een amazigh woord Denk aan oragh c geel wordt ook aan arabieren toegeschreven tijds meteing door middel van water waren de imazighen de eerste door grote ( uren )put te laten over lopen op kleinre put ( Minuten ) restanten systeem nog in zagoura te vinden wordt aan de arabieren toegeschren zandlopertje dus als je vogende keer van europian hoor dat de arabieren iets hebben
uitgevenden dat is het mogelijk doo imazighen uitgevonden.

Aqsil

Citaat van: imzourenlady op 21/07/2004 om 17:57:24
Arabieren hebben veel ondekt... heel het wiskunde gedoe maar jammer dat ze hun kennis als het ware hebben ''verkocht'' aan de amerikanen geld speelt daar een rol bij
Nee, je moet de geschiedenis goed lezen.
die genen waar je het over hebt waren Perziers, Oezbeken en geen Arabieren. Die mensen spreken wel Arabisch, maar dat wil niet zeggen dat ze Arabieren zijn.

Die kennis van die perzen is tegenwoordig niets, meid. Westerlingen hebben ongelofelijke veel ontdekt. Die berekeningen van de perzen is tegenwoordige niets. En Amerikanen leert dat in de eerste jaar van de basisschool.

allasian


Aqsil

Citaat van: allasian op 21/07/2004 om 19:53:26
Qa tahamousht waha,
Hahaha, ja dat weet ik.
Maar ze moet ook veel weten!

Aqsil

Citaat van: allasian op 21/07/2004 om 17:07:36
Nu ik de link heb bekeken heb ik het volgende te zeggen.
Er staat alleen dat het een interessante vermoeden is dat Hindoes.....plus er is een geringe kennis hindoe geschiedenis om dat zeker te weten te komen.
Ik las een Arabische site (een van de linken van AFRA) dat cijfer en de nul komen van oorsprong uit Inia. Die site is van de libiers.

bovendien heb ik de volgende gevonden:

"De Indiase geleerden hadden het geniale inzicht om het plaats-waarde systeem uit te breiden met een symbool voor een lege plaats (dat geschreven werd als een punt), en om dit symbool vervolgens als een echt getal, de nul, te gaan behandelen bij het rekenen. Hierdoor veranderde het rekenen in één klap van een esoterische kunst in kinderspel. Het Indiase systeem verspreidde zich prompt naar China en de Arabische wereld"

zie :http://www2.eur.nl/fw/staff/lokhorst/ifrah.html

Masja

Citaat van: Hulk op 21/07/2004 om 19:52:19
Citaat van: imzourenlady op 21/07/2004 om 17:57:24
Arabieren hebben veel ondekt... heel het wiskunde gedoe maar jammer dat ze hun kennis als het ware hebben ''verkocht'' aan de amerikanen geld speelt daar een rol bij
Nee, je moet de geschiedenis goed lezen.
die genen waar je het over hebt waren Perziers, Oezbeken en geen Arabieren. Die mensen spreken wel Arabisch, maar dat wil niet zeggen dat ze Arabieren zijn.

Die kennis van die perzen is tegenwoordig niets, meid. Westerlingen hebben ongelofelijke veel ontdekt. Die berekeningen van de perzen is tegenwoordige niets. En Amerikanen leert dat in de eerste jaar van de basisschool.


het waren ook de perzen die bijv. het alphabet  hebben
uitgevonden, ze blonken uit in de astronomie... enzovoorts

de "berekeningen" v.d. perzen uit het verleden zou ik niet onderschatten, ( omdat Iran nu in een andere situatie is gegroeid sinds die tijd) want alles wat de westerlingen ,inclusief de amerikanen, ( want dat zíjn ook westerlingen uiteindelijk) , daarna hebben uitgevonden of ontdekt, herontdekt als je het goed bekijkt , heeft zijn oorsprong in het verleden, toen men hier nog rondliep in berevellen en een knuppel  ;D

een huis bouw je ook niet zonder fundamenten, anders stort het binnen de kortste keren in

Aqsil

Citaat van: Masja op 21/07/2004 om 20:06:45

het waren ook de perzen die bijv. het alphabet  hebben
uitgevonden,
Je bent ook geen Tahamoecht waha ;)

Het alfabeet is ondekt door Finiciers en niet door de perzen.

Citeerde "berekeningen" v.d. perzen uit het verleden zou ik niet onderschatten
De formules die ik in de middelaarschool en later heb geleerd, zijn door de westerlingen bedacht en niet door de perzen.