Muamar Khadaffi gooit het op de westerse toer..

Gestart door Idir, 29/04/2004 om 17:19:17

Idir

Khadaffi maakt een ommezwaai van de Arabische wereld naar naar het westen. Hij is laatst in de zetel (Brussel) van de EU met veel tamtam ontvangen. Hopenlijk zal er door zijn nieuwe inzichten meer erkenning en ruimte voor de Libische Imazighen komen.



En kunnen we in alle vrijheid deze mooie plekjes bezoeken: http://www.libyamazigh.org/

Masja

#1
hij is gewoon een opportunist die khadafi
 heb wel eens een foto v. hem gezien toen hij wat jonger was, wel een stuk hoor

Sammar

#2
Reken daar maar niet op.
De Europeanen geven helemaal niets om de imazighen en hij al helemaal niet.

Ik denk dat hij dit doet om ongestoord zijn plannen verder uit te breiden.

Sammar

#3
Citeerhij is gewoon een opportunist die khadafi
 heb wel eens een foto v. hem gezien toen hij wat jonger was, wel een stuk hoor


Hij is wel erg afgetakeld, het lijkt net een demoon uit charmed.

Masja

#4
nu wel ja

Idir

#5

CiteerReken daar maar niet op.
De Europeanen geven helemaal niets om de imazighen en hij al helemaal niet.

Ik denk dat hij dit doet om ongestoord zijn plannen verder uit te breiden.

Europeanen geven wel degelijk om mensenrechten als een land ze om gunst vraagt en dat gebeurt ook. Libya wil lid worden van de EU-handels organisatie (bevordert handel tussen EU en landen aan de Middenlandsezee) en daar kunnen zij eisen gaan stellen. Turkije is hetzelfde verhaal zij willen een graantje bij de EU meepikken .... en de EU zegt eerst de mensenrechten verbeteren. Waardoor nu Het Koerdisch toch (voorzichtig) een plekje krijgt, zij willen het in de Koerische gebieden onderwijzen. Maar bovenal Libische- Amazigh en mensenrechten organisties moeten wel hun stem laten horen. Bij zijn bezoek was er trouwens al een demonstratie om de mensenrechten aan te kaarten.

Sammar

Spanje en Portugal zitten al bij EU.

Deze twee landen martellen nog steeds gevangenen.

Doet de Unie daar wat aan ? NEE
Ze praten er wel over, maar actie ho maar.

Marokko heeft ook speciale banden met de unie, zie je daar vooruitgang ? Nee

Idir

#7

CiteerSpanje en Portugal zitten al bij EU.

Deze twee landen martellen nog steeds gevangenen.

Doet de Unie daar wat aan ? NEE
Ze praten er wel over, maar actie ho maar.

Marokko heeft ook speciale banden met de unie, zie je daar vooruitgang ? Nee


Martellen vind ik toch iets anders dan een hele bevilkingsgroep uitsluiten. Dat martelen is meer een drukmiddel ook de VS die vrijheid en blijheid van de daken loopt te schreeuwen doet dat!!

Sammar

#8
En Marokko dan??????

Idir

#9

CiteerEn Marokko dan??????

Daar wil ik het niet eens over hebben, Marokko wordt door één man geregeerd.

Aqsil

Toen Kaddafi aan de macht kwam, verklaarde hij oorlog aan Imazighen om van Libië een zuiver Arabische staat te stichten.

Toen wil hij een Arabische land stichten van Rabat tot Bagdad zoals Aboe jahjah dat wil. Later realiseerde hij dat het onmogelijk is. Welke Arabier zal nou de macht aan iemand anders overdragen om eenheid te vormen. Arabieren zijn verslaafd aan macht.
Hij nam afscheid van de Arabische liga en zei "Afrika voor de Afrikanen'.  Dat is weer niet gelukt.
Nu zoekt hij toenadering tot zijn ex-vijanden namelijk Europeanen.
Geloof me over 10 jaar zal hij zijn leger sturen naar Israël om te vechten tegen de Palestijnen.  Die man is echt gek.

Ariaz

#11
El Khadafi, genetisch zelf een Amazigh, heeft een hekel en diepgewortelde haat voor Imazighen, deze man heeft veel leed bezorgd aan de  Imazighen


Aythma besef goed dat er in Lybie Imazighen zijn die naar 't schijnt Tamazight spreken die heel dichtstaat bij de Irrifien, ze zijn nu volop aan het lijden en wij doen gewoon niks,

hoe is het zover kunne komen, da's de vraag die ik mij altijd stel, hoe zijn wij Imazighen zover gekomen,

kunne we gewoon geen opstand ontketenen met onze blote handen

Idir

#12

CiteerEl Khadafi, genetisch zelf een Amazigh, heeft een hekel en diepgewortelde haat voor Imazighen, deze man heeft veel leed bezorgd aan de  Imazighen


Aythma besef goed dat er in Lybie Imazighen zijn die naar 't schijnt Tamazight spreken die heel dichtstaat bij de Irrifien, ze zijn nu volop aan het lijden en wij doen gewoon niks,

hoe is het zover kunne komen, da's de vraag die ik mij altijd stel, hoe zijn wij Imazighen zover gekomen,

kunne we gewoon geen opstand ontketenen met onze blote handen

Ik sta achter je!!

Idir

#13
http://www.tamazgha.fr/article.php3?id_article=675

C. Concerns and recommendations


6. The Committee takes note again of the discrepancy between the assessment of the State party, according to which Libyan society is ethnically homogenous, and information indicating that Amazigh, Tuareg, and Black African populations live in the country.


Ait_touzini

Azul,
Die Khaddafi, wordt door de meeste irifiyan wordt bewonderd, omdat hij zogenaamd een groot bek gaf tegen de amerikanen en zelf voor de arabieren opkomt. (zogenaamd ook voor hun, imazighen, omdat ze zichzelf ook slachtoffer voelen van de achterstelling van arabieren, )
zulke  gekke leiders krijgen altijd bewondering van de riffijnen. Waarom???  Wie zal het zeggen.

Laats gaf hij in een persconferentie aan op Al jazeera, dat hij niets met het midden oosten te maken had. Hij zei dat hij op Afrikaans grondgebied woont en dus een afrikaan is. Hij wil zogenaamd afrika opbouwen. Hij had er ook spijt van dat hij andere landen zo ver gekregen heeft om zich bij de vau aan te sluiten, de verenigd arabische unie.

Hij is gewoon een gevaarlijke , gekke man.  Libië kent ook een groot deel amazigh sprekenden. Die worden zwaar in de steek gelaten door hun mede imazighen. Velen werden in koele bloede afgeslacht! Maar goed, welke amazigh groep heeft iets te zeggen?? Geen één. Elke amazigh groep heeft zijn problemen.
Nogmaals: Bij de meeste Irifiyan geldt nog steeds de land verhouding (nationaal gezien). Zeg maar: Ach dat is de probleem van Libië. Wij zijn marokkanen dus we hebben niets met hun te maken. Echt zielig.
Velen hoor je: Kabylië?? Wat the fuck kan me dat nou schelen. Dat vechten die algerijnen maar uit.