Wij zijn Imazighen, geen Arabieren

Gestart door Matho, 06/06/2004 om 18:20:50

Matho

je haalt echt de bloed uit mijn nagels vandaan, jij.

Samariaan

CiteerWij zijn verdomme niet genetisch verwant aan de Arabieren.

zie mijn bronnen die ik en rifman hadden gegeven  in die andere discussie. Als je het er niet mee eens bent moet je zsm geneeskunde gaan studeren en je tegen onderzoek presenteren.

Fatiha19

Citeerje haalt echt de bloed uit mijn nagels vandaan, jij.

je daalt weer af ... voer gewoon een normale discussie

Matho

Citeerje daalt weer af ... voer gewoon een normale discussie

dat kan niet met die terrorist van een MohammedUK

Samariaan

Citeerdat kan niet met die terrorist van een MohammedUK

dit is typisch weer iets voor mensen die niet kunnen beargumenteren ::)

Matho

waarom MohammedUk......waarom geen zuivere amazighnaam???

Fatiha19

Hallo mensen .... wollah het zou een wonder zijn ... als mensen toch een normaal tegen elkaar zouden doen ...

er word al genoeg gehaat en gescholden ... en dan alsnog gaan jullie er verder mee ...
denk nou een keer een beetje REALISTISCH man ...!!!

VOER GEWOON NORMALE DISCUSIES MAN

Matho

CiteerHallo mensen .... wollah het zou een wonder zijn ... als mensen toch een normaal tegen elkaar zouden doen ...

er word al genoeg gehaat en gescholden ... en dan alsnog gaan jullie er verder mee ...

er is geen discussie mogelijk met die MOJO.
Omdat zijn feiten nergens opgebaseerd zijn.
Ik lees gewoon uit zijn reacties dat hij de Imazighen als taalenras broeders van de Arabieren wil maken. En dan zijn we nergens.

Samariaan

Citeerwaarom MohammedUk......waarom geen zuivere amazighnaam???

::)

Samariaan

Citeerer is geen discussie mogelijk met die MOJO.
Omdat zijn feiten nergens opgebaseerd zijn.
Ik lees gewoon uit zijn reacties dat hij de Imazighen als taalenras broeders van de Arabieren wil maken. En dan zijn we nergens.

je leest niet, heb je ze gelezen bagardas? of ben je alleen verblind door woede?

Matho

Citeerje leest niet, heb je ze gelezen bagardas? of ben je alleen verblind door woede?

vanaf nu volg ik elke TOPIC dat jij opent en ik kom met sterke tegenargumenten.

Maak je borst maar nat.

ras

ik begrijp je stand punt heel goed,maar je moet niet vergeten dat de marokkanse arabieren in nederland worden gesteunt door de maroc overheid

Ariaz

Citeerbagradas mijn topic ging over Fransen die het verschil tussen imazighen en arabieren uitvergroote in hun voordeel, om ze zo tegen elkaar uit te spelen. Sociologisch is er in principe geen verschil tussen de amazigh en de arabier,  biede waren het sterk georienteerde (nomadische) stammen samenlevingen, genetisch gezien hebben imazighen ook meer te maken met de arabieren dan met de europeanen. Dat was mijn punt.

Het past verder goed in de perceptie van de arabieren dat imazighen hun taal zouden moeten vergeten, en gearabiseerd moeten worden, wat aansluit bij jouw artikel hier boven.

De arabieren en de imazighen zijn dus gehersenspoelt ter voordeel van de fransen en andere buitenstaanders. Want nogmaals voordat de fransen enz kwamen konden de imazghen en arabieren goed vinden met elkaar, ze hebben namelijk hun religie over genomen , en zoals ik al zei een religie neem je niet over van een vijand.

da's niet waar, de arabieren en d eImazzighen konden het nooit goed vinden met elkaar, ik ben er zeker van dat bij ons bij d eAith Wayagher een Arabier heel gehaat werd, wanneer ze een Arabier tegenkwsamen dan werd hij gewoon kapotgeslagen,

in d e18de eeuw en 17de eeuw werden Arabieren heel gehaat,

en wij hadden geen overeenkomsten met Arabieren, wuij waren sedentaire mensen terwijl de Arabieren nomaden waren, zoals de Banoe Hilal en de Banoe Soelaym,

deze stammen waren nomadenstammen, en toen ze aankwamen wertden vele Amazighsteden vernietigd en werden vele mooie paleizen vernietigd, de Masmouda hadden hele mooie tuinen aangelegd, deze tuinen werden allemaal verwoest door de Bedwinen,  ik zal je iets zeggen Mohammed, voordat de Fransen kwamen waren er DUIZENDEN veldslagen tussen Imazighen en Arabieren, ken je de geschiednis niet van "Boulhmarra" (Arabier)

ras

CiteerHallo mensen .... wollah het zou een wonder zijn ... als mensen toch een normaal tegen elkaar zouden doen ...

wie haat wie en wie is begonen met haat, ben een akeri ik weet alles over haat en mijn ouders voorouders voor voor voor voor ouders ook

Samariaan

Citeerda's niet waar, de arabieren en d eImazzighen konden het nooit goed vinden met elkaar, ik ben er zeker van dat bij ons bij d eAith Wayagher een Arabier heel gehaat werd, wanneer ze een Arabier tegenkwsamen dan werd hij gewoon kapotgeslagen,

in d e18de eeuw en 17de eeuw werden Arabieren heel gehaat,

en wij hadden geen overeenkomsten met Arabieren, wuij waren sedentaire mensen terwijl de Arabieren nomaden waren, zoals de Banoe Hilal en de Banoe Soelaym,

deze stammen waren nomadenstammen, en toen ze aankwamen wertden vele Amazighsteden vernietigd en werden vele mooie paleizen vernietigd, de Masmouda hadden hele mooie tuinen aangelegd, deze tuinen werden allemaal verwoest door de Bedwinen,  ik zal je iets zeggen Mohammed, voordat de Fransen kwamen waren er DUIZENDEN veldslagen tussen Imazighen en Arabieren, ken je de geschiednis niet van "Boulhmarra" (Arabier)

hoe zijn imazighen dan moslims geworden?