Hoofdmenu

Waarom die haat?

Gestart door Badrtje, 15/05/2004 om 12:49:18

Badrtje


Watik mij af vraag als ik op deze site rond dwarrel, waarom al die haat tegen alles wat Arabisch is? Omdat Hassan, niet jullie, maar een paar generaties boven jullie heeft onderdrukt? Dan gelijk alles wat Arabisch is haten?
Vergeet een ding niet: We zijn moslims en jullie weten hoe er vanuit de Islam over dit wordt gedacht.

Yugurthen

#1
arabieren onderdrukken ons al eeuwen lang. en imazighen in de noorden van marokko en de zuiden en atlas krijgen geen geld van de overheid om scholen te bouwen.

Dora

#2
nog geen reden om te generaliseren..

Chico_Nador

#3

CiteerWatik mij af vraag als ik op deze site rond dwarrel, waarom al die haat tegen alles wat Arabisch is? Omdat Hassan, niet jullie, maar een paar generaties boven jullie heeft onderdrukt? Dan gelijk alles wat Arabisch is haten?
Vergeet een ding niet: We zijn moslims en jullie weten hoe er vanuit de Islam over dit wordt gedacht.

Een excus als wij zijn allemaal moslims vind ik geen argument en tolereer ik niet meer. Dat is zoiets als het nationalisme. Als we inderdaad moslims zijn waarom wordt er zo veel onrechtvaardigheid aangedaan aan mensen in Rif of Berbers in het algemeen? Begrijp me niet verkeerd, we zijn nu bezig met interne politiek, mochten de moslims in de wereld aangevallen worden, dan zetten we dit interne conflict opzij.


Badrtje

#4

Citeerarabieren onderdrukken ons al eeuwen lang. en imazighen in de noorden van marokko en de zuiden en atlas krijgen geen geld van de overheid om scholen te bouwen.

Ik heb niemand onderdrukt, mijn pa ook niet mijn broers niet, mijn ooms niet, mijn neven niet, mijn buren niet, mijn opa's niet, en geen een van hen was toevallig ministervan onderwijs in Marokko. Dus waarom die haat?
Antwoord:
Achterlijkheid.

Dora

#5
Allah, de Allerhoogste zegt over de heersers;
"en wie niet rechtspreekt volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovige". (koraan 5;44)...

ale..Allah swt heeft het hier over heersers die onrechtvaardig zijn >> dus niet specifiek over arabieren!!!..

daarom zeg ik niet generaliseren > een heerser kan slecht zijn maar mijn arabisch buurman heeft daar niets mee te maken..

Maroccaan

#6
^i^

Badrtje

#7

CiteerIk zou het maar aan de arabieren maar gaan vragen waarom die haat jegens de wereld.
Overal vallen duizenden doden door hun bloeddorstige moordlust en hun diepgewortelde haat.



Dat is weer een gheel ander verhaalk, nu globalisser je alles. het zijn de israelieers die de Palestijnen bezetten en niet anders om.
De Vs is degen die Irak binnen viel en niet andersom.
Duizenden doden door arabisch haat?
Tegen wie die haat is gericht heeft miljonen doden op zijn naam staan, ik noem Cambodja en Vietnam maar de rij is lang erg lang. Watis erger in jou opzicht?

Yugurthen

#8
we zitten wel hele tijd tegen de artabieren de schuld geven maar als het op aan komt is toch de joden en amerikanen de ergste van allemaal en vroeg of laat zullen we toch tegen die gasten moeten vechte.

Badrtje

#9

CiteerVoor mij is diegenen die een godsdienst misbruikt voor hun doeleinde erger.
De islam wordt  geassocieerd met terrorisme en onderdrukking.  Dat hebben wij aan de arabieren te danken.

De situatie in Israel daar kan ik niets aan doen. De arabier heeft dat gecreeerd door in de vroege geschiedenis land te verkopen aan buitenstaanders en al heel snel hebben zij een hele staat verkocht.


Dat neemt niet weg dat de Israelies de palestijnen onderdrukken. De haat tehen Amerika is logisch omdat zij de grootste nazi's zijn sinds Hitler.
Dus wat ik eigenlijk moetbegrijpenis datArabieren hun godsdienst nietgoed belijden, dat doen alleen de Amazigh?

AFRA

#10
ja, wij haten de arabieren. jij mag begonnen te creveren. en als jij dat niet goed vindt, dan heb jij de zee , en dat mag jij helemaal driken. jij hebt ook veel diverse muren. en jij mag je er wel aan stoten.


creveeeeeeeeeeeeeeeer zoveel het mogelijk is!

AFRA

#11

Citeerja, wij haten de arabieren. jij mag begonnen te creveren. en als jij dat niet goed vindt, dan heb jij de zee , en dat mag jij helemaal driken. jij hebt ook veel diverse muren. en jij mag je er wel aan stoten.


creveeeeeeeeeeeeeeeer zoveel het mogelijk is!

dit geldt voor iedereen , die het voor tamazight opkomen ,als arabieren haat probeert te beschouwen.


AFRA

sommigen hebben arabissche voorouders, gezien dat hun voorgrootmoeder als slavinnen genomen waren.

de afstammelingen van die voorgrootmoeders hebben tamazight geleerd, en leefden met de imazighen , omdat de arabieren de kleinkinderen van die voorgrootmoeders nooit door de arabieren geaccepteerd waren.

dus ze keerden tot de imazighen terug. maar hun ADN heeft nog arabische invloden.


Dora

#13
kan iemand hem een nederlandse woordenboek geven....

Idir




Grappig dat meneer Badertje met twee maten meet... i.p.v. te zeggen dat haat een slechte eigenschap van de mens is, dat ten allertijde bestreden moet worden! Roept hij Imazighen op geen Arabieren te haten, maar tegelijkertijd keurt hij de haat jegens Amerikanen goed.... Dit is het top punt van achterlijkheid (om maar zijn eigen woorden te gebruiken).