Nederlandse donaties na ruim vier maanden nog niet gebruikt, Marokkaanse overhei

Gestart door assithem, 07/07/2004 om 11:45:40

athsaynou

Triest, heb foto's gemaakt deze zomer 2005, ikz al ze wel plaatsen als ik thuis ben, mensen leven nog steeds in tenten, had nog met een invalide man gepraat. Echt triest gewoon!

groenebriefjes

Ewa ja, het boeit bijna niemand, niemand zet zich er nog voor in. Ik heb vanavond foto's van vorige week in imzourn. Weet ni of ik ze plaats, ik zie wel.


groenebriefjes

Citaat van: m'Izran op 09/12/2005 om 14:11:49
Als je er nu bij kunt, plaats ze maar.
Ik heb ze vanavond, ik zie wel of ik ze plaats, misschien dit forum, misschien ander forum.

athsaynou

Ahya don Riffi walou foto's,mezzed n ewwerr ideghegh!

Azul,

Dit was ik helemaal vergeten. Een aantal foto's van Augustus 2005 in de zomer. Genomen in Imzouren:





Moet je nagaan de Aardbeving was 24 Februari 2004, Foto's uit 2005 niet beter dan het was. En we zitten nu in 2006, ik weet niet hoe het er nu aantoe is? Vast hetzelfde..want er zit geen schot in.
Ik vind dat we ons hier echt zorgen om moeten maken. Dit kan echt niet meer!

Isefrawen



Het laatste nieuws dat ik vernomen heb is dat er een bedrijf richting Imzouren is gestuurd om de getroffen mensen een helpende hand toe te steken. Ze hebben aan al die mensen gevraagd of ze de schadevergoeding van 2 miljoen (1800 euro) en de stoffen die ze gekregen hebben om het een en ander op te bouwen aan dat bedrijf te geven zodat zij alles in kaart zullen brengen en het een en ander gaan restaureren/bouwen. De mensen hebben alleen sindsdien niks meer van het bedrijf vernomen.

athsaynou

Verbaast me niets, zoals gewoonlijk alleen maar praatjes. Je kent het spreekwoord denk ik wel: "Praatjes vullen geen gaatjes!" En het is meerdere malen gebleken. Waarom kaart niemand het aan, zoals de organisaties in marokko of in NL?

Isefrawen


Het is triest gesteld daar. Het geld is in de massa verdwenen. Allemaal vriendjespolitiek, de mensen met de meeste contacten en de grootste geldbuidel zijn geholpen, de arme mensen wonen nog steeds in tenten.
Weinig veranderd, het politieke apparaat fungeert als een grote logge steen.


Don_Tmasint ®

"Het overgrote deel van de 1 miljoen euro die in Nederland werd ingezameld na de aardbeving in Marokko ligt nog ongebruikt bij de hulporganisaties. En dat terwijl 1500 dakloze Marokkanen nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden in tentenkampen leven.   

  De daklozen in het noorden van Marokko zijn teleurgesteld over de situatie. Volgens H. Wemmers van Mensen in Nood/Cordaid is een groot gedeelte van het geld is nog niet besteed omdat het geld is binnengekomen via particuliere organisaties.

"Cordaid wil als niet-gouvernementele organisatie dat geld graag via particuliere kanalen besteden. Maar daar geeft de Marokkaanse overheid weinig tot geen ruimte toe", aldus Wemmers. Cordaid vreest dat door de ontstane situatie daklozen ook de koude winter in tenten moeten doorbrengen.

Bij de aardbeving van 24 februari, die een kracht had van 6,5 op de schaal van Richter, kwamen 620 mensen om het leven. De woningen van 14.000 families werden beschadigd of verwoest."

Bron (filmpje):

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2785

athsaynou

Don_Tmasint dat is een oude aflevering, volgens mij van 2004. Dus daar hebben we niet veel meer aan. In Imzouren leven mensen trouwens nog steeds in tenten.