De heiligheid in  de ISlam

Gestart door Aqsil, 25/05/2004 om 22:20:28

Samariaan

#15

CiteerAch, die shieten zijn wat bij betreft gewoon net als Chrsitenen. We geloven in dezelfde god verder niets. Ik snap niet hoe Imazighen in Europa achter de sjiet JAhjah staan!!!!!

is Jahjah sijiet?

Aqsil

#16

Citeeris Jahjah sijiet?
Ja, weet je dat niet?

Samariaan

#17

CiteerJa, weet je dat niet?

nee volg die club niet zo, maar dat is zeker vreemd en raar dan. Ik wist al niet welke islam hij bedoelde, maar nu heb ik een beetje een idee.

Amezian

#18

CiteerNee hoor, Ik heb hier de definitie van de Islam gegeven en die bestaat uit 5 elementen. Sjieten voeldoen ook aan die 5 elementen. Dus ze zijn moslims. Wat Alawieten betreft, die voeldoen niet omdat ze niet bidden. Dus ze zijn geen moslims. Maar iedereen noemt ze moslims.
Ik heb gehoord van mijn broer die de Hadj heeft gedaan dat de Iraanse pelgrims bij elk gebed de kaliefen Abu Bakr en Omar vervloeken.En als ze Sahaba van zulk formaat,die voor ons een voorbeeld zijn,beledigen dan weet je wel genoeg.

Dora

#19

CiteerIn de TV hoor ik dat de Irakese steden Karbala en Najaf heilige zijn?
Wat maakt deze steden heilige en waarom zijn ze heilig?
Is ieder plaats waar profeet is gewest heilig?
Zijn alle woorden die de profeet zei heilige?
Wat maakt iets heilig en wat is de defensie van heilig?

De Profeet is niet heilige en de Hadith evenmin.
Wie niet met me eens is, zal ik hem overtuigen met dezelfde hadith en Koran.

is dat niet juist de reden waarom wij anders zijn dan de christenen?? >> omdat wij profeten niet heilig verklaren..het zijn mensen > Allah swt heeft ze uit volkeren gehaald. behalve Allah swt en het heilig boek ( en de 2 moskeeen) is niets heilig!!

Amezian

#20

Citeeris dat niet juist de reden waarom wij anders zijn dan de christenen?? >> omdat wij profeten niet heilig verklaren..het zijn mensen > Allah swt heeft ze uit volkeren gehaald. behalve Allah swt en het heilig boek ( en de 2 moskeeen) is niets heilig!!
Even een correctie:behalve Masjid al Haraam in Mekka en de Moskee van de Profeet in Madina,heb je ook nog de Alqsa Moskee in Jeuzalem.Jeruzalem wordt genoemd:'awla al qiblatain en wa thalith alharamein sharifein'.(Eerste Qibla en 3e heilige plaats).Alaqsa wordt ook in de Koran genoemd.

Dora

#21
bedankt voor je aanvulling > over het hoofd gezien :)...

ighes

Citeerbedankt voor je aanvulling > over het hoofd gezien :)...

Verder heb je in Ait Warichek Sidi Mhend Firari... helaas wordt deze heilige plaats niet in de koran vermeld.

Samariaan

#23

CiteerEven een correctie:behalve Masjid al Haraam in Mekka en de Moskee van de Profeet in Madina,heb je ook nog de Alqsa Moskee in Jeuzalem.Jeruzalem wordt genoemd:'awla al qiblatain en wa thalith alharamein sharifein'.(Eerste Qibla en 3e heilige plaats).Alaqsa wordt ook in de Koran genoemd.

en zoals je zei het was de eerste Qibla, al Quds, het verhaal wat achter de Qibla verandering zit is heel mooi. Was tijdens een gebed van Mohammad saws dat hij te horen kreeg (van Gibriel meen ik) dat hij zich moet wenden naar Makkah - hij deed dit automatisch en zijn bidrichting klopte uiteindelijk ook.

Samariaan

#24

CiteerVerder heb je in Ait Warichek Sidi Mhend Firari... helaas wordt deze heilige plaats niet in de koran vermeld.

waar is dit ?

Aqsil

Aboe jahjah zei dat Arabische taal een heilig taal is. Echt grapig!!!!!! Men doet alles om Arabische nationalisme boven andere culturen te verheven. Zelf het vervalsen van Koran en Hadith is voor hen toegestaan om dat te bereiken.