Betoging Aardbevingsslachtoffers met geweld uiteengeslagen !!

Gestart door Idir, 17/07/2004 om 02:19:36

Idir

rifman

- Er zijn onder de gewonden ook minderjarigen.

- Marokkanse mensenrechten organisatie heeft een officiele  protest aangetekend tegen deze baarbaarse optreden van de politie tijdens dit vredige demonstratie.

- De politie bedreigde de artsen om geen medische verklaringen te geven aan de gewonden.

Bron:
www.assabah.press.ma

Lees het hele artikel voor meer informatie (arabisch)

Stel jullie voor dat de nederlandse politie een vredige demonstratie van de slachtofers van enschede zou ingrijpen, die 5 maanden na de de ramp nog geen cent hebben gekregen.  Ik denk dat heel Nederland op zijn kop zou staan.

Er zijn honderden miljoenen door het buitenland aan hulp gegeven. Waar blijven ze? deze zijn ebstemd voor de slachtoffers, niet voor de corrupte en geweldadige Makhzen.

Waar blijven Imazighen? Die zijn nog bezig met details als moet ik assalam alaykum zeggen of met de rechtervoet ergens binnen stappen.

En als je voor je rechten opkomt, wordt gelijk van alles en nog wat beschuldigd.

Dora

rifman

Goed lezen bespaart veel onbegrip.

Ik heb nog nooit een Arbier zien demonstreren met Imazighen, tijdens demonstraties voor voor de gelijke rechten in Marokko. Nou ja, laatst waren er twee bij, toffe gozers.

Ik heb het over Imazighen in Nederland, ik heb vernomen dat er voorbereidingen voor demonstraties getroffen worden hier in nederland, alleen wachten de mensne totdat de vakantie voorbij is.

Ik bedoel dat ze massaal moeten komen opdagen dan, het moet moet niet blijven bij 400-500 man zoals vorig keer.

Dora

mijn reactie was dan ook sarcastisch bedoelt

jij zegt; Waar blijven Imazighen? Die zijn nog bezig met details als moet ik assalam alaykum zeggen of met de rechtervoet ergens binnen stappen.

terwijl de demonstranten dus allemaal imazighen waren.

het mogen er dan wel 400 of 500 zijn maar in mijn ogen is dat al een hele prestatie als het om imazighen gaat.

en al waren het er 1000...zou de politie er milder op worden??

rifman

ik haeb het over Imazighen van nederland...

niet over zij in alhoeceima, ik ben al blij dat daar twee mensne durven op straat komen. ik weet dus ook niet hoeveel mensne mee gedaan hebben, maar volgens de fotos waren het veel meer dan 1000.

MBTiza

M'n neefje is daar voor vier dagen geweest en heeft die demonstraties meegemaakt en zag dus dat die demonstranten werden opgedreven en op ze werd ingeslagen....na de vakantie een demonstratie hiero waarbij die honden dit keer wel naar buiten durven te komen..
Tja de vorige keer wouden de moskeeën in Den Haag niet meedoen aan die demonstraties omdat ze afhankelijk zijn van overheidsgelden.

Tamza

Citaat van: MBTiziAzza op 19/07/2004 om 08:56:04
M'n neefje is daar voor vier dagen geweest en heeft die demonstraties meegemaakt en zag dus dat die demonstranten werden opgedreven en op ze werd ingeslagen....na de vakantie een demonstratie hiero waarbij die honden dit keer wel naar buiten durven te komen..
Tja de vorige keer wouden de moskeeën in Den Haag niet meedoen aan die demonstraties omdat ze afhankelijk zijn van overheidsgelden.

Goed plan!!

Idir

Idir

Was er niet vandaag (vrijdag) nog een demonstratie gepland?? Wie weet hier iets over?