Dubbele nationaliteit

Gestart door Tamaynut, 22/05/2004 om 19:31:53

imzourenlady

salaam,

ik wil gewoon mijn  marokaanse nationaliteit hebben en daarnaast nederlanndse maar blijkbaar mag het niet meer dus ja dan hou ik mij marokkaanse nationaliteit!!!

Boabdil

Das ook niet echt bijster verstandig te noemen. Marokkaanse nationaliteit is m.i. echt waardeloos. Ik wil ten alle tijden mijn Nederlandse nationaliteit behouden. Om zeker te zijn dat er nooit een gekke wet komt die me eruit kan trappen, en het feit dat je als Nederlander uit de EU toch beter wordt behandeld dan een Marokkaan uit een land dat niet meetelt.

Verder is er geen enkele argument te bedenken waarom we zouden moeten kiezen tussen onze dubbele nationaliteit. Je gaat m.i. niet beter van functioneren in de maatschappij wanneer je enkel de Nederlandse nationaliteit hebt. De overheid dient zich niet te bemoeien met dit soort zaken.

Samariaan

CiteerDas ook niet echt bijster verstandig te noemen. Marokkaanse nationaliteit is m.i. echt waardeloos. Ik wil ten alle tijden mijn Nederlandse nationaliteit behouden. Om zeker te zijn dat er nooit een gekke wet komt die me eruit kan trappen, en het feit dat je als Nederlander uit de EU toch beter wordt behandeld dan een Marokkaan uit een land dat niet meetelt.

Verder is er geen enkele argument te bedenken waarom we zouden moeten kiezen tussen onze dubbele nationaliteit. Je gaat m.i. niet beter van functioneren in de maatschappij wanneer je enkel de Nederlandse nationaliteit hebt. De overheid dient zich niet te bemoeien met dit soort zaken.

bemoeien of niet bemoeien, in deze tijden van eervol staatsburger zijn, kiezen voor je land, patriotisme, integratie, enzovoort enzovoort is het wel belangrijk voor ze geworden. Het paspoort is HET belangrijkste bewijs van wel of niet nederlander zijn.

en over die beter behandeling als EU lid, helemaal gelijk in!

E3ber_Tastite

Azul,

De Marokaanse paspoort, is inderdaad waardeloos. Maar je zal het wel moeten hebben, denk bijvoorbeeld aan het erf-recht en nog een paar andere dingen.

Rwezna

ik wist niet dat je nu moet kiezen, ik vind het wel vervelend, wat voor paspoort je ook hebt je blijft wie je ben, maar alsnog blijft t moeilijk om je marokkaanse nationaliteit op te geven,

Amezian

Citeerbemoeien of niet bemoeien, in deze tijden van eervol staatsburger zijn, kiezen voor je land, patriotisme, integratie, enzovoort enzovoort is het wel belangrijk voor ze geworden. Het paspoort is HET belangrijkste bewijs van wel of niet nederlander zijn.

en over die beter behandeling als EU lid, helemaal gelijk in!
Maar volgens mij zullen ze ons nooit accepeten als volwaardige Nederlanders en Europeanen.We zitten in het tijdperk van na 11/9.En dan zijn er andere dingen waar ze op letten dan alleen een Nederlands paspoort.
Onder het mom van terreurbestrijding gaan bijv.  gegevens van vliegtuigpassagiers over de fax naar de VS.Als je Mohamed of Osama heet dan ben je extra verdacht.

Arrows

je kan toch een Ned. paspoort halen en een Mar. id kaart! of word dat nu ookal afgeschaft?

Wasilla tarifest

Citeerje kan toch een Ned. paspoort halen en een Mar. id kaart! of word dat nu ookal afgeschaft?

nee, dat kan wel

Amezian

Citeerje kan toch een Ned. paspoort halen en een Mar. id kaart! of word dat nu ookal afgeschaft?
Als je straks de marokkaanse nationaliteit niet mag bezitten,kan je ook geen Carte Nationale halen!Dat lijkt mij logisch.

Amezian

Citeernee, dat kan wel
???????

Wasilla tarifest

Citeer???????

je krygt wel zo'n indentiteitskaart

Arrows

nee ik bedoel niet letterlijk de ID kaart...het heeft een marokkaanse naam....pff... weet de naam niet meer..

Arrows

het is een kaart die erbij haalt want anders moet je een visum aan vragen met je NL nationaliteit ..heb je zo'n kaartje dan kan je met die 2 dingen gewoon zo naar marokko!

Amezian

Citeerje krygt wel zo'n indentiteitskaart
Dat moet je even uitleggen...

Samariaan

CiteerMaar volgens mij zullen ze ons nooit accepeten als volwaardige Nederlanders en Europeanen.We zitten in het tijdperk van na 11/9.En dan zijn er andere dingen waar ze op letten dan alleen een Nederlands paspoort.
Onder het mom van terreurbestrijding gaan bijv.  gegevens van vliegtuigpassagiers over de fax naar de VS.Als je Mohamed of Osama heet dan ben je extra verdacht.

klopt dat blijft. toen ik laatst in t vliegtuig zat naar london, kwam ik door alle 4 security checks. toen ik in het vliegtuig zat en we klaar waren voor vertrek, riep de  stewardess door het gangpad Mohamed el massoudi?! Kan ik je instapkaart zien voor de zekerheid (ze dacht namelijk dat ik zonder instapkaart  het vliegtuig op was gekomen)...en zo zijn er nog een paar voorbeelden.