Hoofdmenu

De kracht van de Sous

Gestart door Isefrawen, 18/07/2004 om 13:53:51

Dora

Citaat van: e3ber op 27/07/2004 om 13:54:10
Azul L_L,

Ik heb ook niet gezegd dat jij pro-arabier bent, alhoehewel ik jou ooit op een Pro-Arab uitspraak betrapt hebt.

ik ben pro mens niet uitmakend welke nationaliteit..maar ben anti nationalistische leugenachtige, mensenrechten aan de laars lappende machthebbers...(waaronder dus de arabs)...capiche??

ik moet je denk ik nog heel veel vertellen wat jij niet weet...maar dat komt :)..

MBTiza

Citaat van: Aghzayfu op 27/07/2004 om 13:46:03
Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:35:59
Aghzayfu,

Nu wil ik het verschil weten, jullie isousiyen spreken tachelhit, de mensen van marrakech, tafilllat, beni-mellal, ouarzazate etc ook. Er zitten wel kleine verschillen tussen toch.

De mensen van Khenifra/Ifrane/Azrou/Imilchil/Khemisset/Figuig etc spreken tamazight




Ik zei dat tegen iemand maar hij zei dat er isoussiyen zijn en die spreken tassusiet en ichelhiyen spreken tachelhit (dus incl. midden atlas). Ik ben zelf in agadir geweest en werd vaak gevraagd of ik tachelhit sprak als ik dhamazight sprak.
Azul,

Precies.

Tifawin


E3ber_Tastite

Azul,

Ik zie de laatste tijd gewoon in mijn omgeving, teveel meiden die met Arabieren willen omgaan en nog erger met ze gaan trouwen. En het zijn ook meestal de dames die altijd zeggen, van jah 'wat maakt het uit, met wie we trouwen als hij maar marokkaan of moslim is'. Of ze zeggen 'we zijn allemaal Marokanen'.

L_L geen slechte bedoelingen richting jou, ik vind het juist goed dat je voor de Amazigh-vrouw wilt opkomen. Maar je moet mijn aanval tegen Tachinwit, niet als een aanval zien tegen de Amazigh-vrouw.


Dora


Citeer


Azul,

Timazighin zijn helemaal GEEN ramp, kom op zeg! Aicha Tachinwit kan er ook niks aan doen dat Arabieren de meerderheid van haar fans vormen, het is allemaal business, ze is nou eenmaal een goede artieste, voor de Arabieren dan.
Zii ziet niet in dat die smeerlappen het hun niet om de Amarg/Izlan gaat.

E3ber, daarom moeten wij voor onze vrouwen opkomen en beschermen. Dus niet denigrerend behandelen, zoals je nu doet met Lopende-lach. Waarom zou zij Pro-Arabier zijn? Ik ken heel veel tisoussiyen die op die Arabiren spugen en uitschelden.

Wij moeten het goede voorbeeld geven, ZONDER TAMGHART GEEN TAMAZIGHT! De vrouw houdt alles in stand, ik ben blij dat wij een Tamazight in ons midden hebben die haar opvattingen doorgeeft aan andere Timazighin en Imazighen.
Imazighen n Sus in Nederland beginnen de waarde in te zien en de meiden moeten geen A3rab meer. Dat gaat gewoon niet.
De meiden uit Sus en Atlas gaan liever met een Arifi en ze neemt zijn koppigheid voor lief dan met z'on Arabische smeerlap die hun voorziet van arabische puppy's. Tfoe!!!!


