Hoofdmenu

De kracht van de Sous

Gestart door Isefrawen, 18/07/2004 om 13:53:51

Isefrawen

Luister naar de vrouwelijke vocale stem van de Sous, de kracht; de opzwelling van een ingenieuse ritme!

Het verzoek aan de Sous-Amazigh-leden om meer van deze geweldige muziek hier te plaatsen...

Fatima Tabou3amrant

fattoma

hey,,nu je het hebt over sous..ik ken een paar hele mooie nummers maar k kan nie op die zanger en zangeres komen.en je kan m ook nergens kope denk ik..moelijk verkrijgbaar...hij gaat zo..yema yemma..zemayi troe..nog wat..rhem inoe rhem inoee rhem inoe..semhay jemma semhay samhie..watham throeriegh cha zimayi thjieth ajemma zimayie thjieth.......of deze...MAYREN IMEHSADEN MAYREN...? HET IS ECHT EEN MOOIE BANDJE!!!!..

Aghzayfu

Citaat van: fattoma op 18/07/2004 om 18:27:58
hey,,nu je het hebt over sous..ik ken een paar hele mooie nummers maar k kan nie op die zanger en zangeres komen.en je kan m ook nergens kope denk ik..moelijk verkrijgbaar...hij gaat zo..yema yemma..zemayi troe..nog wat..rhem inoe rhem inoee rhem inoe..semhay jemma semhay samhie..watham throeriegh cha zimayi thjieth ajemma zimayie thjieth.......of deze...MAYREN IMEHSADEN MAYREN...? HET IS ECHT EEN MOOIE BANDJE!!!!..

Azul fellam,

Jij hebt het volgens mij over Atlas-muziek. Er is een verschil tussen muziek uit de Sus en Atlas.

Tanmmirt nem

fattoma

ja kan wel..in iedergevak het is een rifia....maar ken jij die liejdjes dan?

Tamza

Dit lied ken ik! Ik had em vorig jaar gedownload van een site, al was het alleen maar omdat je er gewoon spontaan van gaat bouncen.

'Ikkes'  heet dit nummer toch?

Dora

sous en kbayl pracht muziek hebben ze....hier een echte fan...

deze valt op zich nog erg mee jonas >> je moest eens bv oudaden horen of mev taholandit..super.......

Aghzayfu

#6
Azul fellawen,

Een leuke foto van Fatima Tabaamrante (mijn streekgenote),Amazigh zangeres van het jar 2003



Timensiwen

Tamza

Heb gister een optreden van haar gezien op Marokkaanse tv. Helaas was het niets aan. Banne3maan was btw wel een topper!

Aghzayfu

Citaat van: Tamza op 25/07/2004 om 17:35:11
Heb gister een optreden van haar gezien op Marokkaanse tv. Helaas was het niets aan. Banne3maan was btw wel een topper!

Azul fellam,

Dat komt door die dansende trut van een Aicha Tachinwite. Zij is echt een ramp voor de Imazighen n Sus. Geen enkele toegevoegde waarde aan de Amarg van de Sus. Zij danst voor de Arabieren. Wij vinden het niks aan.
Dansende Chinees. Tfoe.

Timensiwen

amazigh_roos

Hartstikke mooi ik ben echt een sous-fan geweldig gewoon :D

Isefrawen



haar aparte ritme en zang zorgt er gewoon voor dat zelfs een lijk op staat en aan het dansen gaat... best freaky eigenlijk! machtig tamazight!!!

Aghzayfu

Citaat van: Aghzayfu op 26/07/2004 om 20:00:31
Citaat van: Tamza op 25/07/2004 om 17:35:11
Heb gister een optreden van haar gezien op Marokkaanse tv. Helaas was het niets aan. Banne3maan was btw wel een topper!

Azul fellam,

Dat komt door die dansende trut van een Aicha Tachinwite. Zij is echt een ramp voor de Imazighen n Sus. Geen enkele toegevoegde waarde aan de Amarg van de Sus. Zij danst voor de Arabieren. Wij vinden het niks aan.
Dansende Chinees. Tfoe.

Timensiwen


Een foto van onze dansende Chinese uit de Sus:



E3ber_Tastite

Azul,

Dat heb je idd goed gezegd, een dansende trut die voor de arabieren danst. Ik zag haar laatst nog op tv, zij is echt een schande voor de Imazighen.

Dora

nou ya zeg...zingt ze in het arabisch??..danst ze in het arabisch???....jullie moeten echt wat aan dat gescheld doen hoor...

E3ber_Tastite

Citaat van: lopende_lach op 27/07/2004 om 13:05:21
nou ya zeg...zingt ze in het arabisch??..danst ze in het arabisch???....jullie moeten echt wat aan dat gescheld doen hoor...

Het gaat er niet om in welke taal ze zingt of danst, het gaat erom, om hoe ze overkomt. Je kan je ook afvragen, waarom ze haar wel op de marokkaanse tv laten zien, en waarom ze artiesten als Amoury Mbarek of Walid Mimoun niet op tv laten zien.