Hoofdmenu

Rif republiek?

Gestart door admin, 10/06/2001 om 18:32:43

CHAIB

#45
Hallo Kamal,

Het maakt mij gelukkig dat Imezighen zijn die helder kunnen denken en nog niet vergiftigt zijn door de Arabieren.

Ik persoonlijk vindt dat je ergens moet beginnen, dus als het moet beginnen in Arif, waarom niet.

En mensen die denken dat Imezighen niet een eigen staat kunnen leiden, jullie zouden zich diep moeten schamen.:-(:-(:-(:)

Chaib

#46
Hallo Kamal

Het maakt mij blij dat Imezighen zijn die helder kunen denken, heel goed jongen.

Die Joden gedoe altijd.

Nu het antwoord op de vraag.  Je moet nu eenmaal ergens beginnen. En als dat in Arif is, waarom niet.


AMAZIGH

#47
AZUL aytma/sitma,

1) Rif republiek haalbaar? Kunnen we Rif zelf besturen? 100% ja. Als je kijkt hoeveel geld er naar de RIF gaat vanuit het buitenland wat in Casa en Rbat belandt, schrik je je rot! In ieder geval het is 100% haalbaar. Van de middellandse zee kust zou je een riviera kunnen maken, binnenland zou je belastingvrij kunnen maken voor bedrijven (net zoiets als Hong Kong), om zo buitenlandse bedrijven, investeerders te trekken. Havens als Tetouan, AL Hoceima, Nador etc zouden hier een belangrijke rol in kunnen spelen.
2) Zal dit zonder slag of stoot kunnen? NEE! de arabische regering zal dit gebied nooit prijs geven, is te belangrijk. Niet alleen vanwege de geografische ligging, maar ook vanwege de inkomsten.
 Maar goed ik wilde het niet over die haalbaarheid hebben.

Ik zelf zou er voor zijn als de Rifrepubliek als een sprinkplank zou fungeren naar de bevrijding van de gehele Tamazgha. Zodat de RIFrepubliek een basis vormt. Dus een gebied waar de ontwikkeling van het AMAZIGHcultuur in vrijheid verder ontplooid wordt en van daar uit geexporteerd wordt naar de rest van Tamazgha.
Als alleen de RIFrepubliek het einddoel is, dan zeg ik nee! want dan laten we de rest van ons land (Tamazgha) in de steek!!

Alvorens dit ten uit voer te brengen dienen we wel eerst alles goed op een rijtje te zetten. Bijvoorbeeld door die semi-arabieren (gearabiseerde berbers, noem ik geen imazighen!)eens wakker te schudden!

Verder tegen Halima: Halima ik leef beter 1 dag als een echte man dan 100 jaar als onderdrukte persoon. Dus: als oorlog de laatste redmiddel is, dan moet het helaas maar!
 
   3E
Tanmirth!

mounia_rifia

salaam alles goed met jou daaaaaag

mounia_rifia

#49
hoi riffia alles goed met jou ben jij echt riffi of niet en waar woon jij in marokko   beslama

Wasilla tarifest

#50
Meid waar heb je het over en tegen welke riffia praat je?
en tegen een meisje zeg je niet ben je riffi! ;)

moulaymouhand

Citaat van: AYNED op 10/12/2001 om 17:31:32
Als ik een echt Amazigh ben, dan is mijn Thamazgha noog veel grooter dan rif...Imazighen land is van Nijl tot TOMBOUKTOU van tanger tot GHadames...Mijn haart klapt niet alleen voor Rif, Mijn haart klapt voor de heel thamazgha... Ik wil geen staat in Rif ik wil met mijn broeders Imazighen samen leven.Ik wil geen afstand nemen van Toearegs, imzabiyen, igheddamseyen, isiwayen, Iknareyyen...Imazighen geloofen niet in grenzen daarom heeten ze Imazighen VRIJ MENSEN... Thanemmirth...AYNED
azul,
precies, maar we moeten tog ergens mee beginnen, we kunnen het niet in een keer doen!!

allasian

#52
Droom maar lekker door.Wat rif republiek??
De volksverhuizing is bijna voltooid en jullie roepen nog rifrepubliek??
Waar zijn onze mensen??Allemaal weg.En niemand komt terug.
Als ik op vakantie ga in de zomer zie ik wat voor verscheurd volkje wij zijn.De ene groep praat frans de andere spaans en de andere weer Nederlands.
Wij hebben nog niet eens een medium.Hoe moet een volk zich verenigen dat nog niet eens een televisiezender heeft?Of moeten we het blijven doen met internet??


happy Wafae

Citaat van: allasian op 24/09/2004 om 13:50:22
Droom maar lekker door.Wat rif republiek??
De volksverhuizing is bijna voltooid en jullie roepen nog rifrepubliek??
Waar zijn onze mensen??Allemaal weg.En niemand komt terug.
Als ik op vakantie ga in de zomer zie ik wat voor verscheurd volkje wij zijn.De ene groep praat frans de andere spaans en de andere weer Nederlands.
Wij hebben nog niet eens een medium.



