Hoofdmenu

De kracht van de Sous

Gestart door Isefrawen, 18/07/2004 om 13:53:51

Dora


Citeer

Het gaat er niet om in welke taal ze zingt of danst, het gaat erom, om hoe ze overkomt. Je kan je ook afvragen, waarom ze haar wel op de marokkaanse tv laten zien, en waarom ze artiesten als Amoury Mbarek of Walid Mimoun niet op tv laten zien.
Citeer

ik weet niet wat jullie allemaal willen hoor > maar een vrouwke die in haar taal, haar dans en vooral haar klederdracht zich prenteert doet het in mijn ogen zeer goed. dat men haar uitzend en niet walid mimoun daar heeft zij niets op in te brengen, dus zij hoeft daar niet voor ter verantwoording te staan.

voor de arabieren zeggen jullie??.....juist daar ben ik trots op >> voor de arabieren laten zien wie je bent...perfect!!!.....en by the way >> wie is er arabisch??..dat 3%tje???

E3ber_Tastite

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:14:29

Citeer

Het gaat er niet om in welke taal ze zingt of danst, het gaat erom, om hoe ze overkomt. Je kan je ook afvragen, waarom ze haar wel op de marokkaanse tv laten zien, en waarom ze artiesten als Amoury Mbarek of Walid Mimoun niet op tv laten zien.
Citeer

ik weet niet wat jullie allemaal willen hoor > maar een vrouwke die in haar taal, haar dans en vooral haar klederdracht zich prenteert doet het in mijn ogen zeer goed. dat men haar uitzend en niet walid mimoun daar heeft zij niets op in te brengen, dus zij hoeft daar niet voor ter verantwoording te staan.

voor de arabieren zeggen jullie??.....juist daar ben ik trots op >> voor de arabieren laten zien wie je bent...perfect!!!.....en by the way >> wie is er arabisch??..dat 3%tje???

3%, ik zou niet weten waar je je cijfers vandaan haalt, maar tegenwoordig draait alles om imago, en zij geeft ons een zeer slecht Imago. En jah, wil je het horen, de arabieren zijn ook heel trots op onze Timazighin die voor hun dansen, ooow dat vinden ze ook heel erg leuk.

En weet je hoe dat komt, dat onze Timazighin voor hun dansen, dat is omdat wij Imazighen geen kracht meer hebben. We zijn zo zwak geworden, dat de Arabieren onze vrouwen als entertainment gebruiken.

MBTiza

ja vroeger kwam je niet eens bij een huis in de buurt of je werd vanuit de Ashbar beschoten maar tegenwoordig dansen ze voor onze 'broeders' uit het midden-oosten voor de ogen. En als ze het heel goed doen mogen ze voor een avondje mee naar het hotel...Marokko is het bordeel geworden voor het Rijke Sjeiks uit M-O

Dora

en wanneer ze voor jullie ogen dansen is het opeens wel allemaal oke..pff...

wat maakt onze cultuur zo rijk??>>> 1 van die dingen is de muziek en de dans...waarom  hoor ik niemand klagen als al die meiden dansen op een amazighfestival????......jullie moeten ophouden met 2 maten meten.

en de 3 % heb ik van een abin - lid...

MBTiza

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:28:30
en wanneer ze voor jullie ogen dansen is het opeens wel allemaal oke..pff...

wat maakt onze cultuur zo rijk??>>> 1 van die dingen is de muziek en de dans...waarom  hoor ik niemand klagen als al die meiden dansen op een amazighfestival????......jullie moeten ophouden met 2 maten meten.

en de 3 % heb ik van een abin - lid...

Nee,  feit blijft dat die Arabieren daaro naar Marokko komen voor de S.X, dat is gewoon bekend en deze SMEERLAPPEN zien ze allemaal voor H..REN aan vandaar.

