Grootte stammen Rif

Gestart door MBTiza, 15/07/2004 om 13:03:39

onwetend

Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 12:42:29
als je de plaatsen meerekent wat daar staat in die excel-document van al hoceima en nador dan is dat veel groter dan wat jij daar plaatst en die cijfers wat jij noteert kloppen ook niet

hijj noteert nix hoor..het zij de cijfers van de regering.


vraag me af hoeveel het er zijn met de europeaanse bewoners ::)

MBTiza

Citaat van: m'Izran op 21/02/2006 om 15:09:27
Imzouren heeft de helft van de inwoners van Alhoceima. Ik had meer inwoners van Alhoceima verwacht.

al-hoceima heeft in de zomer natuurlijk veel meer inwoners.

aithwayagher

maaar ik bedoel hij zet daar niet alles hij zeg dit zijn de riffijnse dorpen terwijl tiemmaar een kwart daar heeft gezet van wat er in die document staat en ik heb gezien dat er heel veel dorpen daar niet eens staan bijvorbeeld ait zoragt en hij zet bij aith hadifa 2061 of zo terwijl in die document staat 6371 of zo

aithwayagher

ik wil niet irritant zijn maar als je iets neerzet moet je het wel goed doen en dan ook alles en niet een beetje en dan zeggen dit zijn de riffijnse dorpen begrijp je

MBTiza

Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 12:59:22
maaar ik bedoel hij zet daar niet alles hij zeg dit zijn de riffijnse dorpen terwijl tiemmaar een kwart daar heeft gezet van wat er in die document staat en ik heb gezien dat er heel veel dorpen daar niet eens staan bijvorbeeld ait zoragt en hij zet bij aith hadifa 2061 of zo terwijl in die document staat 6371 of zo

je hebt aith hadifa de stad 2061
en aith hadifa rural (platteland in het engels/frans) dus de dorpen die bij aith hadifa horen dus 6371

onwetend

Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 13:00:59
ik wil niet irritant zijn maar als je iets neerzet moet je het wel goed doen en dan ook alles en niet een beetje en dan zeggen dit zijn de riffijnse dorpen begrijp je

ik begrijp jou heel goed a  tahwmat :) maar je kan het ook verbeteren i.p.v commentaar  geven...

MBTiza

en als je dat documentje goed bekijkt zie je dat overal, je hebt dan de stad en dan de omgeving die tot die stad wordt gerekend.


aithwayagher

en bijvoorbeeld ait zoragt

MBTiza

Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 13:06:48
en bijvoorbeeld ait zoragt

aith tazourakht behoren tot de aith bouayyash en zal wel gerekend zijn tot beni bouayyash rurale

aithwayagher

dat kan niet ze zeggen ait zoragt is de grootste dorp van aith wayagher en dan met bni-bouyash en heel veel dorpen nog en dan zo weinig inwoners en als je naar die cijfers kijkt dan tellen de aith wayagher niet ens 50.000 en waarom staat ait kamra wel apart terwijl die bij de imrabdhen hoort

MBTiza

Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 13:11:47
dat kan niet ze zeggen ait zoragt is de grootste dorp van aith wayagher en dan met bni-bouyash en heel veel dorpen nog en dan zo weinig inwoners en als je naar die cijfers kijkt dan tellen de aith wayagher niet ens 50.000 en waarom staat ait kamra wel apart terwijl die bij de imrabdhen hoort

Jongen je moet mensen niet gaan aanvallen en gaan lopen zeggen dat ze onzin verkondigen, de marokkaanse regering heeft arif nou eenmaal anders ingedeeld dan voorheen het geval was. De Spanjaarden hadden weer een andere indeling dan de Khums Khmas indeling etc.

Ik denk dat de Aith Wayagher op 400.000 zitten, vergeet niet dat veel in het buitenland zitten en een hele grote gedeelte in Tanger/Asilah/Tetouan/Ceuta/ Castiajo/Larache zitten.