OuAllah hiela..

Farid_Nejdir

#54
.

moulaymouhand

Citaat van: Farid_Nejdir op 26/09/2004 om 04:17:51
Citaat van: AMAZIGH op 03/04/2001 om 22:24:59
AZUL aytma/sitma,

1) Rif republiek haalbaar? Kunnen we Rif zelf besturen? 100% ja. Als je kijkt hoeveel geld er naar de RIF gaat vanuit het buitenland wat in Casa en Rbat belandt, schrik je je rot! In ieder geval het is 100% haalbaar. Van de middellandse zee kust zou je een riviera kunnen maken, binnenland zou je belastingvrij kunnen maken voor bedrijven (net zoiets als Hong Kong), om zo buitenlandse bedrijven, investeerders te trekken. Havens als Tetouan, AL Hoceima, Nador etc zouden hier een belangrijke rol in kunnen spelen.
2) Zal dit zonder slag of stoot kunnen? NEE! de arabische regering zal dit gebied nooit prijs geven, is te belangrijk. Niet alleen vanwege de geografische ligging, maar ook vanwege de inkomsten.
Maar goed ik wilde het niet over die haalbaarheid hebben.

Ik zelf zou er voor zijn als de Rifrepubliek als een sprinkplank zou fungeren naar de bevrijding van de gehele Tamazgha. Zodat de RIFrepubliek een basis vormt. Dus een gebied waar de ontwikkeling van het AMAZIGHcultuur in vrijheid verder ontplooid wordt en van daar uit geexporteerd wordt naar de rest van Tamazgha.
Als alleen de RIFrepubliek het einddoel is, dan zeg ik nee! want dan laten we de rest van ons land (Tamazgha) in de steek!!

Alvorens dit ten uit voer te brengen dienen we wel eerst alles goed op een rijtje te zetten. Bijvoorbeeld door die semi-arabieren (gearabiseerde berbers, noem ik geen imazighen!)eens wakker te schudden!

Verder tegen Halima: Halima ik leef beter 1 dag als een echte man dan 100 jaar als onderdrukte persoon. Dus: als oorlog de laatste redmiddel is, dan moet het helaas maar!

  3E
Tanmirth!
Had iedereen maar de zelfde gedachten als deze man !
mee eens

moulaymouhand

Citaat van: allasian op 24/09/2004 om 13:50:22
Droom maar lekker door.Wat rif republiek??
De volksverhuizing is bijna voltooid en jullie roepen nog rifrepubliek??
Waar zijn onze mensen??Allemaal weg.En niemand komt terug.
Als ik op vakantie ga in de zomer zie ik wat voor verscheurd volkje wij zijn.De ene groep praat frans de andere spaans en de andere weer Nederlands.
Wij hebben nog niet eens een medium.Hoe moet een volk zich verenigen dat nog niet eens een televisiezender heeft?Of moeten we het blijven doen met internet??


opgeven is geen oplossing! je moet de positieve kanten van de negatieve feiten of gebertenissen kunnen zien.
vergelijk ons situatie maar met die van de joden een paar decinia terug.

athsaynou

#57
Natuurlijk wil ik als een Tarifith?Tmazight een rifrepubliek maar de vraag is hoe krijgen we dat? Denk niet dat het haalbaar is namelijk.

Donsaid

nee is geen goei idee

we zijn broers en zussen van elkaar  steunen

we zijn moslims

maar als er oorlog komt, dan zal ik wel erwiena doen

Timarzgha

#59
Dat we moslims zijn wilt nog niet inhouden dat we voorbij mogen gaan aan de noden van onze eigen volk in de eerste plaats!
Het is juist onze islamitische plicht om hen te helpen en ons land niet over te laten aan de lkoeffar uit rabat!
Wil je jihaad of wil je laten zien hoeveel moslim je bent, zet je dan in voor je plicht en houd je aan deze en ontken het gezag van lkoeffar uit rabat!
Als moslim kun en mag je niet rusten zolang je land geprostitueerd word aan het westen en uitgebuit en verwaarloosd
Wat nou we zijn allemaal één, we zijn er in verschillende volkeren en geen enkele volk heeft het recht de andere te verwaarlozen of te onderwerpen aan een minderheid
Wees een echte moslim en geen huichelaar en strijd voor de zwakkeren, voor de riffijnen!
Bovendien tot je broeders behoren geen lkoeffar in die zin snap ik de mensen niet eens die meteen roepen we zijn allemaal broeders etc
Een broeder erkent de wetten van Allah swt, maar iemand die daar maling aan heeft kan nooit ook je broeder wezen want dan heb je toch een verkeerd beeld over broederschap