Aghzayfu

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:14:29

Citeer

Het gaat er niet om in welke taal ze zingt of danst, het gaat erom, om hoe ze overkomt. Je kan je ook afvragen, waarom ze haar wel op de marokkaanse tv laten zien, en waarom ze artiesten als Amoury Mbarek of Walid Mimoun niet op tv laten zien.
Citeer

ik weet niet wat jullie allemaal willen hoor > maar een vrouwke die in haar taal, haar dans en vooral haar klederdracht zich prenteert doet het in mijn ogen zeer goed. dat men haar uitzend en niet walid mimoun daar heeft zij niets op in te brengen, dus zij hoeft daar niet voor ter verantwoording te staan.

voor de arabieren zeggen jullie??.....juist daar ben ik trots op >> voor de arabieren laten zien wie je bent...perfect!!!.....en by the way >> wie is er arabisch??..dat 3%tje???


Azul a tadsa iftun,

Dat klopt ook wel wat je zegt, maar het is ons allemaal te commercieel, begrijp je? Ik ben niet de enige die dat vindt, de meeste Imazighen n Sus vinden haar een ramp.
Het is een schat en een schoonheid, daar niet van, maar ze moet niet toegeven aan wat die Arabieren willen...

Haar meeste fans zijn die oversekste Arabieren.

Tifawin

E3ber_Tastite

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:28:30
en wanneer ze voor jullie ogen dansen is het opeens wel allemaal oke..pff...

wat maakt onze cultuur zo rijk??>>> 1 van die dingen is de muziek en de dans...waarom  hoor ik niemand klagen als al die meiden dansen op een amazighfestival????......jullie moeten ophouden met 2 maten meten.

en de 3 % heb ik van een abin - lid...

Waarom zijn jullie Timazighin toch zo Pro-Arabier?.

Jullie kunnen toch wel een verschil zien tussen een Arabier en een Amazigh. Als een Tamazight voor de arabier danst, dan danst ze toch voor de vyand, of zie ik het verkeerd. Wij Imazighen zitten al in de shit, en wij zullen nog worden afgemaakt door de Arabieren via onze Timazighen.

Sorry dat ik het zeg L_L, maar onze Timazighin zijn op dit moment onze zwakste schakel.

MBTiza

Aghzayfu,

Nu wil ik het verschil weten, jullie isousiyen spreken tachelhit, de mensen van marrakech, tafilllat, beni-mellal, ouarzazate etc ook. Er zitten wel kleine verschillen tussen toch.

De mensen van Khenifra/Ifrane/Azrou/Imilchil/Khemisset/Figuig etc spreken tamazight


Aghzayfu

Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:25:11
ja vroeger kwam je niet eens bij een huis in de buurt of je werd vanuit de Ashbar beschoten maar tegenwoordig dansen ze voor onze 'broeders' uit het midden-oosten voor de ogen. En als ze het heel goed doen mogen ze voor een avondje mee naar het hotel...Marokko is het bordeel geworden voor het Rijke Sjeiks uit M-O

Azul fellak,

MBtizza, ze is getrouwd, dus ze gaat niet met die gore Arabieren naar huis. Dat is 1 ding wat wij zeker weten.
Weet je, de achtergronddanseressen van de Rways zijn vooral  een prooi voor die honden. Ik heb het zelf gezien. Ze lopen hun pik achterna. Die kan lekker dansen, dus die kan ook lekker een potje wippen.

Wij, de mannen willen dat voorkomen. Klaar. Aicha bezorgt ons het imago dat Timazigen n Sus seksobjectem zijn. Voor onze eigen Imazighen (Sus, Rif en Atlas) vind ik niet eens zo erg, maar voor die gore Arabische smeerlappen gunnen wij onze vrouwen niet.

In Agadir ( Taghzazout) woont er een smeerlap uit Koeweit ( het broertje van de sjeik) die Tisoussiyen verzamelt in zijn paleis. Die oversekste klojo en zijn geile vriendjes beginnen onze heilige aarde op te kopen, ze willen onze vrouwen bezitten en het ergste van allemaal dat er binnen een paar jaar allemaal bastaardjes in Agadir gaan rondlopen. Een smerig virus, tfoe!

