De Arabiren van 2de rang zijn onze schande

Gestart door AFRA, 28/05/2004 om 23:36:59

AFRA

azul,

ik probeer soms logisch te denken, maar jammer genoeg lukt het me niet altijd de dingen logisch te verklaren.

iedere verstandig weet dat de arabieren (van de 2de rang) geen arabieren zijn, maar wel imazighen die het arabisch spreken. ja, ze spreken geen tamazight meer. maar de taal was nooit een norm om het ras te bepalen. veel noord afrikane spreken geen tamazight maar wel arabisch, en toch weten ze dat ze imazighen zijn.

de egyptenaren zijn het meest vlakbij van het arabische schiereiland en ze hebben geen land geregeerd (denk ik ) na de islam namens de de egyptische bevoling. en toch geven ze toe dat ze egyptenaren van oorsprong geen arabieren.

bij de andere noord afrikanen is het omgekeerd, ze zijn nog verder dan het arabische schieeiland, en ze zijn alleen voor een zeer korte periode onder de arabische dynaties geweest.

die landen waren wel door arabische dynaties geregeerd, maar de bevolking steeds amazigh.

we de geschiedenis leest weet dat het aantal van de imazighen steeds afnam, zonder enige andere invazie.
toch gaan de gerabiseerde imazighen (de arabieren van 2de rang ) ervanuit dat ze arabieren zijn. en dat ze de imazighen konden regeerden.

ooit vertelde me een arabier van de tweede rang dat de imazighen ook een land moeten hebben, alsof marokko door ze gebouwd, als ze ons al eeuwen bezetten. alsof ze ons overtroffen en we niets tegen hen konden doen.

hij weet niet dat ze onder het genade van de imazighen dynatie zoals almoravieden en almohaden die ze beschermden.
uit ondankbaarheid stellen dat ze dat de imazighen onder de arabieren waren. integestelling tot de logica en tot de geschiedenis.

ik herinner dat ik 12 jaar (zoiets) was, en vertelde me toe een van mijn leeftijdgenoten dat hij van het arabische schiereild gekomen.
zie je ? hij is 12 jaar, en denkent zo. het zijn de stomme ouders die ze dat leren.
okke, hij is van het arabische schieeiland afgekomen. hij denkt dat ze een afstemmmeling van de heilige kalifaten , maar feitelijk zijn ze jemenieten die noord frika invielen.
ze waren boeren onbeschaafd volk (bedawiyyen) dorpelingne.
ze hebben alles vervoest en toch denken ze dat ze van de heiligen afstammen.

waar is de logica ?

deze gerabiseerde imazighen denken steeds dat ze te sterk voor de imazighen zijn, en dat ze nog voortbezetten. maar ze vragen ze niet wanneer de arabieren tereguggedreven zijn. en hoe idris de eerste naar marokko kwam als azielzoeker.

maar het is een beetje redelijk te zeggen dat de imazighen nog bezetten zijn. maar het is in tegenstelling tot wat de gerabiseerde imazighen (de arabieren van 2de rang) beweren. zijn we niet meer bezet. we zijn wel bezet in het algemeen, omdat de arabieren van de 2de rang ook imazighen zijn, en toch zijn hun zielen in het midden oosten en ze vertellen tegen hun kinderen dat ze uit het arabische schiereiland afkomstig zijn.

dankzij hen zijn we nog bezet. maar ze zijn er trots op. zoals iemand die een god uit modder maakt , en maakt hem heilig. zoals iemand die een legeun creëert en doet zich erin geloven, en blij te zijn.

ja dit de waarheid . zoals de gearabiseerde imazighen (de arabieren van 2de rang) gearabiseerd blijven , blijven nog vezet.
zoals ze er trots op dat ze slordig en onbewst en naaief waren toen ze hun tamazight negeerden , blijven ze onze schande.

maar niet alles wat schandalig is, schandalig gezien wordt, we blijven de bezette imazighen , en de echte bezette imazighen (de arabieren van de tweede rang) blijven de bezetters.

waar is de logica ???

Wasilla tarifest

wanneer houdt dit gezeik een keer op over arabieren enzo
we zyn imazighen laten we het dan vooral over ons zelf hebben en wat we kunnen doen om het tmazight te behouden enzo

AFRA

ik erger me eraan dat die beweerde bezetters geen geschiedenis lezen. als ze dat al lgelezen hadden, dan hadden ze zich ervoor geschaamd om zich arabieren te noemen.

lees wat ibn khaldoen over de arabieren waavan de huidige arabieren afstammen als dat ze eraan opdringen dat ze hun afstammelingen zijn.

http://www.tawiza.nl/content/awid.php?id=414&sid=14&andra=artikel

http://amazighworld.net/history/ancienthistory/articles/arabe_ibn_khaldun.php

http://membres.lycos.fr/benikou/

AFRA

Citeerwanneer houdt dit gezeik een keer op over arabieren enzo
we zyn imazighen laten we het dan vooral over ons zelf hebben en wat we kunnen doen om het tmazight te behouden enzo

laat me dit topic mooi zien door je prachtige adviezen te behouden, en ze ergens anders te posten.

CiteerPrachtige adviezen passen prima by een mooi topic ;)

okke jij bent erg slim. laat dit slechte topic, en zoek iets mooiers.
jij bent iemand die de beste topic's verdient. en dit is zeer minderwaardig. dus laat je niet tot dit niveau van dit topic laag maken.

ik weet het , jij zal een andere reactie willen geven. maar ik verzoek je om niets meer aan te vullen . aub.

ik ga je niet irriteren zodat jij niets zou moeten bijvoegen.

CiteerWat is nou precies je punt afra?

de arabieren van de tweede rang moeten weer mensen zijn, geen schapen en slaven voor hun hele leven. ze moeten zich ervoor schamen dat ze de reden is waarom noord afrika gearabiseerd werd. en waarom het tamazight (de moeder van hun grootvaders) zo genegeerd wordt.

Wasilla tarifest

Citeerlaat me dit topic mooi zien door je prachtige adviezen te behouden, en ze ergens anders te posten.

Prachtige adviezen passen prima by een mooi topic ;)

AFRA

een practig artik (door de lybische eerlijke amazigh Hadrobal geschreven). dit is voor de arabische bezetters in noord afrika aan te raden.

http://www.tawalt.com/letter_display.cfm?lg=_tz&ID=1543

(maar ja, die jemenitische afstammelingen kunnen het vast niet begrijpen behalve een klein aantal groep. en toch beweren ze dat ze bezetters zijn. Waar is de logica??)

Samariaan

Wat is nou precies je punt afra?

Wasilla tarifest

Nou, en toch zal ik er nog 1 ding aan toevoegen...en dan zal ik dit topic laten voor wat het is.

Waarom reageer je altyd zo aangevallen, als mensen het niet met jou eens zyn, of jou niet tegemoet komen met iets wat jy graag zou willen lezen?

Masja

afra kan dan wel koppig en streng zijn, maar hij is beslist niét gek..

Wasilla tarifest

Citeerafra kan dan wel koppig en streng zijn, maar hij is beslist niét gek..

dat staat hier ook nergens vermeld!