The lord of the ring (!)

Gestart door AFRA, 01/06/2004 om 15:09:56

AFRA

Azul ,

Wat vonden jullie van die film ?
Dat was toch mooi, vooral de ring. Ik had er onvoorspelbare zin in om die ring te hebben . Waarschijnlijk was ik onder zijn kracht en invloed. (:))

Ter zake,

Ik zie dat de invloed van de ring helemaal overeenkomt met de Arabisering .
Smeagol vermoordde zijn vriend omwille van de ring. en werd hij op het einde een mens van de tweede rang.

:Dat geldt ook voor de Imazighen die gearabiseerd zijn. Ze namen de verabisering over en vielen ze onder zijn invloed en vervolgens maakte ze de andere Imazighen uit. en onderdrukten ze. en werden Arabieren van de tweede rang.

De zeven  koningen ook. Ze waren koningen der koningen (zegt dat verhaal) maar omdat ze onder de invloed van die ring vielen werden ze slaven voor Saurun .

:Dat geldt ook voor de Imazighen die al gearbiseerd zijn. Ze waren in hun Tamazgha en ze werden vrije mensen genoemd en ze hadden een vereerde geschiedenis. Maar later hebben ze regeringen verabiseerd. en ze werden Oosters genoemd en werden Arabieren van de tweede rang . en slaven voor de Oostrese (Arabische) ideologieën.

Baling (ik herinner me zijn naam niet ) was een Hobbit die bijna al gevallen was onder de indruk van de ring. Maar later werd hij gered door de Witte Tovenaar. Maar toch bleef hij steeds neigend naar de ring.

:Dit is ook het geval van de geschiednis van de Imazighen die niet gearabiseerd zijn. Ze waren altijd onder de invloed van de Arabisering. Maar ze werden niet werkelijk gearabiseerd. Toch blijven ze altijd neigend naar de Arabisering.

Froddo was een Hobbit die slim en verantwoordelijk en voorzichtig was geweest.

:Dit is ook het geval van de Amazigh die niet geabiseerd is, en hij is er bewust van dat hij een Amzigh is,, en dat de Arabische ideologieën zijn identiteit willen ontnenem.

De Witte Tovenaar was de ridder die de mensen er bewust  van maakt om het gevaar van de ring te ontkomen zoadt ze niet meer onder zijn (de ring) invloed zouden vallen.

:Dat geldt ook de Imazighen die krachtige actieve geleerden en begaafden die hun best doen om Amazighiteit te behouden.

(Ik noem Mohamed Chafiq in Marokko )

Het niet-beëindigde boek in dat verhaal.

:Dit geldt ook voor de toekomst van de Amazighiteit. De toekomst die nog niet helemaal geschreven is, en wacht op een schrijver uit de Imazighen roem.

highway

jezus wat een gezeik... hou toch je bek dicht.

AFRA

Citeerjezus wat een gezeik... hou toch je bek dicht.

heeft je mama je geen beleefdheid geleerd. je mama was toch heel zacht en gehoorzaam onder mijn armen.

jij bent vast mijn zoon niet. ik wil je ook niet hebben. zoek een andere vader voor je, je mama was met velen. ik was de engige niet.

highway

Citeerheeft je mama je geen beleefdheid geleerd. je mama was toch heel zacht en gehoorzaam onder mijn armen.

jij bent vast mijn zoon niet. ik wil je ook niet hebben. zoek een andere vader voor je, je mama was met velen. ik was de engige niet.
Wat is dat nou weer voor gezeik :-|

highway

afra, ga een doktor zoeken want wat jij uitkraamt is echt bullshit

bakish

hmmm ik ken genoeg echt rifijnse dames die niet eens arabisch spreken alleen berbers en die echt niets van de amazigh geschiedenis weten voor hun zijn we allemaal marokkanen met verschillende dialecten en zij zijn echt niet gearabiseerd ......dus

Appel_Fabrie

Koffie met een smaakje

amazigh_roos

Het gaat nergens meer over hier op Amazigh.nl!!
Bestaan er geen normale discussies?
Zonder dat mensen alles wat er maar bestaat elkaar toewensen?

Samariaan

CiteerHet gaat nergens meer over hier op Amazigh.nl!!
Bestaan er geen normale discussies?
Zonder dat mensen alles wat er maar bestaat elkaar toewensen?

ze zijn er wel hoor amazigh_roos, je moet alleen heel goed zoeken!!

amazigh_roos

Citeer

ze zijn er wel hoor amazigh_roos, je moet alleen heel goed zoeken!!

hmmmm we zien wel

amazigh_roos

Ewa wat vonden jullie van Lord Of The Rings? :)

terelie

ik vind dat de amirkaanse film industrie geld maakt en dat julie kostbaar tijd verspillen

terelie

ik vind dat de amirkaanse film industrie geld maakt en dat julie kostbaar tijd verspillen

amazigh_roos

Citaat van: terelie op 17/07/2004 om 20:54:49

hmmm is dit alleen bij deze film of in het algemeen??