Dubbele nationaliteit

Gestart door Tamaynut, 22/05/2004 om 19:31:53

MissyR

CiteerAls je straks de marokkaanse nationaliteit niet mag bezitten,kan je ook geen Carte Nationale halen!Dat lijkt mij logisch.

Volgens mij mocht dat nog wel...

ras

ik ben blij dat hier mog blijven en de arabieren paspoort heb al 1991 verbrand de rest kunnen jullie zelf invullen!!!!!!!!!!!!!!

Samariaan

Citeerik ben blij dat hier mog blijven en de arabieren paspoort heb al 1991 verbrand de rest kunnen jullie zelf invullen!!!!!!!!!!!!!!

het punt is met de marokko is dat je kunt verbranden wat je wil, maar je blijft altijd voor de wet daar marokkaan. Je wordt geboren als marok en gaat dood als marok, dat is hun veronderstelling.

ayuda

CiteerAls ik Marokkaanse nationaliteit heb, dan beschaadig ik geen Nederlander. Dus waarom mag ik geen 2 nationaliteiten hebben?

Als ik eerdere berichten goed heb begrepen, is dat dubbele nationaliteit gedoe uit nood geboren. Als de nood verdwijnt zou de maatregel dus moeten verdwijnen. Schade heeft daarmee denk ik niet veel te maken.

Geen idee hoe dat bijvoorbeeld gaat met Nederlanders die Australisch staatsburger worden. Die zouden ook moeten kiezen dan.

Maar wat is het nut van je Marokkaanse paspoort? Is het dat groene, in bezetters-talen gestelde boekje dat je maakt tot Amazigh? Of zijn andere dingen belangrijker?

En tot in welke generatie moet zo'n dubbele nationaliteit dan kunnen? Vierde, vijfde, tiende? Ik weet het niet hoor.

Feit is wel dat een Nederlands paspoort wereldwijd meer deuren opent dan het Marokkaanse. Als ik moest kiezen wist ik het wel. Paspoort van het land waar ik woon en mijn toekomst heb, temeer daar dit paspoort in dit geval ook nog meer kansen biedt dan dat van het land van de (groot)ouders.

Amezian

Citeerik ben blij dat hier mog blijven en de arabieren paspoort heb al 1991 verbrand de rest kunnen jullie zelf invullen!!!!!!!!!!!!!!
Dat je hier mag blijven is niet vanzelfsprekend!Stel je voor dat een nieuwe 'Pim Fortuijn' premier wordt in Nederland.(die mogelijkheid is aanwezig,de Nederlanders stemmen rechtser dan voorheen)en de moslims krijgen te horen dat ze het land moeten verlaten.Waar ga jij dan naar toe?Als je Marokkaanse nationaliteit niet meer bezit kan je daar in ieder geval niet terecht.
Dit is misschien een pessimistische kijk op zaken,maar we leven in het post-11/9 tijperk en we moeten met alles rekening houden.

Masja

je weet nooit van tevoren welk paspoort het beste is, aangezien de hele politieke (én sociale)situatie weer in een ommedraai  kan veranderen, het beste is nog altijd een paspoort voor allebei de landen, ik vind het toch een sneaky besluit

Amezian

Citeerje weet nooit van tevoren welk paspoort het beste is, aangezien de hele politieke (én sociale)situatie weer in een ommedraai  kan veranderen, het beste is nog altijd een paspoort voor allebei de landen, ik vind het toch een sneaky besluit
Precies! In moeilijke tijden(b.v. oorlog)wordt altijd een zondebok gezocht.En mocht zich zo'n situatie voordoen dan worden wij(allochtonen,moslims) het slachtoffer.Zoals tijdens W.O. II joden de schuld van alles kregen,zijn wij straks aan de beurt.

ayuda

Ja, de Joden werden herkenbaar gemaakt aan een grote J in het paspoort en een ster op hun jas.
Dat is toch even iets anders dan iedereen juist hetzelfde paspoort geven.

Masja

en alle joden moesten de naam israel en sarah vóór hun eigen naam zetten

Amezian

CiteerJa, de Joden werden herkenbaar gemaakt aan een grote J in het paspoort en een ster op hun jas.
Dat is toch even iets anders dan iedereen juist hetzelfde paspoort geven.
Als zo'n situatie zich voordoet zoals ik beschreven heb, dan doet een Nederlands paspoort echt niet toe.Men wordt dan op uiterlijk beoordeeld.
En een moslim-ster invoeren is ook mogelijk(zoals de joden-ster vroeger).De geschiedenis kan zich herhalen.

Aqsil

Je blijft een kut-Marokkaan en kanker-marokkan. Als je alleen Nederlandse nationaliteit heb, zullen ze je toch zo blijven noemen.
Het zijn hol_landers!