Hoofdmenu

NU   OF  NOOIT

Gestart door ras, 03/06/2004 om 13:52:07

Samariaan

CiteerDat zijn geen islamieten maar arrogante en moorddorstige arabieren die de Islam zwart maken.
De islam is tegen oorlog. Niemand heeft het recht de ander leed toe te brengen met als doel macht, voedsel, land of wat dan ook. Sterker nog in de islamitische betekenis staat dit gelijk aan tirannie

Sudan is ingewikkeld, en niemand weet eigenlijk het precieze hoe en wat. Het conflict is geloof ik begonnen met ruzies over vee, mensen steelden vee van elkaar. om dit te voorkomen werden er milities ingezet voor veiligheid, van dit punt af liep het uit de hand, en is er nu min of meer een stituatie onstaan waar er etnisch wordt gezuiverd. De overheid speelt een belangrijke rol hier in, de milities zelf zijn geen arabieren in die zijn, maar gearabiseerde Afrikanen. verder doen zij niks in naam van Islam, of beweren ze in naam van islam te handelen.

De mensen van Darfur hebben hun eigen identiteit en de overheid ziet dit als gevaar; bijvoorbeeld wanneer zei zich autonoom willen verklaren. De overheid wil denk ik ook op deze manier, door alle niet-gearabiseerde mensen te verjagen een situatie zoals die voor de afgelpen 20 jaar zich heeft afgespeeld in het zuiden, waar de Christelijke inwoners vochten voor een afscheiding. Een vredes akkoord werd nog pas afgelopen week getekend met het Zuiden.

PS wist even niet bij welke topic dit moest plaatsen, dus staat het ook bij "De Arabier in Sudan"

ras

denk aan de koerden die waren ook de eerste bevolking in die drie hoek (irak syrie iran en turky) ze hebben het bijna voorelkaar dankzij amerika               dus

rifman

Nee hoor voor Amerika geldt eigen belang eerst.

Waar was Amerika toen saddam chemische wapens tegen ze gebruikte. Zij leverden toentertijd wapens aan Saddam om zijn broeders in Iran te vermoorden. Zij hadden baat bij dat de islamitische revolutie in Iran een halt toe geroepen werd.

Waar is Amerika nu de koerden uitgemoord worden (twee maanden geleden zijn honderden onschuldige koerden vermoord) en duizenden opgepakt die vandaag de dag nog voor niets vastzitten.

waar blijft Amerika als het om de mensne rechten van de koerden in Turkije en Irak.

natuurlijk moeten de koerden het spelletje slim spelen,. zij genieten als meer dan 10 jaar in het noorden van Irak autonomie en het gata prima daar. Misschien wel beter dan in welke land daar in de buurt. Zij moeten eingelijk als voorbeeld genomen worden. De koerden moeten pro amerika blijven voor eigen belang. en nog maals liever onder de hoede van USa dan een Arabische nationalist.

ras

azul Rifman

voor mij de resultaat telt ik begrijp wat je bedoelt