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 13:11:47
dat kan niet ze zeggen ait zoragt is de grootste dorp van aith wayagher en dan met bni-bouyash en heel veel dorpen nog en dan zo weinig inwoners en als je naar die cijfers kijkt dan tellen de aith wayagher niet ens 50.000 en waarom staat ait kamra wel apart terwijl die bij de imrabdhen hoort
Oh nee, sorry man, ik heb je diep geraakt :( . Sorry dat ik wat anti- Aith Watagher ben. Dit zijn de officiële cijfers van Rabat:
              Ait Zoragt     :  145.000 inwoners
              Ait Bouayach:  160.000 inwoners.

Totaal Aith Wayagher:  1.250.000 inwoners.

Ewa tevreden?

Ey Awayegher, ga aub ergens anders klagen, wat denk je van de klaagmuur.
ten eerste dit zijn de cijfers van de volkstelling gehouden in het jaar 2004. Dus deze cijfers heb ik niet gepubliceert. En dit zijn dorpen !! en geen gemeenten. Ik kom zelf uit de gemeente Ijarmaouas 12.000 inwoners, maar staat Ijarmaouas op deze lijst met dorpen ??? Nee, Waarom? Omdat ik alleen dorpen opgenoemd heb en geen gemeentes. Denk er ook aan, dat meer dan de helft van de Riffijnen in Europa de kost verdiend. Niemand heeft commentaar geleverd op mijn reply, behalve jij :S . Waarom? Omdat je beter moet lezen voordat je een gefrustreerde reply plaatst.
Duidelijk? Zo niet, dan hoor ik het wel.

Adwenni nta

Heksje25

Citaat van: Amazighina op 15/07/2004 om 13:04:36
En Ait said???????????????????

Sukkels zeg....vergeten ze de allerleukste volk .....

rif-boe3iash

*Riffijnos* Woellahhila mij compliment heb effe deze topic door gelezen en jonge ga zo door zal ik zeggen met je kennis.. In ieder geval heb ik wat geleerd en dat is dat mij stam 1 van de grootste is.. Maar zoals je het al zei ‘’lekker belangrijk het gaat erom dat we allemaal Irifiyen zijn’’ ;)

Azul.

E3ber_Tastite

Citaat van: *Riffijnos* op 22/02/2006 om 18:41:24
Citaat van: aithwayagher op 22/02/2006 om 13:11:47
dat kan niet ze zeggen ait zoragt is de grootste dorp van aith wayagher en dan met bni-bouyash en heel veel dorpen nog en dan zo weinig inwoners en als je naar die cijfers kijkt dan tellen de aith wayagher niet ens 50.000 en waarom staat ait kamra wel apart terwijl die bij de imrabdhen hoort
Oh nee, sorry man, ik heb je diep geraakt :( . Sorry dat ik wat anti- Aith Watagher ben. Dit zijn de officiële cijfers van Rabat:
              Ait Zoragt     :  145.000 inwoners
              Ait Bouayach:  160.000 inwoners.

Totaal Aith Wayagher:  1.250.000 inwoners.

Ewa tevreden?

Ey Awayegher, ga aub ergens anders klagen, wat denk je van de klaagmuur.
ten eerste dit zijn de cijfers van de volkstelling gehouden in het jaar 2004. Dus deze cijfers heb ik niet gepubliceert. En dit zijn dorpen !! en geen gemeenten. Ik kom zelf uit de gemeente Ijarmaouas 12.000 inwoners, maar staat Ijarmaouas op deze lijst met dorpen ??? Nee, Waarom? Omdat ik alleen dorpen opgenoemd heb en geen gemeentes. Denk er ook aan, dat meer dan de helft van de Riffijnen in Europa de kost verdiend. Niemand heeft commentaar geleverd op mijn reply, behalve jij :S . Waarom? Omdat je beter moet lezen voordat je een gefrustreerde reply plaatst.
Duidelijk? Zo niet, dan hoor ik het wel.

Adwenni nta

Hoeveel inwoners heeft de Rif in totaal, weet je dat zo ongeveer?