Citeer

azul,

timazighien zijn een ramp wat betreft bewustzijn en eenheid > het zich organiseren..daar zijn ze een ramp in..maar voor de rest zijn ze best oke.

ik wordt altijd uitgemaakt voor racist > waarom??..omdat ik me bezig houd met aazighvrouwen..in hun ogen moeten het marokkaanse vrouwen zijn en niet amazighvrouwen. wist je dat ik van een paar commentaar kreeg omdat ik bezig ben met een amazighmodeshow..waarom amazigh krijg je te horen...almoehim om het verhaal kort te houden..velen zijn nog niet helemaal wakker..ze hebben nog een waas voor hun ogen die ze met behulp van ons moeten zien weg te krijgen. en inderdaad door elke keer die houding aan te nemen van JULLIE VROUWEN zijn pro arabisch en stik er maar in..daar komen we niet ver mee. begrijp wel dat ze dat niet meekrijgen in hun opvoeding >> zij weten ook niet beter...

Aghzayfu

Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:59:15
Citaat van: Aghzayfu op 27/07/2004 om 13:44:22
Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:30:48
Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:28:30
en wanneer ze voor jullie ogen dansen is het opeens wel allemaal oke..pff...

wat maakt onze cultuur zo rijk??>>> 1 van die dingen is de muziek en de dans...waarom  hoor ik niemand klagen als al die meiden dansen op een amazighfestival????......jullie moeten ophouden met 2 maten meten.

en de 3 % heb ik van een abin - lid...

Nee,  feit blijft dat die Arabieren daaro naar Marokko komen voor de S.X, dat is gewoon bekend en deze SMEERLAPPEN zien ze allemaal voor H..REN aan vandaar.

MBTIzza, onze vrouwen zijn geen H..REN. Die smeerlappen MAKEN H..REN van ze.

Ja inderdaad en als die vrouwen zo voor ze dansen dan associeren die Feggats ze met h..ren, waak daarvoor! Die viezerikken zouden uit Marokko geweerd moeten worden net als alle andere sextoeristen, zoals de ouwe europese homo's die in Marrakech in hun kontje gepakt worden.

Azul,

Dans en muziek zijn een belangrijk onderdeel in onze Amazigh cultuur. En dat gaan wij nooit en te nimmer opgeven!!! En dat geldt ook voor onze trots. Het zijn de smeerlappen die geweerd moeten worden. Door de Arabieren en Europeanen begint de homosexualiteit in Marokko toe te nemen. Hebben jullie het gezien op maghreb.nl? Imazighen die homo's zijn, tfoe!!!! Homosexualiteit begint geaccepteerd te worden in Marokko.

Marrakech begint de hoofstad van de flikkers te worden. Flikkerfeest alom. Ik heb gehoord dat de flikkertjes in Nador gepakt willen worden en daarvoor ook nog willen betalen aan een hetero die ze even laat zien wie de baas is Tazzzzzzzzzz!

Conclusie, wij worden flikkers en onze vrouwen verdwijnen omdat wij geen mannen voor hun kunnen zijn. Alhoewel, ik doe mijn best. Ik weer flikkers af en Timazighin zijn mijn lievelingsvrouwen,haahahahahahahaha!

MBTiza

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 14:00:09
Citaat van: e3ber op 27/07/2004 om 13:54:10
Azul L_L,

Ik heb ook niet gezegd dat jij pro-arabier bent, alhoehewel ik jou ooit op een Pro-Arab uitspraak betrapt hebt.

ik ben pro mens niet uitmakend welke nationaliteit..maar ben anti nationalistische leugenachtige, mensenrechten aan de laars lappende machthebbers...(waaronder dus de arabs)...capiche??

ik moet je denk ik nog heel veel vertellen wat jij niet weet...maar dat komt :)..

in een persoonlijke gesprek, twee amazighbewuste ighzinnayen

Dora


Citeer

in een persoonlijke gesprek, twee amazighbewuste ighzinnayen
Citeer

hahaha...hoema atheyie yefham :)...

Aghzayfu

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 14:07:30

Citeer


Azul,

Timazighin zijn helemaal GEEN ramp, kom op zeg! Aicha Tachinwit kan er ook niks aan doen dat Arabieren de meerderheid van haar fans vormen, het is allemaal business, ze is nou eenmaal een goede artieste, voor de Arabieren dan.
Zii ziet niet in dat die smeerlappen het hun niet om de Amarg/Izlan gaat.