De vrouwtjes in de bergen en de vallei zijn de enige die gelukkig uit handen blijven van die smeerlappen. Ze brengen hun zoontjes mee, die op het strand onze vrouwen lastigvallen.

WIJ MOETEN DIT TEGENHOUDEN! DE VROUW IS HET ESSENTIEELE ONDERDEEL VAN HET TAMAZIGHT! ZONDER DE AMAZIGH VROUW IS ER GEEN TAMAZIGHT! ONTHOU DAT, AY IRGAZEN!   

Aghzayfu

Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:30:48
Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:28:30
en wanneer ze voor jullie ogen dansen is het opeens wel allemaal oke..pff...

wat maakt onze cultuur zo rijk??>>> 1 van die dingen is de muziek en de dans...waarom  hoor ik niemand klagen als al die meiden dansen op een amazighfestival????......jullie moeten ophouden met 2 maten meten.

en de 3 % heb ik van een abin - lid...

Nee,  feit blijft dat die Arabieren daaro naar Marokko komen voor de S.X, dat is gewoon bekend en deze SMEERLAPPEN zien ze allemaal voor H..REN aan vandaar.

MBTIzza, onze vrouwen zijn geen H..REN. Die smeerlappen MAKEN H..REN van ze.

Aghzayfu

Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:35:59
Aghzayfu,

Nu wil ik het verschil weten, jullie isousiyen spreken tachelhit, de mensen van marrakech, tafilllat, beni-mellal, ouarzazate etc ook. Er zitten wel kleine verschillen tussen toch.

De mensen van Khenifra/Ifrane/Azrou/Imilchil/Khemisset/Figuig etc spreken tamazight



Azul,

Precies.

Tifawin

Dora


Azul a tadsa iftun,

Dat klopt ook wel wat je zegt, maar het is ons allemaal te commercieel, begrijp je? Ik ben niet de enige die dat vindt, de meeste Imazighen n Sus vinden haar een ramp.
Het is een schat en een schoonheid, daar niet van, maar ze moet niet toegeven aan wat die Arabieren willen...

Haar meeste fans zijn die oversekste Arabieren.

Tifawin

azul tawmat
waar treed ze op dan??....en wat doet ze nou precies voor de "arabieren" dan??....ik zou me ook concentreren op mijn fans als artiest. wanneer ze geen succes boekt bij de imazighen dan ergens anders zoekn..nietwaar...thats part of the business..








Waarom zijn jullie Timazighin toch zo Pro-Arabier?.

Jullie kunnen toch wel een verschil zien tussen een Arabier en een Amazigh. Als een Tamazight voor de arabier danst, dan danst ze toch voor de vyand, of zie ik het verkeerd. Wij Imazighen zitten al in de shit, en wij zullen nog worden afgemaakt door de Arabieren via onze Timazighen.

Sorry dat ik het zeg L_L, maar onze Timazighin zijn op dit moment onze zwakste schakel.

pro arabisch??...nou dan ken je me na lange na niet. het is een artiest for god sake..die gaat echt geen grenzen stellen voor wie ze wel of niet danst. denk je dat in irak niet naar amerikaanse popsterren wordt geluisterd??..met name door de jongeren??...

en ya ik weet..onze timazighien zijn een ramp...daar weet ik alles van..maar geduld..

E3ber_Tastite

Azul L_L,

Ik heb ook niet gezegd dat jij pro-arabier bent, alhoehewel ik jou ooit op een Pro-Arab uitspraak betrapt hebt.

Aghzayfu

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:46:09

Azul a tadsa iftun,

Dat klopt ook wel wat je zegt, maar het is ons allemaal te commercieel, begrijp je? Ik ben niet de enige die dat vindt, de meeste Imazighen n Sus vinden haar een ramp.
Het is een schat en een schoonheid, daar niet van, maar ze moet niet toegeven aan wat die Arabieren willen...

