De heiligheid in  de ISlam

Gestart door Aqsil, 25/05/2004 om 22:20:28

Aqsil

In de TV hoor ik dat de Irakese steden Karbala en Najaf heilige zijn?
Wat maakt deze steden heilige en waarom zijn ze heilig?
Is ieder plaats waar profeet is gewest heilig?
Zijn alle woorden die de profeet zei heilige?
Wat maakt iets heilig en wat is de defensie van heilig?

De Profeet is niet heilige en de Hadith evenmin.
Wie niet met me eens is, zal ik hem overtuigen met dezelfde hadith en Koran.

abrid

Karbala en Najaf zijn heilig bij de Sijieten. Karbala daar zijn Hassan en HOessein vermoord. Kleinzonen van de profeet.

Waarom iets heilig word verklaard is mij een raadsel.

SAMADIE

LIG MIJ DAN EERSTE UIT WAAROM HET NIET HEILIG IS ?
dingen zijn heilig om dat ze voor veel mensengroot emotoineel waarden hebbben meka is heilig en al QUds ook en jabaal arafat deze plaatsen hebben veel betekenis voor moslims en de profeet is ook heilig omdat we allen in hem en deandren profeten en de vier boeken en god geloven
CiteerIn de TV hoor ik dat de Irakese steden Karbala en Najaf heilige zijn?

Ait_touzini

Ach, boys. Maak je daar nou niet druk om.
De irakezen hebben het heilig verklaart. Het is voor hun een emotionele waarde, Wat SAMADIE ook zegt.
Dus dat accepteer je ook. Zelfs in Arif hebben wij heilige Amrabtath(Maraboets).

A dwenni nnta

Amezian

CiteerIn de TV hoor ik dat de Irakese steden Karbala en Najaf heilige zijn?

Je haalt 2 dingen door elkaar.De moslims bestaan uit soennieten(ong.90%) en sjieten.Wij als soennieten beschouwen de sjieten als afvalligen.Dus hun heilige plaatsen zijn voor ons niet heilig.
We hebben 3 heilige plaatsen(op volgorde):Mekka,Medina en Jeruzalem(was 1e gebedsrichting).
Wat de heilgheid van de Profeet betreft:hij zelf heeft zich altijd voorgedaan als mens en een boodschapper van Allah.Als hij heilig is verklaard dan is dat door ons gebeurd,zoals de Christenen Jezus tot zoon van God hebben verklaard.

Amezian

CiteerAch, boys. Maak je daar nou niet druk om.
De irakezen hebben het heilig verklaart. Het is voor hun een emotionele waarde, Wat SAMADIE ook zegt.
Dus dat accepteer je ook. Zelfs in Arif hebben wij heilige Amrabtath(Maraboets).

A dwenni nnta
Die Maraboets-verering is shirk en onislamitisch.Want je mag tenslotte niemand anders aanbidden dan Allah.

SAMADIE

dit kan je niet vergeleken met imrabden, het is niet aleen voor irakis maar voor alle schitische moslims, en imbraden zijn ook niet heilig ik kan nieamand die ze als heilig beschouwt

CiteerAch, boys. Maak je daar nou niet druk om.

A dwenni nnta

Samariaan

niks Amezian heeft al alles gezegd ;D

Massugrada

CiteerDie Maraboets-verering is shirk en onislamitisch.Want je mag tenslotte niemand anders aanbidden dan Allah.

die maraboets-verering is traditie.
6000 jaar traditie kan jij niet even doorbreken.

Zelfs allah niet

Aqsil

CiteerJe haalt 2 dingen door elkaar.De moslims bestaan uit soennieten(ong.90%) en sjieten.
Nee, Ik haal geen twee dingen door elkaar.
Moslims bestaat niet alleen uit twee onderdelen, maar ook uit Durz, Alawieten en Ahmiay's. Naast Soenieten en shieten.

