Axchabe w Amghar

Gestart door MBTiza, 13/07/2004 om 17:09:08

Tama

#15
Citaat van: lopende_lach op 09/08/2004 om 12:51:44
awatchma inu > dan moeten we afazar vragen hoe hij daar aan komt..misschien met graven en zoeken dat we ergens kunnen uitvissen over de historie ervan...

daar kunnen we dan een exemplaar van maken...

maar dan moet je hem benaderen hiervoor...





ik doe niet anders maar het moet geen sekistisch verhalenbundeltje worden dat onze prachtige vertelcultuur te schande maakt.de amazighcultuur is over het algemeen(zie oa familierecht) en op bepaalde punten vrouwvriendelijk te noemen maar helaas is daar een eidne aagemaakt door arabische stronvliegen en woestijnratten die meer kapot wilde maken dan uiteindelijk gebeurt is.

het moet  een evenwichtige bundel worden..

Dora

haha..ja precies.

mar he meid, ik zal je helpen vanuit de zij lijn..ik heb het te druk met de gedichtenbundel..

Tama

moet eerst afazar weer zijn handdoek teruggeven en in de ringen gooien...

ameziane

Citaat van: Thalwiest op 09/08/2004 om 12:57:04
Citaat van: lopende_lach op 09/08/2004 om 12:51:44
awatchma inu > dan moeten we afazar vragen hoe hij daar aan komt..misschien met graven en zoeken dat we ergens kunnen uitvissen over de historie ervan...

daar kunnen we dan een exemplaar van maken...

maar dan moet je hem benaderen hiervoor...





ik doe niet anders maar het moet geen sekistisch verhalenbundeltje worden dat onze prachtige vertelcultuur te schande maakt.de amazighcultuur is over het algemeen(zie oa familierecht) en op bepaalde punten vrouwvriendelijk te noemen maar helaas is daar een eidne aagemaakt door arabische stronvliegen en woestijnratten die meer kapot wilde maken dan uiteindelijk gebeurt is.

het moet  een evenwichtige bundel worden..
Sorry, hoor...maar de Amazigh-cultuur vind ik niet bepaald vrouw-vriendelijk. Zie zulke verhalen die de ronde doen in de mondelinge literatuur. Een ander voorbeeld is de aparte opvoeding die jongens en meisjes krijgen.Meisjes trekken altijd aan het kortste eind. En van bepaalde mannen hoor ik dat ' alle vrouwen satans zijn'.Dus het is niet de schuld van ' arabische strontvliegen' en ' woestijnratten'.
Maar gelukkig is cultuur geen statisch gegeven, maar beinvloedbaar door de factoren TIJD en PLAATS. Het is onze uitdaging om de negatieve weg te doen en de mooie dingen te behouden!