Haar meeste fans zijn die oversekste Arabieren.

Tifawin

azul tawmat
waar treed ze op dan??....en wat doet ze nou precies voor de "arabieren" dan??....ik zou me ook concentreren op mijn fans als artiest. wanneer ze geen succes boekt bij de imazighen dan ergens anders zoekn..nietwaar...thats part of the business..








Waarom zijn jullie Timazighin toch zo Pro-Arabier?.

Jullie kunnen toch wel een verschil zien tussen een Arabier en een Amazigh. Als een Tamazight voor de arabier danst, dan danst ze toch voor de vyand, of zie ik het verkeerd. Wij Imazighen zitten al in de shit, en wij zullen nog worden afgemaakt door de Arabieren via onze Timazighen.

Sorry dat ik het zeg L_L, maar onze Timazighin zijn op dit moment onze zwakste schakel.

pro arabisch??...nou dan ken je me na lange na niet. het is een artiest for god sake..die gaat echt geen grenzen stellen voor wie ze wel of niet danst. denk je dat in irak niet naar amerikaanse popsterren wordt geluisterd??..met name door de jongeren??...

en ya ik weet..onze timazighien zijn een ramp...daar weet ik alles van..maar geduld..



Azul,

Timazighin zijn helemaal GEEN ramp, kom op zeg! Aicha Tachinwit kan er ook niks aan doen dat Arabieren de meerderheid van haar fans vormen, het is allemaal business, ze is nou eenmaal een goede artieste, voor de Arabieren dan.
Zii ziet niet in dat die smeerlappen het hun niet om de Amarg/Izlan gaat.

E3ber, daarom moeten wij voor onze vrouwen opkomen en beschermen. Dus niet denigrerend behandelen, zoals je nu doet met Lopende-lach. Waarom zou zij Pro-Arabier zijn? Ik ken heel veel tisoussiyen die op die Arabiren spugen en uitschelden.

Wij moeten het goede voorbeeld geven, ZONDER TAMGHART GEEN TAMAZIGHT! De vrouw houdt alles in stand, ik ben blij dat wij een Tamazight in ons midden hebben die haar opvattingen doorgeeft aan andere Timazighin en Imazighen.
Imazighen n Sus in Nederland beginnen de waarde in te zien en de meiden moeten geen A3rab meer. Dat gaat gewoon niet.
De meiden uit Sus en Atlas gaan liever met een Arifi en ze neemt zijn koppigheid voor lief dan met z'on Arabische smeerlap die hun voorziet van arabische puppy's. Tfoe!!!!


MBTiza

Citaat van: Aghzayfu op 27/07/2004 om 13:44:22
Citaat van: MBTiziAzza op 27/07/2004 om 13:30:48
Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:28:30
en wanneer ze voor jullie ogen dansen is het opeens wel allemaal oke..pff...

wat maakt onze cultuur zo rijk??>>> 1 van die dingen is de muziek en de dans...waarom  hoor ik niemand klagen als al die meiden dansen op een amazighfestival????......jullie moeten ophouden met 2 maten meten.

en de 3 % heb ik van een abin - lid...

Nee,  feit blijft dat die Arabieren daaro naar Marokko komen voor de S.X, dat is gewoon bekend en deze SMEERLAPPEN zien ze allemaal voor H..REN aan vandaar.

MBTIzza, onze vrouwen zijn geen H..REN. Die smeerlappen MAKEN H..REN van ze.

Ja inderdaad en als die vrouwen zo voor ze dansen dan associeren die Feggats ze met h..ren, waak daarvoor! Die viezerikken zouden uit Marokko geweerd moeten worden net als alle andere sextoeristen, zoals de ouwe europese homo's die in Marrakech in hun kontje gepakt worden.