Marokko het meest democratisch

Gestart door Tama, 03/06/2004 om 14:31:11

Tama

Marokko is het meest democratische land in de Arabischer wereld, concludeert het gezaghebbende Britse weekblad The Economist. Terwijl andere landen in de regio geleid worden door vastgeroeste autoritaire staatshoofden, voert de Marokkaanse koning mohammed 5 democratische hervormingen door.

Bron:
internationale samenwerking.




razafa

#1
mohammed 6 bedoel je zeker

rifman

#2
Laats zag ik ook zo een onderzoek, waar Marokko als het meest democratisch land eruit kwam op CNN.

Het is waar, alleen hebben we nog een lange weg te gaan. twee dagen geleden nog is een journalist tot 6 maandne gevangenis veroordeeld omdat hij over de homoseksualiteit van een minister schreef.

Aan de andeer kant kan je op de officiele site nu de arif en aamzigh vlag zien, terwijl je daarvoor 20 jaar geleden voor 20 jaar d egevangenis in ging.

We moeten druk blijven uitoefnen en voor onze rechten opkomen, dat is d eenige manier om naar een totale democratisch land te gaan, waar iedereen dezelfde rechten geniet, ongeacht sekse, afkomst, religie...

Matho

#3

CiteerLaats zag ik ook zo een onderzoek, waar Marokko als het meest democratisch land eruit kwam op CNN.

Het is waar, alleen hebben we nog een lange weg te gaan. twee dagen geleden nog is een journalist tot 6 maandne gevangenis veroordeeld omdat hij over de homoseksualiteit van een minister schreef.

Aan de andeer kant kan je op de officiele site nu de arif en aamzigh vlag zien, terwijl je daarvoor 20 jaar geleden voor 20 jaar d egevangenis in ging.

We moeten druk blijven uitoefnen en voor onze rechten opkomen, dat is d eenige manier om naar een totale democratisch land te gaan, waar iedereen dezelfde rechten geniet, ongeacht sekse, afkomst, religie...

volgens mij is die gast met die bril een homo

Matho

#4
ben driss ofzo

Masja

#5
och, je moest eens weten hoeveel mannen homo blijken te zijn wat je niet aan de buitenkant ziet...(ik heb er niets op tegen trouwens, wel degenen die kleine kinderen "pakt", dat vind ik walgelijk))

Matho

#6
Als marokko democratischer is dan alle andere Arabische landen, dan vraag ik me af hoe ze daar met hun bevolking te werk gaan??

Matho

#7

Citeeroch, je moest eens weten hoeveel mannen homo blijken te zijn wat je niet aan de buitenkant ziet...(ik heb er niets op tegen trouwens, wel degenen die kleine kinderen "pakt", dat vind ik walgelijk))

alle homoseksuelen pakken kleine kinderen.

Matho

#8
daarom moet je niet tolerant tegenover die perverselingen zijn.

Pim Fortyun is zo een vieze homoseksueel geweest.

Matho

#9
gelijke rechten voor de homoseksuelen....??who cares.

Homoseksuelen moet je gewoon in een groot gat met vuur induwen....laat ze branden.

Matho

#10
Hoe durven ze tegenwoordig gewoon op je af te stappen als hetero???

Masja

#11
waarom moet dat? iedereen komt zichzelf toch wel tegen vroeg of laat met de dingen die hij doet, comes around goes around,toch?

Matho

#12
Marokko democratisch??

Maar ja wat moet je met democratie als je voor 1 euro per dag van moet leven?

Masja

#13
inderdaad!! dan gaan alle interesses (+ energie)alleen nog maar naar minimum overleven..

imzourenlady

#14

CiteerMarokko is het meest democratische land in de Arabischer wereld, concludeert het gezaghebbende Britse weekblad The Economist. Terwijl andere landen in de regio geleid worden door vastgeroeste autoritaire staatshoofden, voert de Marokkaanse koning mohammed 5 democratische hervormingen door.

Bron:
internationale samenwerking.





salaam,

ik zou haast zeggen juist niet!!! terwijl wij als imazighen worden onderdrukt!! geen een democratische land onderdrukt zijn volk (of een deel) en als je je mening uit dan beland je gelijk in de gevangenis!!! lekker democratie!!!

mohiem je had het over de meest democratisch van de arabische wereld. ja dat denk ik ook maar je moet niet vergeten dat marokko steeds westers wordt ze33maa emancipatie!!! islam word steeds vager in marokko dat vind ik heel jammer!!!