Waarom betalen de moslims geen "djizia" in Israel

Gestart door AFRA, 12/06/2004 om 14:50:15

AFRA

azul,

de joden en christenen moeten belastingen in de islam betalen als ze in een islamitisch land wonen.

maar ik vind het eerloos dat de moslims geen djizia in israel en de christelijke landen betalen (geven).

wie de joden haat ,moet zich ervoor schamen wanneer hij geen djizia betalen in israel.

de imazighen moesten ooit djizia betalen van de omajjaden desondanks ze zich tot de islam bekeerden.

tipje : kinderachtige reacties heb ik niet nodig.

Masja

#1
wat jij zegt is waar, dat heb ik ooit ergens gelezen

imzourenlady

#2

Citeerazul,

de joden en christenen moeten belastingen in de islam betalen als ze in een islamitisch land wonen.

maar ik vind het eerloos dat de moslims geen djizia in israel en de christelijke landen betalen (geven).

wie de joden haat ,moet zich ervoor schamen wanneer hij geen djizia betalen in israel.

de imazighen moesten ooit djizia betalen van de omajjaden desondanks ze zich tot de islam bekeerden.

tipje : kinderachtige reacties heb ik niet nodig.


hallow wat praat jij??? moslims betalen wel belasting in christelijke landen!!!

Masja

#3
iederéén betaalt belasting hier, maar niet vanwege het geloof

imzourenlady

#4

Citeerazul,

de joden en christenen moeten belastingen in de islam betalen als ze in een islamitisch land wonen.



hoe bedoel je belasting?????

AFRA

#5

Citeerazul,

de joden en christenen moeten belastingen in de islam betalen als ze in een islamitisch land wonen.



hoe bedoel je belasting?????

"djizia" een extratje dat de andere gelovigen moeten betalen.

Dora

ja klopt ik had dat ook gelezen..maar daarnaast mochten de joden en christenen ook een bijdrage leveren aan de bloei en ontwikkeling op elk gebied van de samenleving...

Tamza

#7

Citeerja klopt ik had dat ook gelezen..maar daarnaast mochten de joden en christenen ook een bijdrage leveren aan de bloei en ontwikkeling op elk gebied van de samenleving...

Nou, dat weet ik niet. Voor zover ik weet werd het ze verboden bepaalde functies te vervullen.

Dora

#8

CiteerNou, dat weet ik niet. Voor zover ik weet werd het ze verboden bepaalde functies te vervullen.
waar ik het nu over heb is in andalusie..dat toen der tijd door moslims werd bezet...ondanks dat hadden de joden en christenen vrijheid van mening en geloofsovertuiging...en werden ze nogmaals vrijgelaten om een bijdrage te leveren..

AFRA

#9

Citeerwaar ik het nu over heb is in andalusie..dat toen der tijd door moslims werd bezet...ondanks dat hadden de joden en christenen vrijheid van mening en geloofsovertuiging...en werden ze nogmaals vrijgelaten om een bijdrage te leveren..

de joden konden geen belangrijke funcies nemen, ze hadden zich verloochend om bepaalde functies te nemen, zoals in het ottomaanse rijk.
maar wetenschappelijke bijdrages mochten ze altijd geven. de molims lieten ze boeken met hun eigen geld kopen.

maar de vraag is : waarom zijn de moslims zo eerloos wanneer ze ion israel leven zonder Aldjizia te betalen ?

AFRA

Citeerde joden konden geen belangrijke funcies nemen, ze hadden zich verloochend om bepaalde functies te nemen, zoals in het ottomaanse rijk.
maar wetenschappelijke bijdrages mochten ze altijd geven. de molims lieten ze boeken met hun eigen geld kopen.


dit geldde toen ook voor de imazighen, maar dat was nog erger bij de imazighen , want ze waren moslims en toch moesten ze aldjizia betalen. wat voor onrecht !!