Hoofdmenu

Rif republiek?

Gestart door admin, 10/06/2001 om 18:32:43

*-RiFFijn0s-*

Wij Riffijnen moeten met zijn allen steven naar een autonome Rif en de dienen gedachtes van een Rif Republiek voorgoed uit de hoofden te wissen.

Zid a Rif Autonomie zid!

franco

earst  eenheid darna over  wat  anders  gaan  praten,als  je  blijft  horen  ik  ben  awayaghar  ik  ben  aba9ouy   ik  ben  atouzin.....kom  je  nergens

idjen  oubaou  ouytague  bou  thamara9th.

ZeroTolerance

een autonomie is op dit  moment het meest haalbare, echter ik denk dat we er niets mee opschieten.
In een Spanje (Catalonië), Groot Brittanie (Schotland) zou dat wel wat uitmaken omdat deze landen democratisch zijn. daar hebben de regionale parlementen wat te zeggen, In marokko heeft het nationale parlement al niks te zeggen laat staan een regionale parlement. En daarnaast heeft de koning het laaste woord. Wie zullen er in die regionale regering komen..? uiteindelijk de marionetten van rabat. zij die kritisch zijn zullen ze wel op 1 of  andere manier eruit wippen.
Autonomie leuk als opstapje, maar ik verwacht weinig van zo''n autonomie. Rabat  zal dat pas toestaan als alles goed ingekaderd is! 

rif__

Volgens mij is de probleem dat de rifijnen ni voor hun rehcten opkomen een paar maar als ze nu altijd betogingen voeren enz. zouden ze er nog over bespreken denk ik...

ithran

Ik denk dat onze republiek wel degelijk haalbaar is.
Vergeet niet dat die republiek uit 1920 ook uit een arabisch sprekend gedeelte bestond en uit een internationaal gedeelte(tanger).
Deze republiek was het westelijke puntje van het oude Barbarije(zeg maar noord marokko,noord algerije,noord tunesie) waar tot en met de kolonisatie eigenlijk geen centraal gezag was.to be continued.

Bades

tanger viel tussen 1921-26 niet onder de Rif republiek.

Antivirus

#111
jullie hebben het hier over autonomie, republiek. eigen staat , Maar wat doen jullie om Autonomie te krijgen? Als iets gedaan moet worden voor een amazigh zaak dan verschijnt niemand , er zijn zo veel demonstraties geweest in belang van imazighen maar er stonden niet meer dan 10 man,
HOU OP MET JULLIE SHIT OVER IMAZIGHEN, OPKOMEN VOOR IMAZIGHEN IS NIET ALLEEN
IZRAN SCHRIJVEN  EN GROTE MOND ACHTER DE SCHERMEN.
Niemand durft om zijn mond open te doen tegen curupte ambtenaren, Het aresteren van Mensen rechten Activisten,
Bij de laatse demonstratie in Den Haag voor  EEN AMAZIGH Chakib alkhayari stonden niet meer dan 10 Man en EEN kleine jongetje van 4 jaar.
Kijk op de petitie voor de vrijlating van chakib alkhayari er hebben maar een paar getekend ,
Schande schande.


Señor Canardo

Citaat van: Antivirus op 11/07/2009 om 01:49:54
jullie hebben het hier over autonomie, republiek. eigen staat , Maar wat doen jullie om Autonomie te krijgen? Als iets gedaan moet worden voor een amazigh zaak dan verschijnt niemand , er zijn zo veel demonstraties geweest in belang van imazighen maar er stonden niet meer dan 10 man,
HOU OP MET JULLIE SHIT OVER IMAZIGHEN, OPKOMEN VOOR IMAZIGHEN IS NIET ALLEEN
IZRAN SCHRIJVEN  EN GROTE MOND ACHTER DE SCHERMEN.
Niemand durft om zijn mond open te doen tegen curupte ambtenaren, Het aresteren van Mensen rechten Activisten,
Bij de laatse demonstratie in Den Haag voor  EEN AMAZIGH Chakib alkhayari stonden niet meer dan 10 Man en EEN kleine jongetje van 4 jaar.
Kijk op de petitie voor de vrijlating van chakib alkhayari er hebben maar een paar getekend ,
Schande schande.


Het is makkelijk om met het vingertje te wijzen naar elkaar, maar wat stel jij dan voor dat we doen om de situatie voor de Rif te verbeteren?

Antivirus

#113
bijvoorbeeld elkaar steunen bij het onrecht tegen de imazighen activisten,opkomen voor elkaar als een amazigh onderdrukt wordt door de autoriteiten,
Waarom als er een demonstratie voor palestina wordt gehouden wil iedereen meedoen?
maar als een amazigh activist is opgepakt die voor onze rechten opkwam wil niemand voor hem demonstreren.
Maar mijn excus als ik iets verkeerd heb gezegd,
Groetjes.

Bades

Azul,

heeft iemand hier het verzoek van M. ben Abdelkrim el Khattabi aan de westerse en beschaafde landen om een onafhankelijkheidsverklaring?

Ik bedoel een kopie van de versie in het Arabisch...

Ik heb deze eerder eens op het net gezien...

dank

Lezer

#115
Ik heb hem ook eens gezien op internet. Een lid hier (egber? of Idir?) zei tegen mij dat het nep zou zijn. en dat hij dat via kennis aangenomen is.

Dit was het, toch?
http://img501.imageshack.us/img501/7268/risalazn0.gif

Ferhat

Citaat van: Lezer op 10/12/2010 om 15:50:06
Ik heb hem ook eens gezien op internet. Een lid hier (egber? of Idir?) zei tegen mij dat het nep zou zijn. en dat hij dat via kennis aangenomen is.

Dit was het, toch?
http://img501.imageshack.us/img501/7268/risalazn0.gif

is een vertaling uit het boek, Abdelkrim, the Emir of the Riff van Ruppert Furno.
aan de hand van dit boek kan er worden gecontroleerd wat  de bron van het document is.

Bades

Citaat van: Lezer op 10/12/2010 om 15:50:06
Ik heb hem ook eens gezien op internet. Een lid hier (egber? of Idir?) zei tegen mij dat het nep zou zijn. en dat hij dat via kennis aangenomen is.

Dit was het, toch?
http://img501.imageshack.us/img501/7268/risalazn0.gif

Zeer zeker niet.

Deze brief komt niet overeen met de brief die in het boek van Nadrani staat. In deze brief word nergens concreet om erkenning gevraagd aan de westerse/beschaafde landen. Er wordt enkel aangevenen dat de Rif zich onderscheidt van (de rest) marokko.

Bovendien is dit een getypte versie... kon dat toen al? inhoudelijk klopt het al niet.. deze brief is mij niet bekend. Is het een vervalsing? 

Bades

Waar is die Polisarioagent als je hem nodig hebt.. :(

Tabekoyt

Citaat van: halima op 11/10/2001 om 14:43:47
Hallo allemaal. Ik ben het totaal oneens dat wij Imazighen een eigen staat krijgen dat hebben we in feite al. In Marokko wonen de meeste berbers. De arabieren zijn weinig in aantal. Als ieder onderdrukt volk een eigen staat wil, eindigt het alleen maar in oorlog. Zie de IRA en de ETA. We hebben het best zo. Geen verandering. Groeten
Waar heb jij het over meid??