E3ber, daarom moeten wij voor onze vrouwen opkomen en beschermen. Dus niet denigrerend behandelen, zoals je nu doet met Lopende-lach. Waarom zou zij Pro-Arabier zijn? Ik ken heel veel tisoussiyen die op die Arabiren spugen en uitschelden.

Wij moeten het goede voorbeeld geven, ZONDER TAMGHART GEEN TAMAZIGHT! De vrouw houdt alles in stand, ik ben blij dat wij een Tamazight in ons midden hebben die haar opvattingen doorgeeft aan andere Timazighin en Imazighen.
Imazighen n Sus in Nederland beginnen de waarde in te zien en de meiden moeten geen A3rab meer. Dat gaat gewoon niet.
De meiden uit Sus en Atlas gaan liever met een Arifi en ze neemt zijn koppigheid voor lief dan met z'on Arabische smeerlap die hun voorziet van arabische puppy's. Tfoe!!!!


Citeer

azul,

timazighien zijn een ramp wat betreft bewustzijn en eenheid > het zich organiseren..daar zijn ze een ramp in..maar voor de rest zijn ze best oke.

ik wordt altijd uitgemaakt voor racist > waarom??..omdat ik me bezig houd met aazighvrouwen..in hun ogen moeten het marokkaanse vrouwen zijn en niet amazighvrouwen. wist je dat ik van een paar commentaar kreeg omdat ik bezig ben met een amazighmodeshow..waarom amazigh krijg je te horen...almoehim om het verhaal kort te houden..velen zijn nog niet helemaal wakker..ze hebben nog een waas voor hun ogen die ze met behulp van ons moeten zien weg te krijgen. en inderdaad door elke keer die houding aan te nemen van JULLIE VROUWEN zijn pro arabisch en stik er maar in..daar komen we niet ver mee. begrijp wel dat ze dat niet meekrijgen in hun opvoeding >> zij weten ook niet beter...

Azul fellam,

Ik ken een Tamazight n Sus die nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger is dan jou. En zij heeft schijt aan die motherfuckers. Ik denk dat je wel weet wie ik bedoel.
De meeste Marokkaanse meisjes zien het gevaar niet in, dat is het. Maar als er op gewezen wordt, dan komt het allemaal goed. Timazighin n Sus begrijpen de boodschap. Onze voormoeders hebben onze cultuur eeuwenlang behouden, waarom zouden onze vrouwen dat nu staken?

En ga vooral door met waar je mee bezig bent, a tadsa iftun. Mocht je info nodig of hulp ( ik ken meisjes die heel goed Amazigh kleding kunnen  showen en dat ook in hun bezit hebben, dus roept u maar)

Ayuuuz nem.

Dora

eg waar..in hun bezit??..ook amazighsieraden??...i think we need 2 talk...

E3ber_Tastite

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 14:13:23

Citeer

in een persoonlijke gesprek, twee amazighbewuste ighzinnayen
Citeer

hahaha...hoema atheyie yefham :)...

qes7egh yek

Aghzayfu

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 14:15:31
eg waar..in hun bezit??..ook amazighsieraden??...i think we need 2 talk...

De hele mikmak.

MBTiza

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 14:13:23

Citeer

in een persoonlijke gesprek, twee amazighbewuste ighzinnayen
Citeer

hahaha...hoema atheyie yefham :)...

Doe je wel rustig aan met m of hij met jou!

MBTiza

Citaat van: e3ber op 27/07/2004 om 14:15:48
Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 14:13:23

Citeer

in een persoonlijke gesprek, twee amazighbewuste ighzinnayen
Citeer

hahaha...hoema atheyie yefham :)...

qes7egh yek



huh? begrijp je niet

E3ber_Tastite


Dora

amaai natuurlijk >> alleen laten zien wat wij timazighien in onze mars hebben....strijden is niet alleen voor mannen weg gelegd...

aghzayfu >> zijn die meiden ook hier in holland te bereiken nigh??