CiteerWat de heilgheid van de Profeet betreft:hij zelf heeft zich altijd voorgedaan als mens en een boodschapper van Allah.Als hij heilig is verklaard dan is dat door ons gebeurd,zoals de Christenen Jezus tot zoon van God hebben verklaard.
Hier heb ik niets aan te voegen. En ik wou dit bewijzen met de Hadith en de Koeran, maar omdat iedereen met me eens is. Hoef ik dat niet te doen.

Samariaan

CiteerNee, Ik haal geen twee dingen door elkaar.
Moslims bestaat niet alleen uit twee onderdelen, maar ook uit Durz, Alawieten en Ahmiay's. Naast Soenieten en shieten.

nee hoor, Islam is niet iets vaags waar iedereen toe kan behoren. Haar fundamenten zijn duidelijk gedefinieerd, zodra je daar aan gaat rommelen val je er buiten. De Sia's hebben dit gedaan, door ten eerste de familieleden van de profeet SAWS aan te vallen, innovaties waar je stijl van achter over valt te introduceren, waar al die heilige steden en mannen het product van zijn, en nog duizend en een dingen met de geloofsleer te doen. Zodra je dit doet, val je er buiten, en ben je geen moslim.

Hetzelfde geld voor alle andere sektes, zodra je aan de fundamenten komt en die probeert te veranderen om wat voor reden dan ook, kun je het vergeten. In islam is er wel degelijk plaats voor discussie en beredenering, maar nogmaals wanneer het aankomt op de basis is ergeen compromis geldig.

verder begrijp ik niet waar je heen wilt met de Profeet SAWS is niet heilig, en evenmin de hadith. Wat wil je daarmee zeggen?

Aqsil

Citeernee hoor, Islam is .... Zodra je dit doet, val je er buiten, en ben je geen moslim.
Nee hoor, Ik heb hier de definitie van de Islam gegeven en die bestaat uit 5 elementen. Sjieten voeldoen ook aan die 5 elementen. Dus ze zijn moslims. Wat Alawieten betreft, die voeldoen niet omdat ze niet bidden. Dus ze zijn geen moslims. Maar iedereen noemt ze moslims.

Samariaan

CiteerNee hoor, Ik heb hier de definitie van de Islam gegeven en die bestaat uit 5 elementen. Sjieten voeldoen ook aan die 5 elementen. Dus ze zijn moslims. Wat Alawieten betreft, die voeldoen niet omdat ze niet bidden. Dus ze zijn geen moslims. Maar iedereen noemt ze moslims.

Het ligt ingewikkelder dan dat hoor.

we moeten trouwens eerst een onderscheid maken tussen Sia's die niks weten en hun geleerden volgen, en de Sia die "geleerd" zijn en fatwa's uitgeven.

Bijvoorbeeld:
Khomeini heeft een boek uitgebracht waarin hij beweerd dat de Imaams (Hassan, Hussain etc) van de familie van de profeet SAWS superieur zijn dan al de boodschappers en profeten die Allah heeft gestuurd, op grond van deze beweering kun je concluderen dat Khomeini geen moslim is.

Samariaan

Het is trouwens niet wie wat moslim noemt, het gaat hier om duidelijke richtlijnen die zijn neergelegt door Mohammad SAWS. Bijvoorbeeld, als iemand in een familie is geboren met een islamitische naam, betekent dit nog niets. Als deze persoon dood gaat terwijl hij bijvoorbeeld al het gebed heeft verlaten, is hij dood gegaan als ongelovige.

Aqsil

CiteerHet ligt ingewikkelder dan dat hoor.

we moeten trouwens eerst een onderscheid maken tussen Sia's die niks weten en hun geleerden volgen, en de Sia die "geleerd" zijn en fatwa's uitgeven.

Bijvoorbeeld:
Khomeini heeft een boek uitgebracht waarin hij beweerd dat de Imaams (Hassan, Hussain etc) van de familie van de profeet SAWS superieur zijn dan al de boodschappers en profeten die Allah heeft gestuurd, op grond van deze beweering kun je concluderen dat Khomeini geen moslim is.

Ach, die shieten zijn wat bij betreft gewoon net als Chrsitenen. We geloven in dezelfde god verder niets. Ik snap niet hoe Imazighen in Europa achter de sjiet JAhjah staan!!!!!