Hoofdmenu

Ouzzin Aherdan

Gestart door Massugrada, 28/05/2004 om 15:52:44

Massugrada

Wie is dat??
En wat is zijn standpunt over de amazighkwestie

http://www.kabyle.com/article.php3?id_article=8626

Masja

#1
Ouzzin zegt:de vijanden v.d. Imazighen zijn de Imazighen....
hij is medestichter v. het Wereldcongres Amazigh en varantwoordelijk voor de krant "Agraw Amazigh"
het is een lang verhaal, de adm. moet het verder maar vertalen als hij wilt, ik ga het op mijn gemak bekijken

Massugrada

#2
de admin doet squad......die is hem gewoon gepeerd.

Massugrada

#3
is het een amazigh uit de Midden atlas??

Masja

ja uit de moyen-atlas ,midden dus, hij is geboren enkele jaren vóór de onafhankelijkheid (is eigenlijk niet zo belangrijk)

ayned_m

azul
hij is de opgolger van zijn vader Mahjou aherdan . en Mr Mahjoub is bekend als iemand die tamazight en imazighen heeft gebruikt voor zijn eigen politiek belangen  .

tanemmirt
ayned

Massugrada

#6

Citeerazul
hij is de opgolger van zijn vader Mahjou aherdan . en Mr Mahjoub is bekend als iemand die tamazight en imazighen heeft gebruikt voor zijn eigen politiek belangen  .

tanemmirt
ayned

dus een achekam

ayned_m

dat zeg ik niet! maar hij heeft wel een belangrijk rol gespeeld in Marokkaanse politiek Ã, voor en na 1956!ik zei hij heeft imazighen en tamazighht gebruikt want zijn partij Ã, was de einige in Marokko die over tmazight had. maar die tmazight die kwam vaak alleen tijdens verkiezienegn meer niet. tmazight en imazighen hebben niks bereikt met (lharaka cca3biyya= politiek partij) van mr mahjoub .
ik kan niet veel hier over zeggen, want ik weet dingen maar ik mis ook andere dingen . dus (Qui cherche trouve , zeggen de fransen hahahah)
tanemmirt!
ayned

Massugrada

#8
er is ook nog een andere Amazighmilitant....een zekere advocaat....ik ken zijn naam niet meer.

ayned_m

#9
azul hij heet ARAHMOUCH, maar hij is een assoussi!

Massugrada

#10

Citeerazul hij heet ARAHMOUCH, maar hij is een assoussi!

met zwarte krullen blauwe ogen toch?

ayned_m

#11
nee, hij is hier vaak geweest in NL!

Massugrada

#12
ok

Masja

#13

Citeerazul hij heet ARAHMOUCH, maar hij is een assoussi!

doet me denken aan  scaramouche..

Massugrada

#14
arahmouch......echt een tassousiet naam