Op naar Balkanisatie van Marokko.

Gestart door Al Sawt, 18/07/2004 om 02:14:55

Al Sawt


Salaam Aleikoem,


Tot mijn grote verbazing en walging; kan ik uit mijn kenniskring concluderen, dat veel Imazighen uit zijn op een eigen staat.

Hoeveel Imazighen zijn eigenlijk voorstanders van dergelijke scenario?

Ik vind dergelijke waanideeen zeer gevaarlijk en kan leiden naar een soort Bosnie. In dit geval zullen partijen tegenover elkaar staan, die een broeders van elkaar zijn.

Hopelijk worden lieden die uit zijn op een broedertwist, voor eeuwig vervloekt!

Asafu

Citaat van: Al Sawt op 18/07/2004 om 02:14:55

Salaam Aleikoem,


Tot mijn grote verbazing en walging; kan ik uit mijn kenniskring concluderen, dat veel Imazighen uit zijn op een eigen staat.

Hoeveel Imazighen zijn eigenlijk voorstanders van dergelijke scenario?

Ik vind dergelijke waanideeen zeer gevaarlijk en kan leiden naar een soort Bosnie. In dit geval zullen partijen tegenover elkaar staan, die een broeders van elkaar zijn.

Hopelijk worden lieden die uit zijn op een broedertwist, voor eeuwig vervloekt!


Hellas moet ik concluderen dat je kenniskring uit Illusionisten en amateur leugenaars bestaat.

Yidir__

Citaat van: Al Sawt op 18/07/2004 om 02:14:55

Salaam Aleikoem,


Tot mijn grote verbazing en walging; kan ik uit mijn kenniskring concluderen, dat veel Imazighen uit zijn op een eigen staat.

Hoeveel Imazighen zijn eigenlijk voorstanders van dergelijke scenario?

Ik vind dergelijke waanideeen zeer gevaarlijk en kan leiden naar een soort Bosnie. In dit geval zullen partijen tegenover elkaar staan, die een broeders van elkaar zijn.

Hopelijk worden lieden die uit zijn op een broedertwist, voor eeuwig vervloekt!


Azul,

Personen die willen zich ontwikkelen en een bijdrage leveren in het ontwikkelen van hun land Marokko en jij ziet dat als een bedreiging en broedertwist en wil ze ook nog voor eeuwig vervloeken? Wie ben jij en wie zijn jouw vriendenkring?

Het is toch van de gekke dat een groot land als Marokko alles gecentraliseerd wordt bestuurd vanuit Rabat en dat daar alle beslissingen worden genomen. Een centrale besturingssysteem in Marokko werkt niet. Wil Marokko zich verder ontwikkelen dan  moet men een autonome systeem hanteren waarbij lokale zaken ook lokaal besloten moeten worden.

Maar als wij jouw moeten volgen omdat jij de opmerkingen, zonder beargumentatie,  hanteert van we zijn allemaal broeders en marokkaanen en moslims en weet ik wat, daarmee ontwikkel je Marokko niet mee. Met jouw opstelling is Marokko gedoemd te mislukken.

En trouwens heel Marokko is Amazigh. Er is geen afscheiding op etniciteit, omdat heel Marokko Amazigh is. Maar wel op economisch of geografisch gebied. Laat elk zijn eigen streek besturen en opbouwen en laat de gezamenlijke zaken op een centraal besturingssysteem liggen.

Trouwens dit zijn de voorstellen die vooraanstaande personen in Marokko zelf voorstellen en ik heb het niet van jouw "vriendenkring".

D wenni netta,
Yidir

Isefrawen

tawmat Hannibal en Yidir hebben  getracht jou een volwaardige antwoord te geven, hopelijk snap je het.

Deze discussie voegt niks toe aan de Amazigh-kwestie die we hier graag op deze site willen toespelen. Het zorgt alleen maar voor een kloof tussen de daadwerkelijke kwestie en de religieuze contexten/prikkelingen die hier buiten kijf staan.

Dit zal weldra weer uitmonden in een arsenaal vol met ongewenste emoties.

Daarom uit voorzorg een slotje