bericht aan  de anti- amazightiteit

Gestart door AFRA, 07/06/2004 om 13:50:23

AFRA

azul,
dit geld voor ant-imazighen die ons berbers noemen en de arabieren verboden maken.
____________________________________________________________




--------------------------------------------------------------------------------
Salaam aälaykoum,

Het stuk is gelezen door twee personen en het gaat in grote lijnen over de geschiedenis van de Berbers.
Met een klein beetje anti-Arabisme erin geweven.

Maar wat is je doel om mij dit stuk te laten lezen?

Ik ben een Berber, Riffijn, en enorm trots erop maar dit neemt niet weg dat ik een "strijd" moet leveren tegen de Islam en de Arabieren.

Ik ben allereerst Moslim en dan Berber.
Alle ongemakken die Berbers moeten ondergaan moet men met politieke middelen bestrijden met behoud van je Islamitische identiteit en daarom haalde ik AEL erbij.
Deze partij heeft een ideologie met progressieve en pragmatische agendapunten.
Ik wou dat dit bij de Berbers ook kon.

Ik las je postings en ik concludeerde niet alleen een anti Arabische houding maar ook een anti Islamitische houding.
In mijn ogen, en van vele broeders en zusters, ben je niets waard.
Vecht voor je etnische identiteit maar vergeet je religie niet!!!!

Ik zal je vandaag of morgen een stuk laten lezen over het falend Berbers beleid.
Dan begrijp je wat ik bedoel.
--------------------------------------------------------------------------------



azul,

ik denk dat ik je dat artikel al gestuurd heb. maar ik denk niet jij het begrepen hebt en de anderen hebben dat je dat niet goed uitgelgd. dat artike ging niet over de arabieren . maar over de berbers die zich verloochenen. de berbers aanbaden de egyptische amon, en de foenisische baal.
de bedoeling was wel tot de arabisering betrokken. maar geen arabieren. zijn artikel was bedoeld voor de gearbiseerde imazighen (berbers).

maar dat maakt niet uit. jij draait in de gengeerde omgeving van dit leven, gezien dat jij geen invloed hebt, zowel als arabier of als amaazigh of als gearbiseerde amazigh.

ik ben niets waard zei jij. okke, ik ben niet waar voor je dromen. ik ben niet waar voor de oosters ,ik ben niet waard voor de arbisering, ik ben niet waard voor de verraad, en ik ben niet waard voor de verloochening, ik ben niet waard voor de zekere meningen ...

ik ben niet tegen de arabieren, want ze wonen volgens mij in het arabische schiereiland, en de andere gearabiseerden , zijn ook niet van belang voor mij. ze zijn arabieren van tweede rang.

ik zie de arabieren van het oude noord afrika als geabiseerde imazighen, en het zijn het object van mijn onderwerpen als ik over de arabieren schrijf eigenlijk de arabieren van de tweede rang.

jij zei dat niet anti-islamitisch moet zijn. ja oke, ik doe dat ook niet. en ik denk dat je kennis over de islam veel te laag voor mij. ik zeg liever dat jij niets kent behalve verhalen en daarmee juich jij en je soort.
maar denk jij dat ik als niet anti-islam zou doen , pro-islam zou doen?
ik zou teleurstellen . want ik ben niet moslilm. en ik zeg de juiste feiten zelfs zelfs je mee of tegenvallen.

ik mag altijd zeggen dat ik me als de god van allah beschouw. ja, allah is mijn slaaf ,ik gebruik hem om over de domme verstanden te beheersen, zoals de anderen met de arabiseerde imazighen doen. en ik krijg daar veel prestiege van.

dat is niet anti-islam voor mij, maar voor je is dat tegenvallig. maar droom niet dat iedereen de islam moet gehoorzamen zelfs als ze geen moslims zijn door te beweren dat iets anti-islam is.

kortom, ik wou je gewoon een raad geven, ik oefen geen poltiek uit, en ik krijg geen geld van iemand om de mazighiteit te verspreiden. wel krijg ik daar last van, jij als voorbeeld .  
 Â     
 Â     



E3ber_Tastite

#1
op welke site, heb je dit antwoord gekregen?

AFRA

#2

Citeerop welke site, heb je dit antwoord gekregen?

dat is niet belanfrijk . zie je inbox.

Matho

#3
het is een beetje te warm om ons druk te maken over berbers enzo....give it a break

ras

dat is nou de realiteit en dat is wat ik bedoel geloof en vrijheid kunnen nooit en never samen dat is al eeuwen zo.
met een moslim kan ik geen discusie voeren en ook niet met AEL

Dora

#5

Citeerdat is nou de realiteit en dat is wat ik bedoel geloof en vrijheid kunnen nooit en never samen dat is al eeuwen zo.
met een moslim kan ik geen discusie voeren en ook niet met AEL

hoezo??..zijn AEL'ers moslim dan??

ras

#6
wat dacht u dan???

Dora

#7
islam is tegen nationalisme..de AEL is geen islamitische partij maar een nationalistische..dus nee..kan me niet voorstellen dat zij het vb zijn voor moslims..

ras

#8
ik zit het anders sorry!!

Dora

#9
je hoeft je niet te verontschuldigen..hoe anders dan..leg me dat eens uit...

ras

#10
uit de bron van AIVD,in libanon zijn twee groepen chajieten en christenen ab jajha is van de eerste groep.

Dora

ja dus??? >> sjieten mogen van Allah wel nationalisten zijn nigh???...ik begrijp je punt niet..

ras

#12
de punt is dat het geloof altijd dwars zit.

Dora

#13
voor abdelkrim zat het anders niet dwars...

ras

Citeervoor abdelkrim zat het anders niet dwars...

en wat is er van geworden dus van hem Kan uithalen dat dat niet helpt
u moet naar ander oplosingen zoeken!!!!?